דף הבית חינוך ולימודים חינוך ולימודים - אחר איך לבחור חוג לילד?
איך לבחור חוג לילד?
[email protected] 24/05/14 |  צפיות: 5120

איך לא ליצור עומס על הילד ולדעת איזה חוג מתאים לו? מהי כמות החוגים השבועית המומלצת? ממתי כדאי להתחיל לקחת את הילד לחוגים ומה לעשות כשהוא לא רוצה ללכת עוד?

עולם החוגים רחב ופורה, דבר הגורם להורים רבים להתבלבל.

החוג יכול להיות נפלא עבור התפתחות הילד, בעיקר עבור ילדים בעלי צרכים וקשיים ייחודיים . לילדים רבים קיים קושי מסוים – חושי, פיזי או תנועתי בגילאים המוקדמים. קושי זה, באם לא ייפתר בשלבים המוקדמים, עשוי להתפתח ולהפוך לקושי חברתי. חוגים מסוימים יכולים לספק לאותם הילדים סיטואציות חברתיות שלא קיימות בטיפולים רגילים. יתרה מכך, מדריך בעל רקע בחינוך יזהה היכן הילד מתקשה וידע לעזור לו בכך.

כשאנו עומדים מול השאלה: איך לבחור חוג לילד? חשוב לשמוע את דעתן של המורות, הגננות והמטפלות. במידה וקיימת בעיה, מירב הסיכויים שהם יוכלו להצביע עליה ולהמליץ לכם על כיוון בבחירת החוג. מעבר לכך, קשיים, המתחילים בגיל צעיר מאוד, יכולים לבוא לידי ביטוי רק בבית הספר, ועל כן יש לאבחן זאת וטפל בבעיה עוד בגיל צעיר, ואם ניתן לפתור אותה ולאזנה באמצעות חוג, מה טוב. כך ניתן לחסוך כאב לב בהמשך הדרך ואף מבחינה הכספית.

חוגים מסוימים מומלצים לגילאים שונים יותר מאשר לאחרים. כך למשל, חוגי אומנויות לחימה שונים לגילאי חמש שש יכול לחזק את הילד מהבחינה הגופנית וללמד את הילד התארגנות במרחב סביבו, דברים אלו יעזרו לילד בהמשך ויסייעו לחיזוק ביטחונו החברתי.
מצד שני, חוגי יצירה ובישול יאפשרו לילד עיסוק תחושתי, בו הוא ייחשף לתחושות של טקסטורות שונות, בעלי מגע גס או עדין. ניתן גם לשאוב אינפורמציה רבה לגבי הילד, לדעת ממה הוא נרתע או חושש, דבר שיכול להעיד על קשיים התפתחותיים שונים, ועלול להיות מתורגם לחוסר רצון במגע ובקרבה.

המלצות העונות לשאלה איך לבחור חוג לילד?

יש להבין מהי הסיבה שרושמים את הילד לחוג. במידה ורוצים לתת לילד חיזוק בתחום מסוים, יש לבחור בחוג שיאפשר זאת. כמו כן, קיימות סיבות אחרות לבחירת החוג, כגון לילד יש זיקה לתחום כלשהו או שהוא רוצה ללכת לחוג בגלל שהחברים שלו הולכים לאותו החוג. חשוב להקשיב לילד ולתת לו להתפתח ולהעמיק באותו תחום בו הוא מעוניין. לכן, במידה ואתם מגלים תחום שהילד אוהב ותחום זה חסר במסגרת בית הספר, החוג הוא ההזדמנות המצוינת לביצוע השלמה זו.

כדי שהילד יוכל למצות את עצמו במסגרת הזמן של החוג ולקבל את מירב תשומת הלב, חשוב שהחוג יהיה מוגבל לכמות קטנה של ילדים. מעבר לכך, ההמלצה היא לבחור על פי המנחה או המדריך של החוג.

במידה והילד מתחיל בחוג ואינו מעוניין להמשיך בו ללא סיבה אובייקטיבית, חשוב כי ההורים יבהירו לילד שזו החלטה שלכם לבטל את החוג, ולא החלטה שלו. על כן, הקשיבו לילד ואמרו

קראו גם על : יישור שיניים לילדים


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 [email protected]


 


מאמרים נוספים מאת [email protected]
 
מה חשוב לדעת על הדברת עכברים
עונת הקיץ מתקרבת ומביאה עמה כל מני תופעות כמו ג'וקים. תיקנים, נחשים וכמובן עכברים. עכבר הוא יונק חכם שחובב במיוחד מקומות חשוכים ורטובים.

הקמת אקווריום – כלל העובדות והדברים שחשוב לדעת
06/06/15 | תחביבים
אנשים רבים כיום ברחבי המדינה מחליטים להציב אקווריום בביתם. לפריט נוי זה ישנם מספר יתרונות על פני פריטים אחרים בבית. הראשון, מדובר בעצם בבעל חיים ללא צוררך בתחזוקה תדירה. השני, מדובר בפריט עיצובי מיוחד ודינמי, בו בעצם כל הזמן הנוף משתנה עם תזוזת הדגים. השלישי, ידוע כי אקווריומים ותנועת המים שבתוכם ישנה השפעה מרגיעה על גוף האדם, על פי המסורת הבודהיסטית גוף מים עם דגים מעודד את ההרמוניה בבית.

למי מתאים טיפול של עיבוי שפתיים
ענף הרפואה האסתטית הולך ומתפתח מדי שנה, מדי חודש ואפילו מדי יום. תחום הרפואה כולו נחשף לחידושים ופיתוחים חדשים המתאפשרים בזכות טכנולוגיות חדשות

אוהל בין רגע לטיולים
אנשים רבים אוהבים לטייל לשם הנאה, לצורך הכרת מקומות חדשים, לבילוי בחיק הטבע במסגרת זוגית, משפחתית ועוד. יש סוגי טיולים שונים ואחד הנפוצים ביותר אצל צעירים ושוחרי טבע הם טיולים עם לינת שטח. בטרקים כאלו יש חשיבות רבה להתארגנות מהירה בעת ההגעה לאתר הלינה ובעת עזיבתו. צריך להקים אוהל במהירות לפני שהחשיכה יורדת, ולעיתים, ימי ההליכה הם ארוכים ומתישים. אוהל בן רגע הוא פתרון מושלם למטיילים מהסוג הזה מאחר והקמתו הינה קלה ומהירה.

על ריסוס לבית ועל הדגשים שיש לשים לב בעת ביצועו
הרבה אנשי בוחרים לבצע בביתם אחת לשנה בעיקר לקראת עונת הקיץ החמה ריסוס. ריסוס לבית מאפשר לטפל בבעיה של חרקים ומזיקים וגם מונע את הופעתם

טיפול מילוי קמטים בפנים
סובלים מקמטים? יש לזה פתרון! טיפול ייחודי למילוי קמטים יישר את עור הפנים שלכם ויהפוך אותם להיות צעירים ורעננים כבעבר!

התקרחות גברית – ניתן לנצח את הגנטיקה
תופעת זו הינה תופעה נפוצה מאוד בארצנו. רובנו מאשימים את תופעה זו בשל הקרינה החזקה מהשמש, בשל איכות האוויר הנמוכה בארץ. אך לרוב כלל לא מדובר בגורמים אלו אשר גורמים לאיבוד השיער בקרב גברים.

אבחון ליקויי למידה אצל ילדים
ליקויים בלמידה למיניהם מהוות את נחלתם של ילדים רבים בימנו אנו - אחת הסיבות לעלייה בכמות הילדים אשר מתמודדים עם הבעיה, נובעת מהעובדה, כי בשנים האחרונות ישנה מודעות גבוהה יותר לקיומה

שתלים דנטליים – מה זה בכלל?
שתל דנטלי הוא מושג מעולם רפואת השיניים, והוא למעשה התקן שנועד להשלים שיניים חסרות. המתכת שהוא עשוי ממנה תהיה תמיד אצילה, בדרך כלל טיטניום, או זירקוניום.

אודות בוכנות הידראוליות
בוכנות הידראוליות מציגות מכשיר כוח שעובד באופן קווי. בעיקרון מדובר על גליל שבתוכו פועלת בוכנה שנעה בזכות לחץ שמונע ע"י נוזל. משאבת שמן מזרימה בלחץ אדיר את השמן
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI