דף הבית אינטרנט והחיים ברשת אינטרנט ועסקים מקוונים יתרונות של אחסון בענן וכללי זהירות
יתרונות של אחסון בענן וכללי זהירות
עידן שלומן 10/12/14 |  צפיות: 3230

גיבוי בענן או אחסון בענן נגיש לכולנו, בין אם אנחנו רוצים לגבות תמונות אישיות או קבצי מוסיקה, עבודות אקדמיות וכדומה, ובין אם אנחנו רוצים לגבות אתרי אינטרנט שבבעלותנו. רבים מאתנו עושים זאת וכלל לא מודעים לכך, כיוון שאחסון שכזה הפך להיות דבר נפוץ וכמעט מובן מאליו.

אך למרות היותה טכנולוגיה נגישה ופופולארית, אין זה הופך אותה לפשוטה או מיושנת. להיפך, אחסון בענן הוא המילה האחרונה בתחום האחסון. אפשר לראות היום את השימוש באחסון שכזה בהיקף נרחב למדי בקרב בעלי אתרים עסקיים, בפרט כאשר מדובר באתרים הפועלים במעין רשתות חברתיות, אתרי מסחר וקניות וכדומה.

גיבוי בענן לקבצים אישיים

כאמור, יחידים יכולים להשתמש בענן לצרכים פרטיים. על הענן אפשר לאחסן כל קובץ כמעט, וזה כולל קבצי טקסט כמו וורד, קבצי גרפיקה, מוסיקה, וידאו וכדומה. כיוון ששטח האחסון הוא בענן, אפשר להרחיב אותו במהירות ובקלות, בדרך כלל על ידי שינוי חבילת האחסון ועדכון המחיר במידה ושירות האחסון כרוך בתשלום.

אחסון בענן לאתרים עסקיים

כאשר מדובר באתרים שמיועדים למטרות מסחר ועסקים, למשל אתר עסקי של חברה או עסק כלשהם, גיבוי בענן הוא יעיל ומשתלם עוד יותר, בעיקר מכיוון שאפשר בכל עת להרחיב את שטח האחסון אם כמות הגולשים עולה ואפשר גם להקטין את שטח האחסון אם כמות הגולשים פוחתת. מדובר בחיסכון משמעותי עבור בעלי האתרים, ולכן שיטת אחסון זו הפכה להיות מועדפת ופופולארית מאוד.

כללי זהירות שכדאי לזכור

גיבוי בענן הוא בעל יתרונות שאי אפשר להתעלם מהם- אפשר להגדיל את שטח האחסון בקלות ובמהירות וכך להמשיך לספק לגולשים אתר שרץ מהר והתכנים בו יורדים גם הן במהירות. וכפי שציינו, גיבוי שכזה יכול להתאים לאתרים מכל הסוגים, בין אם הם בבעלות יחידים ובין אם הם בבעלות עסקים, חברות, תאגידים או מוסדות וכן הלאה.

אבל, יש כמה כללי זהירות שכדאי להכיר אותם ולזכור אותם היטב, כדי שאפשר יהיה ליהנות מתחושת ביטחון ובמקביל גם לספק תחושת ביטחון שכזו לגולשים באתר.

ראשית, חשוב לזכור שכל המידע מגובה על ענן, ולא במדיה מהסוג הפיזי כמו תקליטור או דיסק קשיח נייד. לכן, עדיין כדאי לגבות את המידע במקום נוסף למקרה שתהיה תקלה (סביר להניח שלא תהיה אם בוחרים באחסון אמין).

דבר נוסף שכדאי לזכור הוא לבחור היטב את המידע שמגבים על הענן. אנשים פרטיים למשל שרוצים לשמור על הפרטיות שלהם, רצוי שלא יגבו על הענן קבצים שהם לא היו רוצים שכל העולם יראה.

ולסיום, תמיד, אבל תמיד, צריך לדאוג לאחסון עם האבטחה המקסימלית.

 

המאמר הופץ על ידי עידן שלומן מחברת Signup קידום אתרים העוסקת בייעוץ לחברות בנושא קידום ושיווק אתרים, פיתוח וניהול מיזמים בארץ ובחול.



דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 עידן שלומן

עידן שלומן, מומחה לקידום אתרים בחברת Signup קידום אתרים.

קידום אתר זה מתבצע על ידי Signup קידום אתרים באינטרנט אשר עוסקת בשיווק וקידום אתרים באינטרנט.



 


מאמרים נוספים מאת עידן שלומן
 
פרחים לבנים: אלגנטיות ויוקרה בזר שלך
29/01/23 | צרכנות
זרי פרחים לבנים נחשבים יוקרתיים ואלגנטיים במיוחד. אין זה אומר שזרי פרחים בצבעים אחרים לא יכולים לשדר משהו דומה, אך הצבע הלבן תמיד נחשב ליותר נקי, טהור ויוקרתי ביחס לצבעים אחרים. זאת הסיבה מדוע זרי פרחים לבנים נחשבים מבוקשים מאוד לאירועים חשובים או יוקרתיים.

איך להתמודד עם ביקורת שלילית בפייסבוק?
אחד המצבים הכי קשים לכל בעל עסק היא ביקורת שלילית בפייסבוק. כולנו אוהבים לקוחות ממליצים או ביקורות חיוביות אך לעתים יש לקוחות שאינם מרוצים, מתחרים שמחפשים כיצד להכפיש או סתם גולשים עם יד קלה על המקלדת שיוצרים שיימינג ללא סיבה מוצדקת. התנהלות נכונה שלכם תוכל לנטרל את הביקורת השלילית ואפילו לחזק אתכם בעיניי הגולשים שנחשפו אליה.

מיתוג עסקי למשרד שלכם בראש העין
עצמאיים רבים אשר פותחים עסק חדש מתלבטים כיצד למתג את עצמם. אנו לא מדברים על מיתוג באמצעות רשתות חברתיות או הזמנת לוגו מעוצב, אלא יותר על מיתוג המשרד שלהם באופן כזה שישדר מיד במה הם עוסקים ולמה הם טובים בזה. על מיתוג המשרד שלכם – במאמר הבא.

איך לבחור מנעולן בחיפה והקריות?
בזמן שאתרי אינטרנט מציעים לנו מגוון רחב של מנעולנים בכל הארץ, על פי אזורים, תחומי התמחות, ניסיון, זמינות לעבודה ועל פי פרמטרים נוספים, אנחנו צריכים להכריע כיצד אנחנו בוחרים מנעולנים לעבוד איתם.

כיצד גם אתם תוכלו לצאת נקיים מחובות גדולים?
החיים במדינת ישראל אינם קלים ורף ההוצאות נחשב בין הגבוהים בעולם המערבי. המצב הזה מביא רבים "למעוד" במהלך מרוץ החיים, לא לעמוד בתשלומים, מיסים או התחייבויות שלקחו על עצמם ובדרך זו לצבור חובות גדולים שרק הולכים ותופחים מחודש אחד לבא אחריו.

נקלעתם לחובות? הכל על הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי!
פתחתם עסק, לקחתם הלוואות, השקעתם בפרסום, הגיעו לקוחות אבל... העסק לא התרומם, לא הצליח להחזיר את ההשקעה והמינוס הלך וגדל. לקחתם עוד הלוואה, דחיתם עוד ועוד תשלומים לספקים אבל זה עדיין לא עובד וכעת אין כבר כסף לסגור את המינוס, להחזיר הלוואות או לכסות את הצ'קים. הפתרון הוא הכרזה על פשיטת רגל, שברון לב, משבר משפחתי, חנק כלכלי לשנים רבות ותחושה של אין מוצא.

מוניות בקרית גת לכל מטרה
24/05/20 | רכב
מחפשים מוניות בקרית גת לנסיעה בתוך העיר, לאחת הערים השכנות או מונית לנתב"ג מקרית גת? אתם ללא ספק בוחרים בדרך היותר נוחה להגעה מנקודה לנקודה.

תיקון תקלות נפוצות במזגנים ישראליים
בישראל קשה לחשוב על חיים ללא מזגן בבית או בעבודה ולכן כמעט בכל מבנה נמצא מזגן של אחת החברות המובילות (טורנאדו, תדיראן, אמקור וכן הלאה). המזגנים הללו מבוססים על חיבור לחשמל וכוללים מערכת מחשוב לתפעול יעיל ואפקטיבי של המזגן בהתאם לצרכים שלנו.

מדוע הדפסה על קנבס כל כך פופולרית לאחרונה?
28/01/20 | צרכנות
בטח שמתם לב בשנה האחרונה שעוד ועוד בתים שאתם מבקרים בהם מציגים על קירות הסלון ו\או החדרים תמונת קנבס משפחתית כזו או אחרת. אין מה להיות מופתעים שכן מדובר על טרנד עיצובי חם שרק צובר תאוצה.

קבלן שיפוצים בחיפה לעבודות צבע וגבס
28/01/20 | שיפוצים
רכשתם דירה יד שניה בחיפה למטרת מגורים או השקעה ואתם זקוקים כעת לקבלן שיפוצים?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI