דף הבית רפואה ובריאות דיאטה ותזונה לא כל מה שיש בו רכיבים בריאים בריא!
לא כל מה שיש בו רכיבים בריאים בריא!
טל סמברג 21/07/08 |  צפיות: 2905

לא כל מה שיש בו רכיבים בריאים בריא!

מאת: טל סמברג dip ac.

www.tal-samberg.co.il

 

מאד טרנדי לדבר היום במונחים של אוכל ואורח חיים בריא.

ראו לדוגמא את  הויטמינים אשר ניכנסו לתודעת הציבור בזמן האחרון:  מה שקרה זה שסוף סוף לאחר שנים רבות של מאמץ, בהם ניסו אנשים אשר מנהלים אורח חיים בריא ובעיקר אנשי מקצוע שמתעסקים בתזונה ממקורות טבעיים וכדומה, להכניס לתודעת הציבור את הצורך בצריכת ויטמינים על בסיס קבוע, החל מאמץ זה לשאת פרי ובאמת הציבור הרחב החל לצרוך יותר ויותר ויטמינים. ראו החברות הגדולות התחלה של טרנד(סוף סוף טרנד חיובי יש לציין) אז החלו גם הם להוסיף ויטמינים למוצריהם.  

אה מה מה . . . המוצרים שלהם אינם באמת יכולים להכיל ויטמינים בתוכם...

טוב, נו ,אולי להכיל במובן החומרי אבל כל קשר בין הויטמינים למוצר עליו הם חוברו מקרי לחלוטין!

אחרי הכל,  אפשר להכניס גם שמן ומים באותה הכוס אך זה לא אומר שהם יתערבבו או יתרמו זה לזה, מה שהופך את החלק השיווקי של הקמפיינים הללו למעולה,אולי אפילו על סף הגאוני בכל מה שקשור בלגרום לנו "להאמין" שבטח עכשיו בגלל שהוכנסו הויטמינים למוצרים המלכותיים שאנחנו כל כך אוהבים הם יהפכו אותם ללא מזיקים ואף מועילים מאותה סיבה ממש.

ולא רק זה, עכשיו אנחנו גם מבולבלים כי אנחנו לא מבינים למה אמרו לנו כל השנים שצריכת ויטמינים ואכילת מזון בריא זה עסק מורכב ויקר ורק פריקים של בריאות שמגדלים לעצמם את האוכל באיזו קהילה בצפון ואנשים מאד עשירים יכולים להרשות לעצמם את הכסף ו\או הזמן לאוכל בריא, לצורך העיניין שמכיל ויטמינים.  

אה מה מה. . .   שרק פינה אחת עוד לא סגורה לנו בראש איך זה שכל האנשים האלה שאנחנו רואים בטלויזיה בתוכניות בריאות בערוץ החיים הטובים או בטיול האחרון שלנו בצימר בצפון הם חיוניים, אנרגטיים ובעלי מבנה גוף פרופורציונלי (וכל שאר ההבדלים שאתם יכולים להעלות על דעתכם) ואנחנו לא?

אז בואו אני יפרגן לכם את התשובה!

אתם רואים את המילה להאמין למעלה מודגשת? היא לא בטעות מודגשת, כי אנחנו לא באמת מאמינים לפירסומות האלה שמסבירות לנו שמעכשיו ההמבורגר של רשת ההמבורגרים האהובה עלינו הוא לא רק טעים (מה שלפעמים נכון) מעכשיו הוא גם בריא !!! כי מעכשיו ההמבורגר יושב בלחמניה מחיטה מלאה ושגם בה וגם בקולה שלצידה יש ויטמנים.

בגלל שאנחנו פשוט בעלי חיים עם יכולות שכנוע עצמי מעבר למצופה, אנחנו משכנעים את עצמינו שזו אמת לאמיתה ומקבלים את מה שנאמר לנו ללא עוררין (רציתי לכתוב כמעט כמו שקיבלנו את התורה בכבודה ובעצמה אבל היתחרטתי כי במחשבה שניה נראה לי שאפילו משה רבינו בכבודו ובעצמו במעמד הר סיני יכול היה רק לקנא במהירות הקבלה חסרת העוררין שיש לנו כיום, אפילו לדברים חסרי שחר וקשר ולו הקלוש ביותר למציאות כמו בדוגמא הנ"ל וחברותיה).

אז כמו שאנחנו לא מאמינים שאפשר לשתות מהירקון, לשחות בקישון או שנינט טייב היא באמת מלכה(טוב אולי על הדוגמה האחרונה אפשר להיתווכח) אין סיבה שנאמין שהויטמינים שדחפו לתוך ההמבורגר והשתיה המוגדלים שלנו או לצורך העיניין לכל מוצר סינטטי\תעשייתי אחר שאנחנו אוהבים ואוכלים הופך אותם לבריאים ומזינים.

בואו אני אפרגן לכם עוד דבר אחד אחרון אם החלטתם שאתם אוכלים בזמן זה או אחד משהו כמו המבורגר, שותים קולה או כל מוצר סינטטי\תעשייתי אחר- אל תתאמצו לשכנע את עצמיכם שהוא לא כל כך נורא ,כי שמעתם שיש בו ויטמינים, במיוחד לא בקול רם בזמן אתם יושבים בסביבת אנשים ואוכלים אותו כי זה רק הופך אתכם בנוסף ללא בריאים גם לטיפשים...

 

אז אולי אחרי שתיגמר לכם הצרבת ממה שאכלתם תשבו ותסבירו לעצמיכם שאם תשקיעו אפילו חצי מהמאמץ שאתם משקיעים בשכנוע העצמי היום יומי שלכם שההמבורגר וחבריו הם בריאים בלמידה והכרת האוכל ואורך החיים הבריא, הדרך להיראות חיוני, אנרגטי ובעל פרופורציות נורמאליות(כמו האלה מהצימר בצפון) היא קצרה וקלה הרבה יותר ממה שחשבתם!!!

 

 

אה אה . . . ועוד דבר אחד אחרון.

הקטע הזה של אוכל בריא הוא יקר נכון בחלקו, הוא יותר יקר אך אני אומר לכם מניסיון  שבהרבה פחות ממה שגורמים לכם לחשוב. ולי נראה (ותקראו לי משוגע) שעדיף לשלם מעט יותר על מזון בריא וטעים כל החיים מאשר לשלם הרבה יותר בהמשך הדרך על תרופות שלי לפחות הן לא כל כך טעימות ולא נראה לי שהן גם כל כך בריאות!

אה אה אה. . . והקטע הזה שזה דורש הרבה זמן הוא באמת תרגיל שיווקי ברמה גאונית!!!

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 טל סמברג


 


מאמרים נוספים מאת טל סמברג
 
לא כל מה שיש בו רכיבים בריאים בריא!
מאמר זה עושה לנו סדר ונותן פרופורציה על התרנד של הכנסת כריבים בריאים לכל מקום ובעיקר למקומות הלא נכונים בצורה הומוריסטית

כיצד אוכלים???
מאמר זה עוסק בכללים אותם צריך ליישם כאשר אוכלים על מנת להפיק את מירב התועלת מהמזון אם בזמן דיאטה ואם לא.

Yin ו Yang
מאמר זה מסביר מה הם Yin ו Yang וכיצד הם משלימים זה את זה תוך דימויים ל 2 אנשים.

שימוש נכון בכוסות רוח
מאמר זה מסביר לעומק את 10 הדרכים לשימוש בכוסות רוח.

"3 החומרים החיוניים" + 1
מאמר זה עוסק בשאלה האם תקיעות היא פטולוגיה בלבד או אולי מצב צבירה ראשוני בדיוק כמו כל אחד מ 3 האוצרות ברפואה הסינית.

תסמונת שחלות פוליציסטיות
מאמר זה עוסק בהשפעתו של גבר על הווצרות שחלות פוליציסטיות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI