דף הבית רפואה ובריאות בריאות ילדים ותינוקות מרפאת שיניים לילדים ירושלים
מרפאת שיניים לילדים ירושלים
ד"ר מיכאל שושני 29/10/12 |  צפיות: 3485

הצורך בהקמת מרפאת שיניים לילדים במקום למקמו בתוך מרפאה רגילה התפתח בד בבד עם ההתפתחויות הטכנולוגיות בתחום וביסוס התפיסה שרפואת שיניים טובה לילדים היא רפואת שיניים מונעת. ככל שהילד יקדים להגיע אל מרפאת שיניים לילדים יהפוך החינוך לבריאות השן לחלק משיגרת היום יום וביקורת אצל רופא ואף טיפול לפי הצורך יהיה חלק טבעי מהתחזוקה הגופנית הנדרשת, כמו פעילות גופנית קבועה, תזונה נכונה, חיסונים וכ"ו, ותלווה אותו לאורך השנים כדבר מובן מאליו, בלא חרדות וחששות. לצורך זה קם מסלול מיוחד של התמחות, הוא רפואת השיניים לילדים המותאם לצרכים המיוחדים של שיניהם, עוד מהשלב בטרם בקעו ועד לשלב של יישור שיניים ועוד. הוא ממשיך במסלולו בנסיונות להקל על הילד וההורה להפוך מיפגש של כאב וחוסר נעימות למשהו פחות טראומטי.

הייחוד של מקום כזה

מקום כזה חייב להיות מודע למצוקת ההורה המלווה בנוסף לחשש של הילד מפני הבאות. אין טיפול פולשני יותר מטיפול שיניים, כשיד זרה נדחקת אל תוך הפה הפתוח, רעשים מחרישי אוזניים וכלי עבודה שמסוגלים לחולל עור ברווז אצל כל אחד, עוד בהיותם כבויים, מזרק, הרדמה, צינור שואב, מתזי מים. חוסר שליטה מוחלט. קשה שלא להיתפס לדימויים של חדר מלחמה. לכן יצירת אווירה נעימה ומרגיעה, המסוגלת להשרות תחושת בטחון על ההורה המלווה, שבעצמו צריך להיות מסוגל להחזיק ביד ילדו ולשדר לו  חוסן הם חלק מהדברים אליהם נדרשים לשים תשומת לב כשבאים להקים מרפאת שיניים לילדים. יחס חם ואישי, דיבור נעים והסבר על התהליכים שעומד הילד לעבור לפני וגם תוך כדי, על מנת להזכיר לו (ולהורה) ולתת לו מידה של שליטה, של מעקב אחר הנעשה.

צבעוניות מזמינה

אין ספק שלמראה החיצוני של המקום יש חשיבות גדולה, צבעוניות מזמינה ולא מאיימת הבאה לידי ביטוי בציורי קיר ובקישוטים ואביזרים ידידותיים, פינת משחק וציור, מוסיקה מתאימה. מתנה קטנה לכל מי שמסיים טיפול עשויה לתת לפציינט הקטן משהו לחכות לו, לשאוף אליו, למקד בו את מחשבותיו במקום להכנע לפחדיו. היכולת של הצוות להתמודד עם התפרצויות בכי וחרדה משפיעה על כל הנעשה במקום, מעוררת בטחון בידיעה שזה בסדר לפחד ואתה לא לבד, בעיקר אחרי שהילד רואה שהצוות מכיל ואינו כועס. ילד כזה יהיה מוכן לשתף פעולה בקלות גדולה יותר, יעשה מאמץ להתגבר ובכך יתרום להצלחת הטיפול. לרוב ההורים לא היתה חוויה חיננית כזאת ולכן שיתופם בתהליך חשוב לא פחות, תוך הדרכתם להעברת מסרים מרגיעים טרם המיפגש, במהלכו ובסופו.

משחקים וציורים

רצוי שההורים יעשו מעט עבודת הכנה בטרם המיפגש הראשון, מה שעשוי להועיל גם להם בעיבוד החרדות הישנות שהמיפגש עלול לעורר בהם, בעיקר כשהם עומדים חסרי אונים אל מול סבלם של ילדם. משחקי תפקידים וציור של הצפוי במיפגש הם רעיונות מומלצים.

 

אודות

מייקי דנט - טיפולי שיניים לילדים

כתובת:  רח' יסמין 125 מבשרת ציון

טל:  077-9180040

אימייל:  [email protected]

אתר אינטרנט:  http://my-kid-dent.co.il  


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ד"ר מיכאל שושני

מייקי דנט - מרפאת שיניים לילדים

באתר מרפאת מייקי דנט תוכלו למצוא מידע על צוות הרופאים המטפלים, שעות פעילות המרפאה, תתרשמו ממראה המרפאה וסביבתה, ותקבלו מידע רפואי חדשני וחשוב. כמו כן ניתן ליצור קשר דרך האתר ולקבל תשובות לשאלותיכם.

אתר אינטרנט: http://my-kid-dent.co.il



 


מאמרים נוספים מאת ד"ר מיכאל שושני
 
גז צחוק - מיועד לטשטוש ילד בחרדה בעת טיפול שיניים
טיפול שיניים לילדים באמצעות גז צחוק מתבצע כאשר הילד מגיע לטיפול כשהוא נתון בחרדה או במצוקה ואז הוא מתקשה לשתף פעולה עם רופא השיניים. גז צחוק מרגיע את הילד והוא אף נשאר בהכרה מלאה במהלך כל הטיפול.

מרפאת שיניים לילדים ייחודית ירושלים או מבשרת ציון
באתר מרפאת מייקי דנט תוכלו למצוא מידע על צוות הרופאים המטפלים, שעות פעילות המרפאה, תתרשמו ממראה המרפאה וסביבתה, ותקבלו מידע רפואי חדשני וחשוב. כמו כן ניתן ליצור קשר דרך האתר ולקבל תשובות לשאלותיכם.

עששת - סיפטומים ודרכי מניעה
עששת עשוייה להופיע במספר צורות שונות. העששת נגרמת מפגיעת חיידקים באמייל העוטף את השן וחדירתם פנימה. תינוקות עשויים להידבק בעששת עקב שתיה ממותקת מבקבוק.

טיפולי שיניים לילדים בירושלים
טיפולי שיניים לילדים מהווים חלק טבעי מתהליך הגדילה של הילד והשמירה על בריאותו. יש להקפיד שהטיפול יתבצע על ידי רופא שיניים מומחה בטיפול בילדים.

רופא שיניים לילדים בירושלים
רפואת השיניים לילדים התקדמה ללא ספק מאד בשנים האחרונות. רופא שיניים לילדים זקוק, בנוסף להיותו מקצועי ומעודכן, גם לאופי מתאים ומיוחד, להתאמה לאוכלוסיית היעד שלו, קרי הילדים, להבנת הסיטואציה המורכבת רגשית ועוד. מומחה ברפואת שיניים לילדים מתמחה בכל אלה, ועוד.

אורתודנט או אורטודנט - מומחה ליישור שיניים
מומחה ליישור שיניים, הקרוי גם אורתודנט או אורתודונט, הינו רופא שיניים בעל רישיון תקף לעסוק ברפואת שיניים שלמד במוסד המוכר ע"י המועצה המדעית של ההסתדרות לרפואת שיניים, עבר בהצלחה את בחינות המומחיות והוא מומחה ביישור שיניים ולסתות. החל מגיל 8, גם אם טרם התחלפו כל שיני החלב בשיניים קבועות, רצוי ומומלץ להגיע לביקור ראשון לבדיקה של אורתודנט.

מרפאת שיניים לילדים ירושלים
עם ההתפתחויות הטכנולוגיות וההתקדמות בתחום רפואת השיניים וכן התבססות התפיסה שרפואת שיניים טובה לילדים היא רפואת שיניים מונעת, עלה הצורך להקים מרפאת שיניים לילדים ע"י רופא שיניים שהוא מומחה בתחום חשוב זה.

שיקום הפה לילדים
שיקום הפה הוא תחום מומחיות ייחודי ברפואת שיניים. הכשרתו של מומחה שיקום הפה דורשת התמחות של 4 שנים בנוסף ללימודי רפואת השיניים. שיקום הפה עוסק בשחזור של שיניים חסרות, וכן שיפור התפקוד והאסתטיקה של הפה ברמה המקצועית והרפואית הגבוהה ביותר.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI