דף הבית חוק ומשפט חוק ומשפט - אחר עו"ד מחלות מקצוע, אתה לא לבד!
עו"ד מחלות מקצוע, אתה לא לבד!
עופר שלו 14/03/13 |  צפיות: 3846

עו"ד מחלות מקצוע, מה הוא עושה?

מחלת מקצוע הינה מחלה הנגרמת לעובד בעקבות תנאי העסקה לקויים במקום עבודתו. מקרים של מחלות מקצוע יכולים להיות סרטן בעור עקב חשיפה מרובה לשמש, סרטן מסוגים אחרים הנגרמים עקב חשיפה ממושכת לחומרים מסוכנים, פגיעה הנגרמת לעמוד השידרה עקב הרמה של משאות כבדים, פגיעה בשמיעה עקב חשיפה לרעש ועוד. עו"ד מחלות מקצוע יכול לסייע באופן משפטי בכל אחד מהמקרים הללו. עו"ד מחלות מקצוע מסייע גם במקרים של מיקרוטראומה. הרשימה הכוללת את כלל מחלות המקצוע המצויה בביטוח לאומי נשארה אותה הרשימה מזה שנים רבות. התפתחות מהירה של הטכנולוגיה בשנים האחרונות הביאה איתה פגיעות שונות אשר אינם מופיעות ברשימה. בעקבות כך פותח תחום המיקרוטראומה, ועו"ד מחלות מקצוע מתמחה בסיוע גם במקרים מן הסוג הזה.

עו"ד מחלות מקצוע, מהלך התביעה

באם אתה או בן משפחתך חושד כי חלה במחלת מקצוע, ראשית חשוב מאוד לפנוע לסיוע רפואי מיידי במרפאה תעסוקתית. על הנפגע לדווח בצורה המפורטת ביותר על כל הסמפטומים התלונות והכאבים אותם הוא חש, ולקבל טיפול תואם. חשוב מאוד לשמור את כלל המסמכים הרפואיים והבדיקות המעידים על קבלת טיפול רפואי עקב מחלה שעשויה להגרם ממקום העבודה. עו"ד מחלות מקצוע יאסוף את כלל המסמכים המעידים על היקף המחלה, ויתייעץ עם צוות רפואי אשר יקבע האם מדובר במחלת מקצוע או לא. לאחר מכן, עו"ד מחלות מקצוע יפנה למוסד לביטוח לאומי בבקשה לקבלת פיצוי לנפגע, ויחל בהליך משפטי לצורך קבלת פיצוי. על עו"ד מחלות מקצוע להוכיח כי אכן המחלה נגרמה באופן ישיר כתוצאה ממקום העבודה. במקביל יפנה עו"ד מחלות מקצוע לאגף הפיקוח על העבודה על מנת לדווח על המחלה, ולבצע חקירה מסודרת.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 עופר שלו


 


מאמרים נוספים מאת עופר שלו
 
כלי בית
כלי בית

לימודי הנדסת בניין
הנדסת בניין

ציוד למסעדות
האם יש כאן קוראים שמגיעים מהתחום הקולינרי? חברים שעסקו בתחום כבר לא מעט שנים בתור שכירים, ועיניהם נישאות לפתיחה של מקום חדש? עומדים להפוך לעצמאים? שימו לב למידע הבא, שיכול לעזור לכם לקבל החלטות נכונות.

ייעוץ משכנתאות
30/07/21 | משכנתא
ייעוץ משכנתאות

ציוד למטבח המוסדי
ציוד למטבח המוסדי

יועץ משכנתאות
יועץ משכנתאות

פתיחת מסעדה
ציוד למטבח המוסדי

משכנתא עם יועץ? כן או לא?
04/06/21 | משכנתא
משכנתא

עסקים קולינריים ויזמים בתחום
ציוד למטבח התעשייתי

ציוד למטבחים מקצועיים
ציוד מטבח
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI