דף הבית רפואה ובריאות רפואה משלימה טיפולים ארומתראפיים בבעיות שלד ושרירים
טיפולים ארומתראפיים בבעיות שלד ושרירים
רונית אילה טל 25/05/08 |  צפיות: 5078

בגוף ישנם 732 שרירים המגורים ע"י מע' העצבים. השלב השלישי אחרי העצמות והגידים הוא השרירים.

לשריר ישנה דיאגנוזה, קינטיקה תנועתית. שיטת אבחון עפ"י השריר נקראת קינסיולוגיה.

השרירים יודעים ממה להימנע  ומה מתאים לנו.

מאחר והפכנו להיות מאד שכלתניים ופיסיים לא אחת קורה שאין אנו קשובים מספיק לגופינו דרך השרירים שמכילים את המידע של הנשמה, הנפש והרגש.

הקינסיולוגיה למעשה זוהי אינפורמציה מתודרת (מלשון תדר) באמצעות השריר.

 

להתכווצות שרירים: שמן קרדמון שמכיל בתוכו גם את תבלין ההל. מעורר את עצמת התדרים האינפורמאטיביים של השריר.

בעת התכווצות השריר ישנה חומצה לאקטית  הכלואה בתוכו, קוצר נשימה, וחוסר סירקולציה. שמן הקרדמון שנספג בשריר משחרר את החומצה הלקטית  אל תוך מחזור הדם.

השריר נרפה ויש לתת לו לנוח. חובה לשמור על חום השריר ולתת לו לתפקד בצורה מתונה ולא אגרסיבית.

הקרדמון יעיל בעיקר לעזרה ראשונה.

 

תערובת סינרגטית  לשרירים: בזיליקום, רוזמרין, לבנדר  וקרדמון בריכוז של 6 עד 10 אחוז. את השמנים האתריים יש למהול בשמן נושא כמו שקדים או שמן  ארניקה במידה והעור לא נפגע.

 

כאשר אדם עייף או חולה ולא חש בטוב משהוא קרה לו. הן ברגשי והן בפיסי עקב טראומה לדוגמא שמן אתרי ארז המופק מכל תכולת העץ ייטיב עימו מאד. 6 עד 10 אחוז שמן אתרי ארז לאורך השרירים הזוקפים בגב מלמטה למעלה. לעסות גם את חגורת הכתפיים על מנת לשחרר עודף אחריות הגורמת לנוקשות.

למי שנוטל קומאדין לדילול הדם או כל תרופה אחרת נגד יתר לחץ דם יש לעסות את העורף כלפי מטה. מהראש אל הכתפיים, וזאת על מנת שהדם לא יזרום יתר על המידה לראש דבר העלול לגרום לאירוע מוחי.

ישנם אנשים אשר השרירים הזוקפים לאורך ע.ש. נוקשים כמו אבן. אלו בד"כ מנהלים או מנהיגים שלא למדו להאציל סמכויות. שמן אתרי ארז, אנג'ליקה, רוזמרין, לבנדר, בזיל וקרדמון בריכוז של 6 עד 10 אחוז שמנים אתריים יוצר תמהיל סינרגטי אשר אותו מעסים על הגב והעורף בעיקר. יש ליצור חיכוך מבוקר.

אנשים אלו ע"פ רב נושמים חלקית הגוף לא מסנן מספיק חמצן.  לתערובת זו ניתן להוסיף שמן אתרי פלפל שחור המסייע לשחרר את הגורם הדלקתי. רצוי ללמד את בן המשפחה של המטופל כיצד למרוח את השמן האתרי על הגב, מאחר ומטופל זה זקוק לטיפול יומיומי.

 

כאבי ברכיים: בד"כ הברכיים מתעייפות בגיל מבוגר. מחסור בויטאמין בי 12 עלול לגרום לכאבי ברכיים. הברכיים משויכות לפחדים(הביטוי פיק ברכיים מדגיש זאת היטב). שמן אתרי רוזמרין בריכוז של 10 עד 15 אחוז בתוספת של קמפור פפרמינט נקי מהול 10 אחוז עם הרוזמרין לעיסוי הברכיים גם יחמם את המקום הכואב אך מאידך יותיר תחושה רעננה וקרירה.

דלקות פרקים: משויכות להחמצות ותחושת חוסר סיפוק וחוסר שייכות. ובאמת כאשר ישנה דלקת פרקים רמת החומציות עולה בגוף.

 

כפות הרגליים:

עקבים כואבים, מחורצים עם עור קשה ועבה: יש ללטש את העקב עם אבן ליטוש על רטוב.

כאבי עקבים עלולים להקרין גם לשריר התאומים ואח"כ לירך.

שמן לרגליים יבשות וסדוקות: סלביה, רוזמרין, לבנדר וקלאריסייג' יפחית את כמות הזיעה מ-10 עד 30 אחוז. הרגליים הכבדות והכואבות ע"פ רוב מזיעות הרבה.

למי שסובל מכפות הרגליים ייתכנו בעיות עיכול וטחורים. העקב משקף את היציבה שלנו אל מול החיים. בעיות כלכליות או דאגות הישרדות ישתקפו בכף הרגל.

 

שמן לטחורים: ברוש, ג'וניפר, לימון, גרניום, הדס, מור ולבנדר. בריכוז של 2 אחוז ברוטו ביחס שווה של שמנים אתריים לשמן ויטמין  E

נבקש מהמטופל לרחוץ היטב את האנוס במים חמים וסבון, אח"כ להספיג במגבת ולמרוח את השמן על פי הטבעת וגם קצת בפנים(המטופל יעשה לעצמו את הטיפול הזה מן הסתם),תחושה של עקצוץ או נימול תיצור תגובה בלתי נשלטת של כיווץ פי הטבעת אשר תזרים דם לאנוס. דבר זה ישפר את הסירקולציה ויביא להקלה במצב הטחורים.

חשוב שהמטופל ייקח את האחריות לטפל בעצמו בגופו שלו מאחר וזה ייתן לו תחושת שייכות ואחריות לגביו. כך הוא גם יימצא את הפתרונות הכלכליים לשם שיקומו ולשם נחיצות הטיפול. כאמור חלק גדול מתהליך הטיפול עצמו הוא זה שהמטופל דואג להשיג את הכסף הדרוש לכך בכוחות עצמו.

 

כאבים בשריר התאומים: נובעים בעיקר בזמן ההריון, או לגבר שבלוטת הערמונית אצלו גדלה או מודלקת.  4 אצבעות תחת הטבור ללחוץ ולנשום. לשכב בתנוחה עוברית ולמלא את חלל הבטן בהרבה אוויר. גם לנשים ניתן לעשות זאת בתנוחה עוברית וזאת בתנאי שאינן בהריון.

כמו כן ניתן לפרוס עגבנייה חצי ס"מ עובי להוסיף עליה מלח, לשים בפה ולמצוץ את הצד עם המלח הגורם לשחרור של השרירים בגוף.

 

דורבן: נגרם ממחסור באבץ. כמו כן יש לנעול מדרסים עם עיגול המוגבה ברפידת ג'ל באזור הדורבן של העקב, כך שהדורבן יישאר באוויר בעת ההליכה ולא יצור חיכוך עם הנעל דבר אשר גורם להיווצרותו. אפשרות נוספת היא מדרסים רכים אשר גזורים בצורת עיגול היכן שנמצא מיקום הדורבן. גם זו דרך להשאיר את נקודת הדריכה הזו באוויר ולמנוע חיכוך מיותר.

 

כתף קפואה וטניס אלבואו: שמן אתרי ארז וג'ינג'ר בריכוז של 10 אחוז שמנים אתריים ושמן נושא. מעסים את הכתפיים יום אחר יום  למשך 10 ימים עד שהמטופל יכול להשתחרר מהבעייה.

טניס אלבואו נובע ממגבלת שורש כף היד. שמן אגוז מוסקט, מנטה או קמפור פפרמינט 10 אחוז נקי מורחים על המרפק והאמה ומחפשים את הקריסטלים. כל יום לעסות בבית ולהמשיך את הטיפול עד ההחלמה.

 

חסימה בתעלה הקרפאלית: בעיקר אצל נשים הרות, שמן אגוז מוסקט+שמן מנטה בריכוז של 10 אחוז שמנים אתריים בנוסף למהילה של שמן נושא שקדים. יש להחדיר את השמן ע"י טפיחות בשורש כף היד משך 20 דקות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 רונית אילה טל

 



 


מאמרים נוספים מאת רונית אילה טל
 
הלוחמה במחלה ע"י חמלה
מחלה נתפשת אצל רובינו כדבר לא נעים, לא טוב, מזיק ומפריע. לפי הגישה הליניארית של הרפואה המערבית עד לא מזמן ייחסו משמעות רבה לתסמינים ונתנו תרופות וטיפול ממוקד ונקודתי לאותן בעיות שצצו בגוף החולה.

כלוב של זהב
התוכי בביתו של הפסיכיאטר כבר שנים רבות חי שם ומתנוון.

טיפולים ארומתראפיים בבעיות שלד ושרירים
בגוף ישנם 732 שרירים המגורים ע"י מע' העצבים. השלב השלישי אחרי העצמות והגידים הוא השרירים.

יל"ד – יתר לחץ דם
יתר לחץ דם יכול לנבוע ממס' גורמים עיקריים: מחלות המצרות את כלי הדם כגון סכרת, בעיות בתפקודי הכליות עקב וויסות נוזלים לקוי, טרשת עורקים ועוד...

חסימות
הגורמים העיקריים לחסימות בגופינו ובנפשנו הם סטרס, תזונה לקויה, חוסר תנועה, בעיות יציבה ותורשה.

האביב ופריחתו מסביב
תקופת האביב מסמלת עבורנו את ההתחדשות, ההתנקות וההתנתקות במלוא מובן המילה.

ארבעת היסודות ברומנטיקה.
כפי שנהוג לחלק את הרפלקסולוגיה והאסטרולוגיה לארבעה יסודות של אדמה, מים, אש ואוויר, ניתן בהחלט לראות מאפיינים של המרכיבים בקווי האישיות של האדם ובוודאי כאשר זה בא לידי ביטוי במישור הרומנטי. כי אז אנו נעשים יותר מוחצנים ושיווקיים כלפי עצמנו וכלפי הפרטנר שלנו.

קול צבעי הקשת והשקט
במאמר זה אסקור את מרכזי האנרגיה בגופינו הקרויים צ'אקרות על פי צבע ומאפיינים.

שתהיה לכולנו שינה טובה!
25/05/08 | יהדות
בימי קדם כאשר לא היתה תאורה מלאכותית ובטח שגם לא תרבות פנאי עשירה, אנשים היו קמים עם הזריחה ועולים על יצועם לישון עם השקיעה.

ערוצי האנרגיה בגופינו כערוצי תקשורת פנימית.
עפ"י הגישה ההוליסטית של גוף נפש ישנם בגופינו עשרה ערוצי אנרגיה המכונים מרידיאנים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI