דף הבית רפואה ובריאות בריאות ילדים ותינוקות שיקום הפה לילדים
שיקום הפה לילדים
ד"ר מיכאל שושני 18/07/12 |  צפיות: 3560

שיקום הפה כולל בחובו את כל תחום שיחזור השיניים, מטיפולים בסיסיים של סתימות, כתרים ועוד, ועד לטיפולים מורכבים של השלמת שיניים ובעיות סגר מסובכות, כל הדרוש בתחום השיניים כדי לשפר תפקוד הפה והאסתטיקה בשימוש נבחר בשלל אמצעים ומתוך הבנת והכרת המערכות הקשורות, כגון- מערכת הלעיסה ועוד. הכשרתו של מומחה שיקום הפה כוללת לימודי התמחות של 4 שנים בתחום בנוסף ללימודי רפואת השיניים. מומחה שיקום הפה הוא המנצח על התזמורת של טיפולי השיניים. הוא הבונה את תכנית הטיפולים בה הוא משלב מומחים נוספים לפי הצורך, לפי התכנית האישית שטווה לפציינט.

חשיבות הטיפול

כשאנו מעלים בדמיוננו אדם מוזנח, אנו מיד מתארים לעצמנו אדם חסר שיניים, נגוע עששת, שאינו יכול להרשות לעצמו לחייך או אשה המניחה יד כל אימת שפיה נפער ברמז לצחוק, מסתירה את החלונות הרבים המעטרים את פיה. מעבר לעניין האסתטי ישנה גם בעיה של תפקוד. הרי שיניים חסרות או מתנדנדות עקב עששת, לדוגמא, אינן מאפשרות אכילה רגילה של מוצקים, דיבור רגיל ועוד. גם השימוש המתמיד במשככי כאבים אינו פתרון רצוי לטווח ארוך. חוסר טיפול מחמיר את המצב, כי בעיות שיניים נמצאות בקטגוריית המצבים שלא יסתדרו לבד. העששת תחמיר והחיידקים רק יחמירו את התחפרותם בתעלות השן. חשוב אם כן, להגיע לטיפול משקם בידיעה שזהו מבצע רחב יריעה שנועד להציל את שאפשר ולהחליף את החסר. כל טיפול נשען על קודמו ועל התכנון הכללי.

מקרים שונים

לא רק הזנחה עקב חוסר מודעות או מסיבות כלכליות עלולים לגרום לקשיים דנטליים. גם במקרה של חבלה, עקירת שן ועוד יחול שינוי באיזון המנשך. מצבים של הצטברות אבנית בין חריצי השן אל תוך התעלה וסביב השורש יגרמו למחלת חניכיים עד לנסיגת חניכיים ונשירת שיניים. מה שדרש טיפול קל יחסית של ביקור קבוע אצל שיננית והקפדה על שימוש יומי בחוט דנטלי וצחצוח שיניים הפך לטיפול כללי. כך גם לגבי תופעה של שחיקת שיניים העשויה לפגוע לא רק בשיניים הנשחקות עצמן אלא גם בשכנותיהן.

שימוש בטכנולוגיה

בימינו ניתן להשתמש בטכנולוגיות מתקדמות הן לטיפול והן לתכנון. לדוגמא- תוכנת מחשב, שעשויה לעזור במקרים של תכנון ניתוחים פלסטיים שונים, עשויה לעזור גם כאן בתכנון ובהדמיית הפה לאחר הטיפול כדי לשמור על דיוק ומקצועיות. כשהמטופל יכול לצפות בהדגמה כזאת, כל חשש שהיה לו ייעלם ויעלה שיתוף הפעולה שלו. מכאן יגייס את מלוא פוטנציאל יכולת הריפוי שלו לטובת הטיפול והצלחתו.

שימוש בשתלים

שתלים עשויים להיות תחליף לשן בודדת או מספר שיניים. שתל הוא תחליף לשורש השן עליו מורכב כתר. השימוש בהם נעשה כשאין אפשרות להציל את השן של המטופל. החדרת השתל היא פעילות כירורגית ובה מוחדר מבנה ללסת. השימוש בשתלים היא מהפכה בתחום. מדובר בתהליך של חודשים אך סיכויי ההצלחה גבוהים.

אודות

רופא שיניים לילדים אינו כמו רופא שיניים רגיל.

חושיהם של הילדים חדים ומהירים עד מאד והם מזהים תוך שניות ספורות יחס חם, תשומת לב והשקעה.

הצלחנו ליצור עבור הילדים בית דנטאלי חם ורגיש, שבו הם מרגישים חופשיים, רצויים ומלאי ביטחון, ומתייחסים לשמירה על בריאות הפה כאל חוויה נעימה ומתגמלת.

מייקי דנט - מרפאת שיניים לילדים

כתובת: רח' יסמין 125 מבשרת ציון

טל: 077-9180040

אימייל: [email protected]

אתר אינטרנט: http://my-kid-dent.co.il


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ד"ר מיכאל שושני

מייקי דנט - מרפאת שיניים לילדים

באתר מרפאת מייקי דנט תוכלו למצוא מידע על צוות הרופאים המטפלים, שעות פעילות המרפאה, תתרשמו ממראה המרפאה וסביבתה, ותקבלו מידע רפואי חדשני וחשוב. כמו כן ניתן ליצור קשר דרך האתר ולקבל תשובות לשאלותיכם.

אתר אינטרנט: http://my-kid-dent.co.il



 


מאמרים נוספים מאת ד"ר מיכאל שושני
 
גז צחוק - מיועד לטשטוש ילד בחרדה בעת טיפול שיניים
טיפול שיניים לילדים באמצעות גז צחוק מתבצע כאשר הילד מגיע לטיפול כשהוא נתון בחרדה או במצוקה ואז הוא מתקשה לשתף פעולה עם רופא השיניים. גז צחוק מרגיע את הילד והוא אף נשאר בהכרה מלאה במהלך כל הטיפול.

מרפאת שיניים לילדים ייחודית ירושלים או מבשרת ציון
באתר מרפאת מייקי דנט תוכלו למצוא מידע על צוות הרופאים המטפלים, שעות פעילות המרפאה, תתרשמו ממראה המרפאה וסביבתה, ותקבלו מידע רפואי חדשני וחשוב. כמו כן ניתן ליצור קשר דרך האתר ולקבל תשובות לשאלותיכם.

עששת - סיפטומים ודרכי מניעה
עששת עשוייה להופיע במספר צורות שונות. העששת נגרמת מפגיעת חיידקים באמייל העוטף את השן וחדירתם פנימה. תינוקות עשויים להידבק בעששת עקב שתיה ממותקת מבקבוק.

טיפולי שיניים לילדים בירושלים
טיפולי שיניים לילדים מהווים חלק טבעי מתהליך הגדילה של הילד והשמירה על בריאותו. יש להקפיד שהטיפול יתבצע על ידי רופא שיניים מומחה בטיפול בילדים.

רופא שיניים לילדים בירושלים
רפואת השיניים לילדים התקדמה ללא ספק מאד בשנים האחרונות. רופא שיניים לילדים זקוק, בנוסף להיותו מקצועי ומעודכן, גם לאופי מתאים ומיוחד, להתאמה לאוכלוסיית היעד שלו, קרי הילדים, להבנת הסיטואציה המורכבת רגשית ועוד. מומחה ברפואת שיניים לילדים מתמחה בכל אלה, ועוד.

אורתודנט או אורטודנט - מומחה ליישור שיניים
מומחה ליישור שיניים, הקרוי גם אורתודנט או אורתודונט, הינו רופא שיניים בעל רישיון תקף לעסוק ברפואת שיניים שלמד במוסד המוכר ע"י המועצה המדעית של ההסתדרות לרפואת שיניים, עבר בהצלחה את בחינות המומחיות והוא מומחה ביישור שיניים ולסתות. החל מגיל 8, גם אם טרם התחלפו כל שיני החלב בשיניים קבועות, רצוי ומומלץ להגיע לביקור ראשון לבדיקה של אורתודנט.

מרפאת שיניים לילדים ירושלים
עם ההתפתחויות הטכנולוגיות וההתקדמות בתחום רפואת השיניים וכן התבססות התפיסה שרפואת שיניים טובה לילדים היא רפואת שיניים מונעת, עלה הצורך להקים מרפאת שיניים לילדים ע"י רופא שיניים שהוא מומחה בתחום חשוב זה.

שיקום הפה לילדים
שיקום הפה הוא תחום מומחיות ייחודי ברפואת שיניים. הכשרתו של מומחה שיקום הפה דורשת התמחות של 4 שנים בנוסף ללימודי רפואת השיניים. שיקום הפה עוסק בשחזור של שיניים חסרות, וכן שיפור התפקוד והאסתטיקה של הפה ברמה המקצועית והרפואית הגבוהה ביותר.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI