דף הבית רפואה ובריאות סרטן שחזור פגמים מולדים
שחזור פגמים מולדים
שחזור שד 29/10/12 |  צפיות: 3062

החלום הטכנולוגי של כל המדענים מתחום הרפואה הוא לפרוץ את הקוד הגנטי. עבודות רבות ומחקרים רבים מעידים על התקדמות ועל פריצה מסוימת של הקוד הגנטי אשר מסייע לקידום שיטות הטיפול והמענה הרפואי שניתן כיום ושעשוי להינתן בעתיד, לאנושות כולה.

הבשורה המשמחת ביותר שעשויה להגיע מתוך דלתות המעבדה היא שהקוד הגנטי נפרץ ושניתן ללמד את הגוף לגדל איברים ולהצמיח חלקים אבודים או פגומים בכוחות עצמו.
עד אז, המצב הרפואי הקיים כיום הוא זה שמאפשר לרופאים הכירורגיים להציע שחזור אברים והשבת מראה של איבר מסוים רק בעבור אברים ספציפיים מאוד.

מרבית השחזורים הם אסתטיים גרידא. זאת אומרת שמרבית השחזורים המבוצעים אינם נושאים צורך רפואי כלשהו אלא מלאי צורך אסתטי למראה מסוים שרוצים להשיג. ובכל זאת, ישנם ניתוחים מסוימים שמטרתם היא לשחזר פגמים פנימיים שיסייעו לתפקוד יום יומי נוח יותר, כגון שחזור לוע, שחזור קרקפת, גולגולת, שחזור לשון, שפתיים, ארובות עיניים, לסת תחתונה או עליונה, אף, שפתיים, וושט ואפילו שחזור צוואר. כל האזורים האלו יכולים לעבור ניתוח שחזור אברים שיאפשר חזרה תקנית לחיים שגרתיים ובריאים.

שחזור לוע

תהליך זה מבוצע בפעולה כירורגית לכל דבר. המקרים בהם יש צורך לעשות שחזור לוע נחלקים לשתי אוכלוסיות. האוכלוסייה האחת היא כל אותם אנשים שנולדו עם מום מולד כמו למשל חך שסוע או עבור אוכלוסייה שחוותה גידולים למיניהם בחלל הפה והלשון ואשר נדרשה כריתה של אותם הגידולים.

בעבור שני המצבים הללו יש צורך לעשות ניתוח לשחזור הלוע שיקל בצורה משמעותית על ההתנהלות היום יומית ועל החזרה אל קו הבריאות.

שחזור שדיים

שחזור שדיים זוהי פעולה כירורגית המבוצעת כמובן בהרדמה מלאה ודורשת תקופת החלמה לאחריה. ניתוח זה הוא ניתוח אסתטי לחלוטין והוא נעשה עבור נשים שנאלצו לעבור ניתוח של כריתת שד אחד או שניים. הניתוח מאפשר להעניק לאישה שדיים תפוחים ולהשיב לה מראה שד טבעי ומלא.

שחזור שדיים ומילויים יכול להיעשות על ידי החדרת שתלי סיליקון או על ידי החדרה של רקמת הגוף של האישה, אותה לוקחים מאזור אחר בגוף. באם מחדירים שתל סיליקון, הניתוח אינו נחשב לניתוח מורכב ותקופת ההחלמה די קצרה, נותרות שתי צלקות, אחת על כל שד.

באם בוחרים להשתיל רקמת גוף שתיכרת מאזור גוף אחר, מדובר בניתוח ארוך יותר ומורכב יותר. כאן כבר יש צלקות גם באזורים מהם נלקחת רקמת הגוף ותקופת ההחלמה יכולה להתארך לתקופה בת כחודש וחצי, מה גם שנדרשת תקופת אשפוז של מספר ימים עד שבוע שלם וכן הרכבת נקז שיוציא את הנוזלים מהשדיים המשוחזרים, הנקז מוסר על ידי הרופא המנתח לאחר כשובע מיום הניתוח.

בשתי השיטות ניתן לשחזר מראה של שד תפוח ונשי.



דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 שחזור שד


 


מאמרים נוספים מאת שחזור שד
 
שחזור השד לאחר טראומה וחזרה לחיים רגילים
29/05/13 | סרטן
גילוי של גידול סרטני בשד מחייב פעולה מהירה. ככל שהגידול מתגלה בשלב מוקדם יותר, כך ניתן לטפל בו במהירות וביעילות רבה יותר. במקרים שהגידול הגיע לממדים בעייתיים או שנראה כי התערבות ניתוחית לא תשיג את המטרה הרצויה, נאלצים הרופאים לבצע כריתה של חלק מהשד הנגוע או של השד כולו.

סרטן הלשון- פותרים ומשקמים
29/04/13 | סרטן
בשנים האחרונות הטכנולוגיה הרפואית המתקדמת מאפשרת טיפולים אפקטיביים למצבים של סרטן הלשון וסוגים נוספים של סרטן. יש לזכור כי אבחון מקדים יכול להציל חיים ולכן חשוב שכל אחד ואחת יהיו מודעים לסימנים המקדימים ויפנו אל רופא המשפחה בכל מקרה של חשש. מאמר זה יגולל בפני הקוראים אודות סימנים מקדימים, מאפייני סוג זה של סרטן, סוגי הטיפול והכול אודות טיפולי שחזור.

הניצחון על סרטן השד
17/03/13 | סרטן
נשים רבות נפגעות מהסרטן, ולמרות הגילוי המוקדם ודרכי הטיפול היעילות, רבות מן הנשים מאבדות את השד הפגוע, שכן הבחירה בין השד לבין החיים ברורה.

סרטן השד ומציאת המנתח הטוב ביותר לשחזור השד
29/01/13 | סרטן
אחד מסוגי הסרטן ממנו יראות וחוששות נשים הכי הרבה, הוא סרטן השד. הסרטן איננו פוסח על פני נשים בגילאים שונים, והוא גם תוקף נשים בשנות ה- 30 לחייהן. לעיתים סרטן זה מסתכם בתוצאות עגומות, או אז הרופאים המטפלים נאלצים לכרות שד אחד או שניים.

סרטן השד וכיצד מתבצע שחזור שד?
29/01/13 | סרטן
נדמה שכמעט לא תמצאו אדם אחד אשר איננו ירא ממחלה זו – הסרטן. לא פעם אנו שומעים על אנשים ידועים, על חברים או מכרים שחלו באחד מסוגי הסרטן, ולרוע המזל, חלק מסוגי הסרטן הם חשוכי מרפא.

סרטן השד – התקווה שבשחזור
20/01/13 | סרטן
סרטן השד הוא מחלה שרוב החולים בה הוא נשים; המחלה מאופיינת בגושים בלתי כואבים בחזה הנשי, וגם בבתי השחי. המחלה מתחילה באיזור החזה אבל כמו כל סוגי הסרטן יש לה נטייה להתפתח למקומות אחרים בגוף, אפילו מרוחקים מאד מאיזור החזה. הסוג הנפוץ ביותר הוא קרצינומה.

סרטן הפה, איך חוזרים לחיים?
23/12/12 | סרטן
בעולם שלנו יש הרבה מאוד סוגים של מחלות ממאירות, ואחת מהמחלות הממאירות הקשות ביום הן סרטן הפה. סרטן הפה נמצא במקום השישי בשכיחות שלו מתוך המחלות הממאירות, והתמותה ממחלה כמו סרטן הפה עלולה להגיע ל50% תוך 5 שנים.

יש פתרונות לכריתת שד – שחזור
17/12/12 | סרטן
אחת המחלות שרוב הנשים חוששות מהן מאוד, ובצדק, היא מחלה של סרטן השד. נשים רבות חוששות ממחלה זו כיוון שהיא באמת תוקפת אחוזים מאוד גדולים של האוכלוסייה, ומעבר לכך, במחלה כמו סרטן השד גם ההתמודדות הרגשית היא מאוד לא פשוטה.

5 עובדות על שחזור אף שחייבים לדעת
17/12/12 | סרטן
לצערנו הרב, יש לא מעט סוגים של סרטן בעולם, וכל אחד מהסוגים האלה דורש התמודדות שונה על ידי הרופאים. מזה הרבה מאוד שנים מושקעים כספים רבים, לימודים ומחקרים על מנת שאפשר יהיה להתמודד בצורה טובה יותר עם מחלת הסרטן

סרטן שד, אפשר להשתקם מזה
27/11/12 | סרטן
אם יש תחום בחיים שלנו אשר בו אנחנו יכולים לראות התקדמות מדהימה והרבה מאוד שינויים, זה תחום הרפואה. תחום הרפואה לעולם לא נשאר סטטי, כי תמיד החוקרים עובדים על פיתוחים נוספים, ומעבר לכך, כל ההמצאות הטכנולוגיות מאפשר לנו לטפל בצורה טובה ויעילה יותר בהרבה יותר מחלות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI