דף הבית רפואה ובריאות רפואה משלימה יוגה מהמזרח הרחוק
יוגה מהמזרח הרחוק
edencollege0 07/08/13 |  צפיות: 3334

יוגה מהמזרח הרחוק

רבים מאיתנו מסתכלים על יוגה כעל פעילות גופנית. אבל, יוגה, במהותה היא פילוסופיה ודרך חיים המדברת על איחוד הפרט עם האנרגיה האוניברסלית. מכאן נגזר גם השם יוגה שפירושו בסנסקריט איחוד או מיזוג.  יוגה הוא שם כולל של מגוון דרכים שמובילים לאותו איחוד נכסף. בין הדרכים שמציעה יוגה ניתן לציין את הרג'ה יוגה, קארמה יוגה, ג'נאנה יוגה ובהאקטי יוגה. כל אחת מדרכי יוגה אלה מתייחסת לפן אחר של האדם - הפן הרציונלי, הפן המעשי, הפן המנטלי והפן הרגשי. למערב הגיעה ה-האטה יוגה, היא יוגה שאנחנו מכירים, יוגה בה מתבצע תרגול פיסי של תנוחות שונות הנקראות אסאנות ונשימות. גם ההאטה יוגה אינה סוג אחד של יוגה אלא ניתן למצוא בה שיטות שונות ומגוונות, חלקן פופולריות יותר וחלקן פחות. כמה משיטות יוגה המוכרות יותר הן: אשטנגה יוגה, שיווננדה יוגה, איינגר, ביקראם יוגה ועוד.

יוגה לא מיועדת למי שרוצה תוצאות עכשיו ומיד או למי שרוצה פתרונות אינסטנט. יוגה דורשת תרגול. יוגה היא תהליך. יוגה לא מיועדת להשגת שרירים או לשיפור היכולות הפיסיות של הגוף שלך. יוגה מיועדת ליצור איזון של הגוף ושל ההכרה. באמצעות אסנות, כלומר תנוחות, אותן מתרגלים, מביאים את הגוף לידי איזון ומחזקים אותו להכיל את התהליכים הפנימיים הרוחניים בשלב מאוחר יותר.  כאמור יוגה פועלת כדי להגיע לאיחוד בן היתר, איחוד של הגוף והנפש. כדי להגיע לאיחוד זה מעבר לאסנות של יוגה עושים דברים נוספים. יוגה מתרגלת גם את השליטה בנשימה, מדיטציה, ריכוז ועוד.

יוגה אפשר לתרגל לבד ואפשר לתרגל בקבוצה. מי שאינו מיומן כדאי ורצוי שיתרגל יוגה בעזרת מדריך מוסמך במסגרת חוג או באחד מבתי ספר ליוגה הקיימים בארץ. גם כאשר עושים יוגה בקבוצה בעצם התרגול הוא אישי ואף אחד לא נמצא בתחרות עם אף אחד אחר.

מומלץ לבדוק קורס נרות הופי ולימודי רפואה אלטרנטיבית במכללת עדן.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 edencollege0

מכללת עדן המובילה בישראל ללימודי עיסוי ורפואה משלימה - http://www.eden-college.co.il/



 


מאמרים נוספים מאת edencollege0
 
יוגה
02/09/13 | יוגה
יוגה פירושה לראות, להבין, להגות. יוגה אינה דת והיא גם לא שייכת לשום דת. מקורותיה של היוגה בהודו. יוגה מציגה טכניקות מעשיות המביאות אותנו לתובנות. מטרת היוגה להביא לשינוי תודעתי ולשחרור, ולכן היא מבוססת על תרגול חוויתי. יוגה היא תורה מעשית. ישנן שיטות יוגה רבות וזרמים שונים המשתמשים בה, אך המטרה זהה אצל כולם. מטרתה של היוגה היא התאחדות עם היקום והמציאות והבאת האדם למודעות והגשמה עצמית.

יוגה מהמזרח הרחוק
יוגה מהמזרח הרחוק רבים מאיתנו מסתכלים על יוגה כעל פעילות גופנית. אבל, יוגה, במהותה היא פילוסופיה ודרך חיים המדברת על איחוד הפרט עם האנרגיה האוניברסלית. מכאן נגזר גם השם יוגה שפירושו בסנסקריט איחוד או מיזוג. יוגה הוא שם כולל של מגוון דרכים שמובילים לאותו איחוד נכסף. בין הדרכים שמציעה יוגה ניתן לציין את הרג'ה יוגה, קארמה יוגה, ג'נאנה יוגה ובהאקטי יוגה. כל אחת מדרכי יוגה אלה מתייחסת לפן אחר של האדם - הפן הרציונלי, הפן המעשי, הפן המנטלי והפן הרגשי. למערב הגיעה ה-האטה יוגה, היא יוגה שאנחנו מכירים,
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI