דף הבית חינוך ולימודים חינוך ילדים כל שרציתם לדעת על לימודי הוראה לגיל הרך
כל שרציתם לדעת על לימודי הוראה לגיל הרך
shilo shavit 17/04/11 |  צפיות: 4280

הוראה לגיל הרך היא אחד המקצועות המשמעותיים והמשפיעים ביותר בעולם ההוראה. לימודי הוראה לגיל הרך מאפשרים לעסוק במקצוע המאפשר שינוי, המאפשר לעצב את נפשם של ילדים רכים, ולקבוע במידה רבה את עולם הערכים והאמונות שלהם. הוראה לגיל הרך היא תחום עיסוק מעניין ומגוון, בו אף יום אינו דומה לקודמו והאתגרים רבים, כך שאם אתם מוכנים לעבוד קשה – תחום הוראה לגיל הרך הוא בדיוק עבורכם.

מה כוללת תוכנית הכשרת מחנכים לגיל הרך ?

הכשרת מחנכים לגיל הרך מתמקדת בעולמם של ילדים בגילאי 0-8, ומטרתה להכשיר אנשי מקצוע שיוכלו ללוות את התפתחותם בגיל זה. במסגרת לימודי הוראה לגיל הרך יקבלו הסטודנטים כלים לאבחון ואיתור קשיים אצל ילדים, כלים למינוף התפתחותם ולעידוד יכולותיהם, כמו גם הוראת קריאה, כתיבה וחשבון. בנוסף, כוללים לימודי הוראה לגיל הרך גם רכישת כלים לתקשורת נכונה עם הורים ומטפלים אחרים, כמו גם ארגון סביבות למידה ויצירת תוכניות לימוד.

לימודי הוראה לגיל הרך הם עשירים בתכנים ובתחומים הנוגעים בכל תחומי החיים של ילדים בגיל הרך. בין השאר כוללים לימודים אלה גם פסיכולוגיה התפתחותית, משחק ולמידה, תנועה והמחשה, פיזיולוגיה של התפתחות הילד, לימודי קהילה, תורה וספרות ילדים. יש לזכור, כי תחום הוראה לגיל הרך הוא תחום המתפתח באופן תדיר וחידושים נכנסים לעולם הילדים בתחום זה בצורה שוטפת, כך שגם לאחר סיום הכשרת מחנכים לגיל הרך, עדיין נדרשים מורים וגננים להמשיך ולהתעדכן, על מנת לשפר את הכלים המצויים בידם. משך לימודי הוראה לגיל הרך הוא כשלוש שנים.

על חשיבותם של אנשי המקצוע הבוחרים בתחום הוראה לגיל הרך

בעת בחירה במסלול הוראה לגיל הרך, חשוב להבין כי צרכיהם של ילדים בגיל זה שונים לחלוטין מצרכיהם של ילדים גדולים יותר, כמו גם צורת ההתמודדות היומיומית של מורים וגננות עם הקונפליקטים שצצים מדי יום. על מנת להצליח כאנשי הוראה לגיל הרך נדרשת רגישות, ידע ומיומנות רבים יותר מאשר בתחומי הוראה אחרים, שכן ילדי הגיל הרך תלויים לחלוטין בגננת או במורה העומדת מולם, ורואים בה דמות שאינה ניתנת לערעור. חשוב לדעת, כי ילדים בגיל הרך מצויים ברמת התפתחות רגשית, קוגניטיבית, חברתית וגופנית שונה, כשההבדלים ביניהם עשויים להיות ניכרים, ועדיין על הגננת או המורה למצוא את הדרך להגיע לכולם, לשלב את כולם באותן סוגי פעילויות ולמצוא את הדרך לאפשר לכולם למצוא לעצמם את המקום הדרוש להם.

מקצוע הוראה לגיל הרך דורש מהסטודנטים להפעיל שיקול דעת, המבוסס על ידע אקדמי אותו הם רוכשים במהלך לימודיהם, עד אשר יגיעו למצב של עבודה אוטונומית שאינה נדרשת לתמיכה והדרכה שוטפות. כמובן שכל לימודי הוראה לגיל הרך מתנהלים בסביבה חינוכית המעודדת יוזמה והתוויית פעילויות, כך שמהלך לימודיהם זוכים הסטודנטים של הוראה לגיל הרך להתנסויות ומפגשי גומלין עם ילדים בכל הגילאים, זאת על מנת לשפר את המיומנויות שלהם, ולהצליח להעביר את החומר התיאורטי אל המציאות. מפגשים אלה מאפשרים לסטודנטים לחוות תקשורת עם ילדים בגיל הרך, לצפות מהצד בעבודתם של אנשי מקצוע מנוסים בתחום הוראה לגיל הרך, ולעמוד מקרוב על המציאות היומיומית איתה יתמודדו בבוא היום.

מהן האפשרויות העומדות בפני מסיימי הכשרת מחנכים לגיל הרך ?

בעת סיום מסלול הוראה לגיל הרך מקבלים הסטודנטים תעודת הוראה, איתה הם יכולים לעבוד כגננים, מורים ומדריכים לגיל הרך. הבוגרים יוכלו לעבוד בגני ילדים פרטים וממשלתיים, במעונות ובבתי הספר – בהתאם לנטיות ליבם ולקבוצת הגיל, איתה הם מעוניינים לעבוד.

מידע נוסף: תעודת הוראה


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 shilo shavit

בלוגרית וכותבת מאמרים בנושאי לימודי אמנות,לימודי קולנוע ותרפיה באמנות



 


מאמרים נוספים מאת shilo shavit
 
הוראה וחינוך – הכשרת מורים לערבית
01/07/12 | חינוך אחר
הוראת ערבית במערכת החינוך חשובה מאוד במדינת ישראל בשל מגוון סיבות - הצורך ללמוד את השפה הרשמית השנייה בישראל, להכיר את התרבות הערבית על הספרות העשירה שלה, ההיסטוריה והתרומה שלה לידע ולהתפתחות התרבות והן בשל האתרים הביטחוניים עמם המדינה מתמודדת. הכשרת מורים לשפה הערבית מתקיימת במספר מכללות לחינוך ברחבי הארץ. מה כוללת תכנית הלימודים להכשרת מורים ערבים? מה הם תנאי הקבלה? מה אפשרויות התעסוקה לאחר סיום הלימודים?

השתלמויות מורים – לעבוד, ללמוד ולהתפתח
אנשי חינוך, מורים וגננות זוכים לאורך שנות עבודתם ללמוד ולהתפתח במסגרת השתלמויות מורים, אשר מאפשרות להם ללמוד ולהתמקצע, הן בתחום ההוראה הספציפי שלהם והן בתחומי דעת אחרים לגמרי.

לימודי תעודה – על המסלולים השונים שמציעים לימודים אלה
במסגרתם של לימודי תעודה, כפי שמוצעים במסגרות השונות, כדוגמת המכללות האוניברסיטאות, יכולים הסטודנטים לבחור במגוון של מסלולים שונים, שאינם כחלק מלימודים לקראת תואר ראשון, אולם מקנים תעודה בחסות המוסד המציע אותם.

לימודי תרפיה באמנות – מהם
לימודי תרפיה באמנות מציעים מפגש עם שיטת טיפול, העושה שימוש בכלים אמנותיים חזותיים לצורך ביטוי רגשי, במקרים בהם מילים אינן מסוגלות להביע אותו. לימודי תרפיה באמנות מאפשרים שימוש בטיפול רגשי, במסגרתו עוברים תהליך של צמחיה, גדילה ומודעות, וזאת בעזרתם של חומרי אמנות שונים וליוויו התומך של המטפל

מגוון של תחומי אמנות שונים, במסגרת לימודי אמנות
במסגרת לימודי אמנות, ניתן לבחור במסלול ייחודי – לימודי תולדות האמנות. לימודי אמנות אלה חושפים את הלומדים אותם לתחומי אמנות רבים כמו אדריכלות, ציור ופיסול, צילום, וידאו ארט ועיצוב.

לימודי קרימינולוגיה פותחים שער אל עולם מרתק
לימודי קרימינולוגיה הם תחום לימודים חדש באקדמיה, המציע ללומדים את הידע, הניסיון וההכשרה הנדרשת על מנת להשתלב במנגנוני החוק והמשפט בישראל. לימודי קרימינולוגיה מיועדים למי שעובדים כבר במסגרת אכיפת החוק בישראל, כמו גם למי שמעוניינים להשתלב בתחום כמקצוענים מן המניין.

כל שרציתם לדעת על לימודי הוראה לגיל הרך
הוראה לגיל הרך היא אחד המקצועות המשמעותיים והמשפיעים ביותר בעולם ההוראה. לימודי הוראה לגיל הרך מאפשרים לעסוק במקצוע המאפשר שינוי, המאפשר לעצב את נפשם של ילדים רכים, ולקבוע במידה רבה את עולם הערכים והאמונות שלהם.

חינוך בלתי פורמלי – לפתוח הזדמנויות ולגלות עולם
חינוך בלתי פורמלי יוצא מנקודת הנחה כי מקומו של בית הספר אינו רק להקנות ידע והישגים לימודיים, כי אם לשים דגש מיוחד גם על הצד הרגשי של התלמיד ולפתח אותו, לעיתים בעצימות גבוהה יותר מזו של הפיתוח הלימודי הנדרש.

תואר שני בחינוך M.Ed – אתגר המוביל למציאת משמעות
תואר שני בחינוך M.Ed נועד להכשרת מורים ומחנכים בעלי כישורים אקדמיים גבוהים יותר, זאת על מנת לפתח מקצועית את עובדי ההוראה בכל מגזר.

לימודי הסבת אקדמאים להוראה
הסבת אקדמאים להוראה היא מתחומי הלימוד החמים ביותר כיום באוניברסיטאות ובמכללות והתורים של סטודנטים המבקשים לבצע הסבת אקדמאים להוראה נעשים ארוכים מאשר בעבר.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI