דף הבית רפואה ובריאות בריאות ילדים ותינוקות אורתודנט או אורטודנט - מומחה ליישור שיניים
אורתודנט או אורטודנט - מומחה ליישור שיניים
ד"ר מיכאל שושני 29/10/12 |  צפיות: 5284

מיהו אורטודנט ומהן הסיבות לפניה אליו

אורטודנט הוא רופא שיניים שהתמחה במוסד המוכר על ידי המועצה המדעית של ההסתדרות לרפואת שיניים ומומחיותו היא יישור שיניים ולסתות. כל רופא שיניים רשאי לעסוק בכל תחום של רפואת שיניים, כולל תחום האורטודנטיה, אך אינו רשאי לקרא לעצמו אורתודנט, על פי החוק. מה עשויות להיות הסיבות שבגינן פונים לייעוץ של אורתודנט ? חוסר התאמה בין גודל השיניים למרחב הנתון להן, מה שיוצר צפיפות. רווחים גדולים בין השיניים, בליטה של השיניים העליונות ביחס לתחתונות מה שיוצר "שיני שפן", מצב בו אין מגע בין השיניים העליונות לתחתונות בזמן סגירת הפה (מנשך פתוח) או לחלופין- מצב בו יש מגע מוגזם בין שניהם (מנשך עמוק). מצב אסתטי שגורם לילד הסתגרות וחוסר בטחון הוא לא פחות חשוב מקשיי תפקוד בדיבור והגייה העלולים להיגרם אף הם ממבנה פה ולסת לקויים.

מהו הגיל המומלץ להתחיל 

החל מגיל 8, גם אם טרם התחלפו כל שיני החלב בשיניים קבועות, רצוי ומומלץ להגיע לביקור ראשון לבדיקה אורתודנטית אצל מומחה יישור שיניים לילדים לשם הכנת תכנית עבודה לעת הצורך. לעיתים, התערבות קטנה של יישור שיניים מבוקר דווקא בשלב שלא כל השיניים התחלפו, יאפשר ניווט והכוונה עדינה שלהן וימנע טיפולים מורכבים ומסובכים יותר בעתיד. אם יהיה צורך להתערב לאחר החלפת המשנן, שלב ב' יכנס לפעולה ויכלול טיפול כולל מתוך המידע שכבר עלה. בטיפול מוקדם ניתן לפעול במסגרת של יישור שיניים במיקרים בהם ישנה בעיה אסתטית חמורה, המפריעה להתפתחות הבטחון העצמי של הילד וגורמת לו מועקה ומבוכה. עוד יתכן מצב של צפיפות חמורה, מצב בו הלסת העליונה מוצרת (מצב אופייני בעיקר לילדים שסבלו רבות מבעיות בדרכי הנשימה או שמצצו אצבע לאחר גיל 4)

מגוון רחב של טיפולים

כמו בכל תחום אחר בחיינו, גם לתחום זה הגיעה הטכנולוגיה, לטובת המטופלים. אם פעם המכשור היה מסורבל והשימוש בו היה מביך בפני עצמו עד כדי חוסר שיתוף פעולה של המטופלים הצעירים, כיום יש שיטות רבות ומשך הזמן התקצר, במקרים מסויימים, באופן ניכר. לדוגמא- שימוש בפלטה ניידת, שבה מסובב בורג מדי שבוע על ידי המטופל או הוריו והיא מיועדת להרחבה של השיניים בלבד, למספר חודשים על פי תכנית הטיפול שנקבעה. קשתיות שקופות נשלפות, שתפקידן להזיז באופן הדרגתי את השיניים לעמדה הרצויה. ניתן להסירן בזמן צחצוח השיניים. טיפול על ידי סמכים פנימיים, המודבקים על גבי החלק הפנימי של השיניים ולכן אינם נראים. טיפול באמצעות סמכים שקופים שגם הם מאפשרים טיפול יסודי תוך שמירה על דיסקרטיות יחסית לילדים שחשוב להם.

מכשור נוסף

לעיתים יש צורך בשימוש במכשור נוסף, כגון רסן, המורכב על ראש המטופל ועובד בשני מישורים- תיקון של השיניים והשלד. האורטודנט יבחר בין רסן ראש שנועד למשיכת השיניים אחורה ומעלה או רסן צוואר, למשיכת השיניים אחורה ולמטה.

אודות

מייקי דנט - מרפאת שיניים לילדים

כתובת:  רח' יסמין 125 מבשרת ציון

טל:  077-9180040

אימייל:  [email protected]

אתר אינטרנט:  http://my-kid-dent.co.il


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ד"ר מיכאל שושני

מייקי דנט - מרפאת שיניים לילדים

באתר מרפאת מייקי דנט תוכלו למצוא מידע על צוות הרופאים המטפלים, שעות פעילות המרפאה, תתרשמו ממראה המרפאה וסביבתה, ותקבלו מידע רפואי חדשני וחשוב. כמו כן ניתן ליצור קשר דרך האתר ולקבל תשובות לשאלותיכם.

אתר אינטרנט: http://my-kid-dent.co.il



 


מאמרים נוספים מאת ד"ר מיכאל שושני
 
גז צחוק - מיועד לטשטוש ילד בחרדה בעת טיפול שיניים
טיפול שיניים לילדים באמצעות גז צחוק מתבצע כאשר הילד מגיע לטיפול כשהוא נתון בחרדה או במצוקה ואז הוא מתקשה לשתף פעולה עם רופא השיניים. גז צחוק מרגיע את הילד והוא אף נשאר בהכרה מלאה במהלך כל הטיפול.

מרפאת שיניים לילדים ייחודית ירושלים או מבשרת ציון
באתר מרפאת מייקי דנט תוכלו למצוא מידע על צוות הרופאים המטפלים, שעות פעילות המרפאה, תתרשמו ממראה המרפאה וסביבתה, ותקבלו מידע רפואי חדשני וחשוב. כמו כן ניתן ליצור קשר דרך האתר ולקבל תשובות לשאלותיכם.

עששת - סיפטומים ודרכי מניעה
עששת עשוייה להופיע במספר צורות שונות. העששת נגרמת מפגיעת חיידקים באמייל העוטף את השן וחדירתם פנימה. תינוקות עשויים להידבק בעששת עקב שתיה ממותקת מבקבוק.

טיפולי שיניים לילדים בירושלים
טיפולי שיניים לילדים מהווים חלק טבעי מתהליך הגדילה של הילד והשמירה על בריאותו. יש להקפיד שהטיפול יתבצע על ידי רופא שיניים מומחה בטיפול בילדים.

רופא שיניים לילדים בירושלים
רפואת השיניים לילדים התקדמה ללא ספק מאד בשנים האחרונות. רופא שיניים לילדים זקוק, בנוסף להיותו מקצועי ומעודכן, גם לאופי מתאים ומיוחד, להתאמה לאוכלוסיית היעד שלו, קרי הילדים, להבנת הסיטואציה המורכבת רגשית ועוד. מומחה ברפואת שיניים לילדים מתמחה בכל אלה, ועוד.

אורתודנט או אורטודנט - מומחה ליישור שיניים
מומחה ליישור שיניים, הקרוי גם אורתודנט או אורתודונט, הינו רופא שיניים בעל רישיון תקף לעסוק ברפואת שיניים שלמד במוסד המוכר ע"י המועצה המדעית של ההסתדרות לרפואת שיניים, עבר בהצלחה את בחינות המומחיות והוא מומחה ביישור שיניים ולסתות. החל מגיל 8, גם אם טרם התחלפו כל שיני החלב בשיניים קבועות, רצוי ומומלץ להגיע לביקור ראשון לבדיקה של אורתודנט.

מרפאת שיניים לילדים ירושלים
עם ההתפתחויות הטכנולוגיות וההתקדמות בתחום רפואת השיניים וכן התבססות התפיסה שרפואת שיניים טובה לילדים היא רפואת שיניים מונעת, עלה הצורך להקים מרפאת שיניים לילדים ע"י רופא שיניים שהוא מומחה בתחום חשוב זה.

שיקום הפה לילדים
שיקום הפה הוא תחום מומחיות ייחודי ברפואת שיניים. הכשרתו של מומחה שיקום הפה דורשת התמחות של 4 שנים בנוסף ללימודי רפואת השיניים. שיקום הפה עוסק בשחזור של שיניים חסרות, וכן שיפור התפקוד והאסתטיקה של הפה ברמה המקצועית והרפואית הגבוהה ביותר.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI