דף הבית חינוך ולימודים לימודים אקדמאיים מגוון של תחומי אמנות שונים, במסגרת לימודי אמנות
מגוון של תחומי אמנות שונים, במסגרת לימודי אמנות
shilo shavit 29/06/11 |  צפיות: 4073

האמנות מקיפה אותנו מכל עבר. אם אתם אוהבים את תחום האמנות, מהיבטיו השונים, ואף שוקלים לעסוק בו בעתיד, ודאי חשבתם לא אחת על הצטרפות למסגרת לימודי אמנות, המאפשרת לכם התנסויות בתחומי אמנות שונים ורבים. בין אם במסגרת לימודי תרפיה באמנות, העושים שימוש רב בתחום היצירה לצורך הטיפול, ובין אם לימודי אמנות, תוך התייחסות להיסטוריה ולאמנים השונים, הרי שתחום לימודים מרתק זה, לימודי אמנות, חושף את הלומדים אותו לשפע של תכנים שונים ומידע רב במיוחד. מהם תחומי האמנות השונים, הנלמדים במסגרתם של לימודי אמנות בבתי הספר השונים? על כך, בכתבה הבאה.

לימודי תולדות האמנות במסגרת לימודי אמנות

במסגרת לימודי אמנות, ניתן לבחור במסלול ייחודי - לימודי תולדות האמנות. לימודי אמנות אלה חושפים את הלומדים אותם לתחומי אמנות רבים כמו אדריכלות, ציור ופיסול, צילום, וידאו ארט ועיצוב. לימודי תולדות האמנות פורשים בפני התלמידים את סיפורה המרתק של האמנות, החל מהעידן הקלאסי ועד ימינו, סיפור הכולל צבעים, טכניקות ומגוון של חומרים שונים. לימודי אמנות אלה מפגישים את הסטודנטים עם אמנים מתקופות שונות, עם זרמי האמנות, שחוללו שינויים רבים במהלך ההיסטוריה וכן עם האמנות הישראלית היהודית. בעזרתם של לימודי אמנות אלה, יכולים הסטודנטים להתמודד עם נושאים רבים אחרים, הקשורים אף הם לתחום האמנות. האפשרות ללמוד את השפה האמנותית, במסגרתם של לימודי אמנות אלה, לצד ההיסטוריה הכול כך עשירה, שמלווה את העשייה היצירתית, הופכים את הלימודים האלה ללימודים מבוקשים, המוצעים על ידי מסגרות לימוד רבות ברחבי הארץ.

לימודי אמנות ועיצוב

במסגרתם של לימודי אמנות ועיצוב נחשפים הסטודנטים לשפה האמנותית, כאמצעי להבעה והעברת מסרים שונים. לימודי אמנות ועיצוב אלה, המוצעים כלימודי גרפיקה, תקשורת חזותית, עיצוב המוצר ועוד, מאפשרים את רכישתו של ידע רב בתחום האמנות, מהיבטיו השונים, והבעתו בעבודה היומיומית. לימודי אמנות ועיצוב מוצעים לכל אלה האוהבים ליצור, לכל המבקשים להשתלב באופן מעשי בתחום האמנות והעיצוב, כפי שמופיע בתחום התקשורת, הפרסום, האדריכלות, האופנה ועוד ועוד.

לימודי תרפיה באמנות

בעזרתה של סביבת לימודים מאתגרת ויצירתית במיוחד, עוסקים לימודי תרפיה באמנות, בטיפול באמצעות כלים יצירתיים ומגוונים, המאפשרים מקום לביטוי עצמי ותחושות אישיות. במסגרת לימודי תרפיה באמנות, הכוללים לימודים עיוניים רבים בתחום הפסיכולוגיה והאמנות וכן התנסויות מעשיות, נחשפים הסטודנטים לאמנות הפלסטית, לתיאוריות פסיכולוגיות שונות ולשיטות טיפול ייחודיות. לימודי תרפיה באמנות מסתמכים על תהליכים פסיכולוגיים שונים, שבחלקם אינם מודעים, ומספקים לסטודנט את המיומנויות הנדרשות לצורך זיהוי תהליכים אלה, בעזרתם של חומרים שונים ודרכי הבעה שונות, כמו ציור, פיסול, צילום ועוד.

לימודי אמנות רב תחומית

לימודי אמנות רב תחומית, במסגרתם של לימודי אמנות, עוסקים בשאלות תיאורטיות שונות, העומדות במרכזו של השיח התרבותי וכן בחקירתם של תחומים נוספים, כמו היסטוריה למשל, כתחומים המשפיעים ומושפעים מהאמנות. לימודי אמנות רב תחומית אלה מתייחסים גם הם להיבטיה השונים של האמנות, בין אם ציור, רישום או פיסול, וכל זאת לצד ביקור בתערוכות שונות, התנסויות בסדנאות של אמנים שונים, שיפור יכולת הקריאה הביקורתית ומגוון נוסף של תחומים רבים ומעניינים.

המסגרות השונות המציעות לימודי אמנות

קיימות מסגרות רבות בארץ, המציעות לימודי אמנות מהיבטיה השונים. ניתן ללמוד תחומים אלה באוניברסיטאות השונות וכן במכללות, המעניקות ללומדים בהן ידע רב והזדמנות להתנסויות רבות ומגוונות. לימודי אמנות הינם פתח לעולם מסקרן, הכולל מבחר בלתי רגיל של נושאים מרתקים, אותם ניתן לשלב בתחומי העיסוק השונים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 shilo shavit

בלוגרית וכותבת מאמרים בנושאי לימודי אמנות,לימודי קולנוע ותרפיה באמנות



 


מאמרים נוספים מאת shilo shavit
 
הוראה וחינוך – הכשרת מורים לערבית
01/07/12 | חינוך אחר
הוראת ערבית במערכת החינוך חשובה מאוד במדינת ישראל בשל מגוון סיבות - הצורך ללמוד את השפה הרשמית השנייה בישראל, להכיר את התרבות הערבית על הספרות העשירה שלה, ההיסטוריה והתרומה שלה לידע ולהתפתחות התרבות והן בשל האתרים הביטחוניים עמם המדינה מתמודדת. הכשרת מורים לשפה הערבית מתקיימת במספר מכללות לחינוך ברחבי הארץ. מה כוללת תכנית הלימודים להכשרת מורים ערבים? מה הם תנאי הקבלה? מה אפשרויות התעסוקה לאחר סיום הלימודים?

השתלמויות מורים – לעבוד, ללמוד ולהתפתח
אנשי חינוך, מורים וגננות זוכים לאורך שנות עבודתם ללמוד ולהתפתח במסגרת השתלמויות מורים, אשר מאפשרות להם ללמוד ולהתמקצע, הן בתחום ההוראה הספציפי שלהם והן בתחומי דעת אחרים לגמרי.

לימודי תעודה – על המסלולים השונים שמציעים לימודים אלה
במסגרתם של לימודי תעודה, כפי שמוצעים במסגרות השונות, כדוגמת המכללות האוניברסיטאות, יכולים הסטודנטים לבחור במגוון של מסלולים שונים, שאינם כחלק מלימודים לקראת תואר ראשון, אולם מקנים תעודה בחסות המוסד המציע אותם.

לימודי תרפיה באמנות – מהם
לימודי תרפיה באמנות מציעים מפגש עם שיטת טיפול, העושה שימוש בכלים אמנותיים חזותיים לצורך ביטוי רגשי, במקרים בהם מילים אינן מסוגלות להביע אותו. לימודי תרפיה באמנות מאפשרים שימוש בטיפול רגשי, במסגרתו עוברים תהליך של צמחיה, גדילה ומודעות, וזאת בעזרתם של חומרי אמנות שונים וליוויו התומך של המטפל

מגוון של תחומי אמנות שונים, במסגרת לימודי אמנות
במסגרת לימודי אמנות, ניתן לבחור במסלול ייחודי – לימודי תולדות האמנות. לימודי אמנות אלה חושפים את הלומדים אותם לתחומי אמנות רבים כמו אדריכלות, ציור ופיסול, צילום, וידאו ארט ועיצוב.

לימודי קרימינולוגיה פותחים שער אל עולם מרתק
לימודי קרימינולוגיה הם תחום לימודים חדש באקדמיה, המציע ללומדים את הידע, הניסיון וההכשרה הנדרשת על מנת להשתלב במנגנוני החוק והמשפט בישראל. לימודי קרימינולוגיה מיועדים למי שעובדים כבר במסגרת אכיפת החוק בישראל, כמו גם למי שמעוניינים להשתלב בתחום כמקצוענים מן המניין.

כל שרציתם לדעת על לימודי הוראה לגיל הרך
הוראה לגיל הרך היא אחד המקצועות המשמעותיים והמשפיעים ביותר בעולם ההוראה. לימודי הוראה לגיל הרך מאפשרים לעסוק במקצוע המאפשר שינוי, המאפשר לעצב את נפשם של ילדים רכים, ולקבוע במידה רבה את עולם הערכים והאמונות שלהם.

חינוך בלתי פורמלי – לפתוח הזדמנויות ולגלות עולם
חינוך בלתי פורמלי יוצא מנקודת הנחה כי מקומו של בית הספר אינו רק להקנות ידע והישגים לימודיים, כי אם לשים דגש מיוחד גם על הצד הרגשי של התלמיד ולפתח אותו, לעיתים בעצימות גבוהה יותר מזו של הפיתוח הלימודי הנדרש.

תואר שני בחינוך M.Ed – אתגר המוביל למציאת משמעות
תואר שני בחינוך M.Ed נועד להכשרת מורים ומחנכים בעלי כישורים אקדמיים גבוהים יותר, זאת על מנת לפתח מקצועית את עובדי ההוראה בכל מגזר.

לימודי הסבת אקדמאים להוראה
הסבת אקדמאים להוראה היא מתחומי הלימוד החמים ביותר כיום באוניברסיטאות ובמכללות והתורים של סטודנטים המבקשים לבצע הסבת אקדמאים להוראה נעשים ארוכים מאשר בעבר.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI