דף הבית ספורט וכושר גופני תזונה קורס מדריכי חדר כושר | הכשרת מדריכי שחייה | מדריכות אירובי
קורס מדריכי חדר כושר | הכשרת מדריכי שחייה | מדריכות אירובי
ספורט אקדמי 23/02/11 |  צפיות: 3518

קורס מדריכי חדר כושר

מדריך חדר כושר צריך לדעת לבנות תכנית אימונים מפורטת המתאימה לצרכיו של כל מתאמן בחדר הכושר. לכל אדם יש צרכים שונים בהתאם לגילו מצבו הבריאותי ורצונותיו. יש אנשים שצריכים לעבוד על חיזוק של שרירים מסוימים ויש שרוצים לשפר את הגמישות והיציבה ואחרים רוצים לעסוק בפיתוח גוף או בניפוח שרירים. כל אלה דורשים מהמדריך הבנה של המכשירים השונים, קבוצות שרירים שעליהם הם עובדים וכיצד ניתן לבנות בעזרתם תכנית מסודרת לשימוש אפקטיבי.

בקורס למדריכי חדר כושר נלמדים נושאים רבים ביניהם:

פיזיולוגיה ואנטומיה

פציעות ספורט

בניית אימון הדרגתי

תזונה נכונה

דגש מיוחד ניתן בקורס מדריכי כושר לטיפול פרטני באוכלוסיות מסוימות העללות להיפגע בשימוש לא נכון במתקנים, בעיקר זקנים וחולי אוסטיאופורוזיס אשר מבנה העצמות שלהם חלש יותר, נשים בהריון, חולים ואנשים בעלי מגבלות, ילדים ועוד.

נדרשת גם הבנה בכל הצד החוקתי של ניהול חדר כשר על פי חוק הספורט וההיבטים הבטיחותיים השונים כל אלה מועברים על ידי רופאים, משפטנים ומומחי ספורט מהשורה הראשונה.

מדריכי שחייה

קורס מדריכי שחייה שואף להסמיך מדריכים מיומנים אשר יכולים לתת הדרכה טובה וללמד שחיה באפן אחראי ובטיחותי. בפרט כאשר עוסקים בהדרכת ילדים אשר זו להם הפעם הראשונה שהם לומדים שחייה יש לתת דגש מיוחד על כל נושא הבטיחות והפיקוח על מנת להימנע מסכנות מיותרות. בין הנושאים הנלמדים בקורס מדריכי שחייה נמצאים, תורת האימון, הכנה כללית וחיזוק הביטחון העצמי אצל ילדים, פסיכולוגיה התפתחותית, הידרודינאמיקה, משחקי מים ועוד. מלבד כל אלה נלמדים בקורס מדריכי שחייה גם תורת הענף והשיפוט בו, אנטומיה, פיזיולוגיה וכן התנסות מעשית ויישומים של לימודי שחיה, כאשר בחלק מהקורסים נלמדים גם עזרה ראשונה והחייאה.

בפעל לקורס לימודי שחייה אפשר להתקבל ברוב המקומות מגיל 16 ומעלה, בדרך כלל נדרשים אישורים רפואיים וראיון אישי לבדיקת התאמה.

קורס מדריכי אירובי

מאז שג'יין פונדה הכניסה את המחול האירובי לתודעת הקהל הוא הפך לאחד מסוגי האימון הפופולאריים והדינאמיים ביותר. השילוב המנצח של אימון מהנה לצלילי מוזיקה ומפגש חברתי עוזר לאנשים להוציא מעצמם יכולות גבוהות יותר ומאפשר להם ביתר קלות להתמיד באימונים שבעצם הופכים לחוויה ולהנאה גדולה הרבה יותר מאשר אימון רגיל ושגרתי. מחול אירובי עובד על סיבולת לב ראה תוך הפעלת מאמץ מתמשך על קבוצות שרירים גדולות בעצימות תת מרבית לארך זמן. המחול האירובי הוא דרך נהדרת לשרוף קלוריות להרזות ולחטב את הגוף לכן מובן מדוע הוא פופולארי במיוחד אצל נשים בגילאים שונים. הכישורים הנדרשים ממדריך אירובי הם מגוונים ,הוא צריך להבין כמובן בכשר גופני אך גם להבין במחול, כוראוגרפיה והנחיית קהל. עליו לדעת גם לבחור מוסיקה טובה ולבנות מערך שיעור נכון.

בקורס מדריכי אירובי ניתן דגש על בניית מערכי שיעורים, סוגי ריקוד, צעדים בסיסיים ,שימוש באביזרים כגון כדורים, חישוקים, משקולות וגומיות שונות, קומבינציות, כוראוגרפיה, הדרכת שונות כגון הדרכת מדרגה ,רצפה, דאנס ועוד. בכל קורס מדריכי אירובי ניתנות ההדרכות הבסיסיות כגון אנטומיה, פיזיולוגיה, תזונה, פציעות ספורט, אימון מדורג ועוד בשילוב עם דגשים מיוחדים כגון תרגילים לעיצוב וחיטוב הגוף אשר פופולאריים מאוד בקרב קהל המתאמנים במחול אירובי. תרגילים אלו מיועדים לקבוצות שרירים שונות ,עוזרים למתאמנים בחיטוב והצרת היקפים במקומות ספציפיים, ומהווים גורם משיכה נוסף למתעמלים ומתעמלות רבים אשר מוצאים בתחום הריקוד האירובי פתרון מעולה לשיפור כשרם הגופני והופעתם החיצונית.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ספורט אקדמי


 


מאמרים נוספים מאת ספורט אקדמי
 
קורס מדריכי חדר כושר | הכשרת מדריכי שחייה | מדריכות אירובי
23/02/11 | תזונה
בשל היכולות והצרכים השונים בין אדם לאדם על מדריך ספורט לבנות תכנית אימונים מפורטת המתאימה לצרכיו של כל מתאמן עם זה מדריכי שחייה, כושר או אירובי. כל המידע בנושר במאמר הבא.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI