דף הבית חוק ומשפט חוק ומשפט - אחר עו"ד דנה תדמור- שיטות ודרכים לפילוח וזיהוי צרכנים
עו"ד דנה תדמור- שיטות ודרכים לפילוח וזיהוי צרכנים
דנה הראלי 08/11/11 |  צפיות: 2188

עו"ד דנה תדמור- שיטות ודרכים לפילוח וזיהוי צרכנים 

 א. פילוח צרכנים: פעולת הפילוח מאפשרת לנו לסווג את הציבור ההטרוגני לתת קבוצות הומוגניות .ההומוגניות בכל תת קבוצה באה לידי ביטוי בצורת התגובה של כל קבוצה אל הגירויים השיווקים של הפירמה.

פלח הצרכנים אליהם פנתה הרשת לפני הרכישה:

גיאוגרפי- האוכלוסייה אליה פנתה הרשת היא אוכלוסייה עירונית עמידה ,מודרנית ,חיה בתוך או ליד איזור סחר ,אקלים נוח לא קיצוני (חום או קור),איזור צפוף מרובה תושבים ופעילות ,מקסימום תנועה.

דמוגראפי-  אוכלוסייה בוגרת ,26 פלוס ,אין חשיבות למין הלקוחות או למצב המשפחתי אבל ישנה פניה לקהל צעיר רענן ,תנועה גבוהה קהל שחי גם את הלילה ,השכלה גבוהה ,קהל אינטליגנטי פתוח גם לאוכל לא כשר ,מכיר אוכל תוצרת חוץ במכור ,הכנסה גבוהה או בינונית מוכן לשלם עבור מוצר איכותי.

סוג לקוח- צרכני ,צעיר או בוגר שחי בעיר קנייה בודדת או משפחתית אין מסחר תעשייתי מתוך העסק, או יצוא לחו"ל.

פסיכו גרפי - סגנון חיים מהיר דינאמי לא מחושב מידי קנייה מתוך אימפולס ולא קנייה מסורתית מחושבת ,קהל בורגני גמיש מוכן לשלם עבור נוחות ומעמד .

התנהגותי-הרגלי רכישה קבועים הזמנה לבית הלקוח ,הרבה קופות מינימום זמן בחנות מקסימום לקוחות אופי קליל בלתי רשמי אך מגוון מבחינת הסחורה המגוון ואופי השרות.

תועלתי- תועלת אישית ,ופסיכולוגית סטאטוס גבוהה שיקי מרמז על מעמד חברתי עמיד אינטליגנטי וצעיר.

כתוצאה משינוי המדיניות יחול שינוי בסוג ובאופי הצרכנים. ראשית ,סוגית הכשרות ,אין ספק שהרשת בתחילת דרכה משכה אוכלוסיה צעירה חילונית עמידה ובעלת רצון להתנסויות קולינאריות לא כשרות לאחר השינוי הרשת תפסיד את הקהל המדובר לרשתות אחרות שכן יספקו אוכל לא כשר . נקודה משמעותית נוספת היא העבודה בשבת אנשים נוטים לפתח נאמנות למקומות הקניה שלהם אך חשוב ליצור מערכת של הרגלים עבור הלקוח ,השינוי בזמני ובימי הפתיחה יצור הכזבה ונטישה נוספת את הרשת .לאחר השינוי הרשת תמשוך קהל שמרני הרבה יותר מסורתי או דתי או חילוני אך פחות הרפתקני ,מעמד יותר נמוך של אנשים ,הרשת תתמסד ותהפוך להיות מקום לקנייה באופן מסורתי יותר מחושב יותר פחות קנייה אימפולסיבית רגשית .סגנון חיים הינו מעין פרופיל של צרכני המטרה המורכב ממשתני אישיות ,עמדות והתנהגויות . סגנון החיים של הפרט מבטא את אורח חייו ואת צורת מחשבתו ביחס לפעולות שגרתיות כמו עבודה ,בילוי בשעות הפנאי ,חברות וצריכה.

פרופיל זה משייך את הפרט לקבוצה של אנשים בעלי סגנון חיים דומה. על בסיס סגנון חיים זה צפוי כי הפרט יגיב בצורה דומה לגירויים שיווקיים המופנים אליו.בניגוד לפילוח המבוסס על "המשתנים הבדידים" ,משתנים דמוגרפים ,כלכליים,גיאוגרפיים , בעת ביצוע פילוח פסיכו גרפי של "סגנון חיים" אנו מבצעים מיפוי של כול /רוב המשתנים האישיותיים :צרכים ,גורמי הנעה ,תפיסות ,ועמדות ,משתני אישיות ,מעורבות , למידה  וכו'. בניגוד למשתנים בסיסיים אשר הינם גלויים .על פי רוב מיפוי ואיתור המשתנים הפסיכוגרפיים (על פי רוב משתני אישיות חבויים),דורשים מחקר מעמיק והבנה באפיון התנהגותי של הפרט.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דנה הראלי


 


מאמרים נוספים מאת דנה הראלי
 
ערן שלזינגר- הדפסת חולצות לאירועים מיוחדים
באירועים כמו חתונה ובת או בר מצווה, חלק חשוב בארגון האירוע הוא בחירת מתנות לאורחי המסיבה. יש שבוחרים מחזיקי מפתחות, פרחים או תמונות מגנטיות אך חולצות עם הקדשה או הדפסה הומוריסטית גם מהוות מתנה חביבה וגם יוצרות שיח משעשע בין האורחים.

אורי עצמון- הדפסת חולצות בית ספר
עיצוב חולצה לילדים לבית הספר – זו חולצה שמלווה את הילד לכל אורך היום – בשיעורי החינוך הגופני ובהפסקות, מתחת לבגדים או כמלבוש העיקרי לבית הספר.

דנה תדמור מציגה: מצלמות סמויות - לתעד כל רגע במעקב
עוד חידוש כללי בעולם הבילוש, ובייחוד המצלמות למעקב וגם המצלמות הנסתרות הוא שדרוגן לאיכות צילום בHD. הדבר מבטיח תיעוד של המתרחש בצורה חלקה יותר שניתן מיידית להבין את המתרחש בה.

אקסיום אופנת בגדים לילדות
כשהולכים לאירועים לילדים או למבוגרים ויש צורך להיראות יפה ומגונדר, ישנן שמלות מיוחדות לאירועים כמו גם שמלות ערב. פריטי לבוש אלו עולים לרוב סכומי כסף גבוהים יותר, ומי שאינו מעוניין מטעמיו – שלו להזין את פרטיו באתר יכול ליצור קשר טלפוני עם החנות ולהמשיך את הטיפול בתשלום באופן שנוח לו.

פאונדרס הלבשה - חולצות לחתונה - קלאסיות או מפתיעות ?
09/04/13 | חתונות
אחד מן השלבים המשעשעים והכיפיים ביותר בחתונה, הוא שלב הריקודים עם החברים. בשלב זה של החתונה הזוג סוף משחרר לחץ, נהנה ומבלה. בשנים האחרונות, נכנסה מודה חדשה לעולם החתונות והיא חולצות החתונה.

פאונדרס- הפקות ארועים לכל כיס
הפקת ארועים בשנים האחרונות הפכו להיות אחת מההוצאות הגדולות ביותר עבור כל משפחה. בחירת הצלם, אולם ארועים, מעצב וכדומה הם רק חלק מההוצאות הנכנסות תחת קטגוריה זו של הפקת ארוע.

ערן שלזינגר- גן ארועים מה לבדוק?
הדבר החשוב ביותר בעת תכנון ארוע הוא בחירת המקום בו הוא ייתקיים. כיום אין ספק שארוע במקום פתוח מספק חוויה מדהימה לעומת ארוע במקום סגור. שלל הריחות, הצבעים והאוויר הטבעי

עו"ד דנה תדמור- מכרזים-חוקים והגבלות
מכרז היא שיטה להצעת עבודה תמורת מחיר מסוים על פי בקשה. בשיטת המכרז נלקח הספק אשר מציע את איכות העבודה הטובה ביותר תמורת המחיר הנמוך ביותר. מכרז הוא הליך משפטי

אריאל אורי עצמון- משחקים לתינוקות בני שנתיים
20/03/13 | הורות
אם אתם מצפים לתינוק חדש במשפחה, וודאי אתם מתארגנים כבר מבחינת כל הציוד הדרוש. אך מה לגבי משחקים? משחקים לתינוקות הפכו לדבר יקר במיוחד, ובמציאות בה יוקר המחיה גבוה

אקסיום- התפתחות וצעצועים לתינוקות
20/03/13 | הורות
ההתייחסות לילדים ובמיוחד לתינוקות עברה שינוי מהפכני בעשרות השנים האחרונות ואם בעבר ילדים יצרו שעשוע עבור עצמם, כיום תעשיית המשחקים מציעה שפע של אפשרויות לצעצועים
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI