דף הבית חינוך ולימודים לימודים אקדמאיים לימודי קרימינולוגיה פותחים שער אל עולם מרתק
לימודי קרימינולוגיה פותחים שער אל עולם מרתק
shilo shavit 15/05/11 |  צפיות: 4080

לימודי קרימינולוגיה הם תחום לימודים חדש באקדמיה, המציע ללומדים את הידע, הניסיון וההכשרה הנדרשת על מנת להשתלב במנגנוני החוק והמשפט בישראל. לימודי קרימינולוגיה מיועדים למי שעובדים כבר במסגרת אכיפת החוק בישראל, כמו גם למי שמעוניינים להשתלב בתחום כמקצוענים מן המניין. בזכות לימודי קרימינולוגיה זוכים הסטודנטים להכיר את הגורמים הפועלים בתחום אכיפת החוק בישראל, להתנסות בעבודת שטח ולהבין את הכישורים הנדרשים על מנת שיוכלו לסיים לימודי קרימינולוגיה ולתפקד כאנשי מקצוע לכל דבר.

מה כוללים הנושאים הנלמדים במסגרת לימודי קרימינולוגיה ?

לימודי קרימינולוגיה נחלקים למספר תחומים עיקריים :

  1. לימודי בסיס, הכולליםתיאוריות בקרימינולוגיה, לימודי פסיכולוגיה, סוציולוגיה, פסיכו פתולוגיה, מחקריםוביקורת, ביולוגיה וכימיה.
  2. לימודי התמחות בתחום הקרימינולוגיההכוללים תורת הענישה, פקודת הסמים, עבריינות נוער, סטייה חברתית, עבריינותמין ואלימות, נושאי מוסר, לימודי המבנה הנפשי של פושעים והגורמים להתנהגותם,לימודי שחיתות ועוד.
  3. לימודים מעשיים הכולליםיישומי מחשב, אכיפת החוק, עבודה בלשית, עבודות מחקר ועוד. במסגרת לימודיקרימינולוגיה מעשיים זוכים הסטודנטים להכנה לעבודה מעשית בשרות בתי הסוהר,במשטרה, בבתי המשפט ובמוסדות אחרים. בנוסף, מהווים לימודים מעשיים אלה אתהתשתית לתחום המחקר הנלמדת במסגרת לימודי קרימינולוגיה לתואר שני.
שילוב לימודי קרימינולוגיה בתחומים נוספים - למי שמעוניינים לקבל את התמונה השלמה

אם בעבר ניתן היה ללמוד לימודי קרימינולוגיה רק לתואר שני, הרי שכיום מוצעים לימודי קרימינולוגיה גם לתואר ראשון, לרוב בשילוב תואר נוסף. כך אפשר לשלב לימודי קרימינולוגיה בלימודי משאבי אנוש, סוציולוגיה, חינוך, אכיפת חוק ואחרים. בצורה זו יכולים בוגרי לימודי קרימינולוגיה לעסוק במגוון רב יותר של מקצועות, להמשיך ללימודי המשך ולקחת איתם את הידע שצברו אל השטח, בעבודה מקצועית.

המטרה הראשית של לימודי קרימינולוגיה היא לאפשר לסטודנטים להבין מהי התנהגות נורמאלית ומהי  ההגדרה לסטייה מהתנהגות זו. במהלך לימודי קרימינולוגיה לומדים הסטודנטים על פשעים שונים, לומדים את הגורמים להם ואת האנשים העומדים מאחוריהם, מבינים את המנעד הרגשי שהביא אותם למקום של פשע וסטייה מהנורמה ולמדים אודות תגובות החברה, ענישה ואפשרויות אכיפת החוק. בדרך זו למדים הסטודנטים את הדרכים הראויות להתמודד עם סטיות אלה ואת הדרכים למניעתם.

לימודי קרימינולוגיה כוללים גם התנסות מעשית מרתקת, הפותחת בפני הסטודנטים את הצוהר לעבודה המעשית המצפה להם עם סיום לימודיהם. כך לדוגמא לוקחים הסטודנטים חלק בשיקום נרקומנים, במפגש עם קורבנות פשע, בהתנסות בעבודה משטרתית ועוד רבים. במהלך לימודיהם זוכים הסטודנטים לפגוש באנשי משטרה בכירים, בשופטים, בעובדים סוציאליים ובאנשי מקצוע רבים נוספים המגיעים מתחומי קרימינולוגיה לסוגיהם.

מהם מקומות העבודה האפשריים לבוגרי לימודי קרימינולוגיה ?

בוגרי לימודי קרימינולוגיה יכולים לעבוד במגוון מקומות עבודה ובמגוון מקצועות - במשטרת ישראל ובשב"ס, בבתי המשפט, במרכזי חינוך ורווחה, בתי חולים פסיכיאטריים, מועדוניות לילדים ונוער בסיכון, משרדי חקירות, במסגרות פרטיות המציעות טיפול בנוער שוליים, גמילה מסמים או בחברות אבטחה ושיטור פרטיות.

בנוסף, יכולים בוגרי לימודי קרימינולוגיה להמשיך לתואר נוסף, המאפשר להם התמחות בתחום ספציפי דוגמת אכיפת החוק ומדיניות התיקון, מדעי החברה או סוציולוגיה.

מה כוללים לימודי קרימינולוגיה לתואר שני ?

לימודי קרימינולוגיה לתואר שני מאפשרים לבחור באחת משלוש מגמות - לימודי קרימינולוגיה קלינית, לימודי קרימינולוגיה מחקרית או חברתית שיקומית. במסגרת לימודי קרימינולוגיה לתואר שני יזכו הסטודנטים בידע מתקדם ובכישורי מחקר, שיאפשרו להם התמחות של ממש בתחומי הקרימינולוגיה השונים. אל לימודי קרימינולוגיה מתקבלים בוגרי תואר ראשון בנושא זה, כמו גם בוגרי תואר אחר במדעי החברה (סוציולוגיה, אנתרופולוגיה, פסיכולוגיה, חינוך, עבודה סוציאלית ומשפטים).

למידע נוסף:

לימודי קרימינולוגיה תנאי קבלה


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 shilo shavit

בלוגרית וכותבת מאמרים בנושאי לימודי אמנות,לימודי קולנוע ותרפיה באמנות



 


מאמרים נוספים מאת shilo shavit
 
הוראה וחינוך – הכשרת מורים לערבית
01/07/12 | חינוך אחר
הוראת ערבית במערכת החינוך חשובה מאוד במדינת ישראל בשל מגוון סיבות - הצורך ללמוד את השפה הרשמית השנייה בישראל, להכיר את התרבות הערבית על הספרות העשירה שלה, ההיסטוריה והתרומה שלה לידע ולהתפתחות התרבות והן בשל האתרים הביטחוניים עמם המדינה מתמודדת. הכשרת מורים לשפה הערבית מתקיימת במספר מכללות לחינוך ברחבי הארץ. מה כוללת תכנית הלימודים להכשרת מורים ערבים? מה הם תנאי הקבלה? מה אפשרויות התעסוקה לאחר סיום הלימודים?

השתלמויות מורים – לעבוד, ללמוד ולהתפתח
אנשי חינוך, מורים וגננות זוכים לאורך שנות עבודתם ללמוד ולהתפתח במסגרת השתלמויות מורים, אשר מאפשרות להם ללמוד ולהתמקצע, הן בתחום ההוראה הספציפי שלהם והן בתחומי דעת אחרים לגמרי.

לימודי תעודה – על המסלולים השונים שמציעים לימודים אלה
במסגרתם של לימודי תעודה, כפי שמוצעים במסגרות השונות, כדוגמת המכללות האוניברסיטאות, יכולים הסטודנטים לבחור במגוון של מסלולים שונים, שאינם כחלק מלימודים לקראת תואר ראשון, אולם מקנים תעודה בחסות המוסד המציע אותם.

לימודי תרפיה באמנות – מהם
לימודי תרפיה באמנות מציעים מפגש עם שיטת טיפול, העושה שימוש בכלים אמנותיים חזותיים לצורך ביטוי רגשי, במקרים בהם מילים אינן מסוגלות להביע אותו. לימודי תרפיה באמנות מאפשרים שימוש בטיפול רגשי, במסגרתו עוברים תהליך של צמחיה, גדילה ומודעות, וזאת בעזרתם של חומרי אמנות שונים וליוויו התומך של המטפל

מגוון של תחומי אמנות שונים, במסגרת לימודי אמנות
במסגרת לימודי אמנות, ניתן לבחור במסלול ייחודי – לימודי תולדות האמנות. לימודי אמנות אלה חושפים את הלומדים אותם לתחומי אמנות רבים כמו אדריכלות, ציור ופיסול, צילום, וידאו ארט ועיצוב.

לימודי קרימינולוגיה פותחים שער אל עולם מרתק
לימודי קרימינולוגיה הם תחום לימודים חדש באקדמיה, המציע ללומדים את הידע, הניסיון וההכשרה הנדרשת על מנת להשתלב במנגנוני החוק והמשפט בישראל. לימודי קרימינולוגיה מיועדים למי שעובדים כבר במסגרת אכיפת החוק בישראל, כמו גם למי שמעוניינים להשתלב בתחום כמקצוענים מן המניין.

כל שרציתם לדעת על לימודי הוראה לגיל הרך
הוראה לגיל הרך היא אחד המקצועות המשמעותיים והמשפיעים ביותר בעולם ההוראה. לימודי הוראה לגיל הרך מאפשרים לעסוק במקצוע המאפשר שינוי, המאפשר לעצב את נפשם של ילדים רכים, ולקבוע במידה רבה את עולם הערכים והאמונות שלהם.

חינוך בלתי פורמלי – לפתוח הזדמנויות ולגלות עולם
חינוך בלתי פורמלי יוצא מנקודת הנחה כי מקומו של בית הספר אינו רק להקנות ידע והישגים לימודיים, כי אם לשים דגש מיוחד גם על הצד הרגשי של התלמיד ולפתח אותו, לעיתים בעצימות גבוהה יותר מזו של הפיתוח הלימודי הנדרש.

תואר שני בחינוך M.Ed – אתגר המוביל למציאת משמעות
תואר שני בחינוך M.Ed נועד להכשרת מורים ומחנכים בעלי כישורים אקדמיים גבוהים יותר, זאת על מנת לפתח מקצועית את עובדי ההוראה בכל מגזר.

לימודי הסבת אקדמאים להוראה
הסבת אקדמאים להוראה היא מתחומי הלימוד החמים ביותר כיום באוניברסיטאות ובמכללות והתורים של סטודנטים המבקשים לבצע הסבת אקדמאים להוראה נעשים ארוכים מאשר בעבר.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI