דף הבית חוק ומשפט קנין רוחני מתי נידרש לבצע חיפוש פטנט וכיצד זה מתבצע?
מתי נידרש לבצע חיפוש פטנט וכיצד זה מתבצע?
דניאל דורמן 31/05/14 |  צפיות: 13563

ישראלים רבים חושבים על רעיון נהדר, שלדעתם מהווה פטנט. אבל לפני שניתן לרשום אותו, צריך לחפש קודם אם אין פטנט כזה, שכבר נרשם. לשם כך מתבצע הליך של חיפוש פטנט. המאמר שלפניכם יתאר את החשיבות של הליך כזה, וכיצד ניתן לבצע אותו.



מתי צריך לבצע חיפוש פטנט


התזמון הראוי ביותר לבצע חיפוש פטנט, היא בעת שיש לכם רעיון מוגדר, שאתם שוקלים לרשום עליו פטנט, וזאת עוד לפני שפניתם לרשם פטנטים. זאת יש לזכור: רשם פטנטים גובה שכר טרחה של מאות ולפעמים אלפי דולרים (תלוי בהיקף העבודה הנדרש), ועל כן עוד לפני שאתם שוכרים את שירותיו בסכומים כאלו, כדאי מאוד לוודא שיש בכלל טעם לכך, קרי, שלא נירשם פטנט כזה קודם. עניין זה מתבצע באמצעות הליך של חיפוש פטנט, שניתן לבצע לבד, או בסיוע של מומחים בנושא.


חיפוש פטנטים לבד


הליך של חיפוש פטנט יכול להתבצע לבד, או באמצעות מומחים ואנשי מקצוע. כדאי לדעת כי ישנם מאגרי פטנטים, כמו למשל מאגר הפטנטים של רשות הפטנטים בישראל, בהם ניתן לבצע אפילו לבד חיפוש כזה. עם זאת, יש לזכור כי אם אתם לא יודעים כיצד לאפיין במדויק את החיפוש, ולהגדיר בדיוק רב מה אתם מחפשים, אתם יכולים לבצע חיפוש פטנט שגוי, דבר שיוביל אתכם למסקנות שגויות, באשר להימצאותו או אי הימצאותו של פטנט כזה. לדבר כזה עלולות להיות השלכות של בזבוז זמן רב, ובמקרים רבים- גם בזבוז סכומים ניכרים של כסף.


חיפוש עם חברה מקצועית

בשל החסרונות שנמנו בסעיף לעיל, מעדיפים רבים לשכור את שירותיהם של מומחי חיפוש פטנט. ישנם כמה מודלים לשכר טירחה של אנשים כאלה, בין היתר בשיטת- "לא מצאת לא שילמת", שבהם ניגבה שכר טרחה רק אם אכן אותר פטנט דומה. יתרון גדול להליך של חיפוש פטנט על ידי אנשי מקצוע הוא כמובן היכרותם עם הליך החיפוש, שכדי להיות אפקטיבי צריך להיות מוגדר היטב, והמהירות של קבלת התוצאות. כמובן שגם ניתן להסתמך על ממצאי החיפוש של איש מקצוע שכן התשובה המסופקת היא בוודאות התשובה הנכונה, באשר להימצאותו (או אי הימצאותו) של פטנט כזה במאגרים בהם מתבצע החיפוש.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דניאל דורמן


 


מאמרים נוספים מאת דניאל דורמן
 
האם אפשר למצוא בתי מלון באילת במחיר זול?
14/08/14 | בתי מלון
במאמר הקרוב ננסה להסביר בקצרה על העיר אילת ובתי המלון באזור. ובנוסף ניתן כמה טיפים לגבי מציאה של מלון זול באזור אילת.

כיצד לבחור הלוואה חוץ בנקאית?
05/08/14 | הלוואות
במאמר הקרוב נסביר את ההבדל הבסיסי בין הלוואה חוץ בנקאית להלוואה בנקאית, בנוסף ניתן קווים מנחים לבחירה של הלוואה משתלמת.

כל מה שרציתם לדעת על ניקיון חלונות מקצועי
במאמר הקרוב נעבור על כמה דברים שחשוב לדעת לגבי ניקיון חלונות ובנוסף נסביר כיצד לבחור איש מקצוע בתחום.

כל מה שרציתם לדעת על הלוואה מיידית.
01/07/14 | הלוואות
במאמר הקרוב נעבור על מספר דברים שחשוב לדעת לפני שמחליטים לקחת הלוואה מיידית.

נופש בים המלח
כמה סיבות שאולי לא חשבתם עליהם לבקר ביום המלח.

מתי נידרש לבצע חיפוש פטנט וכיצד זה מתבצע?
ישראלים רבים חושבים על רעיון נהדר, שלדעתם מהווה פטנט. אבל לפני שניתן לרשום אותו, צריך לחפש קודם אם אין פטנט כזה, שכבר נרשם. לשם כך מתבצע הליך של חיפוש פטנט. המאמר שלפניכם יתאר את החשיבות של הליך כזה, וכיצד ניתן לבצע אותו.

כך תקנה בזול ג'קוזי או סאונה יבשה
לרבים מהישראלים יש בביתם ג'קוזי או סאונה יבשה, המשמשים להתרגעות ופינוק. מאחר ומדובר במוצרים שאינם זולים, הנה לפניכם מדריך שידריך אתכם כיצד לרכוש מוצרים אלו במחיר נמוך, ואפילו זול.

כך תמצאו פתרונות שינה זולים
19/05/14 | עיצוב
אם אתם מתכננים לעבור לדירה משלכם, או לדירה שכורה, אתם בוודאי מחפשים פתרונות שינה. ידוע כמובן כי ניתן לקנות מיטה ומזרן חדשים, אך אלו יקרים למדי. אילו פתרונות שינה זולים קיימים בשוק? במאמר זה נצביע על כמה מהם.

ככה תשיגו עיצוב גינות בזול
14/05/14 | גינון
אם אתם מחפשים לעצב את הגינה שלכם, ומוגבלים בתקציב, בוודאי תרצו להפחית עד כמה שניתן את תקציב עיצוב הגינה, ועדיין לקבל גינה מעוצבת היטב. המאמר שלפניכם יפרט כיצד תוכלו להשיג עיצוב גינות בזול יחסית, ועדיין להיות מרוצים מהתוצאות.

ארבע עצות שימושיות לאיתור מומחה השתלות שיניים
30/04/14 | רפואה
אם גם לכם עקרו שן אחת או יותר ואתם צריכים לבצע השתלות שיניים, אתם וודאי תוהים איך לבחור מומחה מתאים. אחרי הכל מדובר בעבודה הדורשת זהירות וערנות רבה,גם כדי לא לפגוע בעצבים הממוקמים מתחת לשן, וגם כדי שהשתלים יחזיקו מעמד לאורך כמה שיותר שנים. אז איך נאתר מומחה כזה? העצות הבאות סייעו לכם בכך.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI