דף הבית חינוך ולימודים לימודי תעודה ומקצוע לימודי תעודה – על המסלולים השונים שמציעים לימודים אלה
לימודי תעודה – על המסלולים השונים שמציעים לימודים אלה
shilo shavit 29/08/11 |  צפיות: 3488

במסגרתם של לימודי תעודה, כפי שמוצעים במסגרות השונות, כדוגמת המכללות והאוניברסיטאות, יכולים הסטודנטים לבחור במגוון של מסלולים שונים, שאינם כחלק מלימודים לקראת תואר ראשון, אולם מקנים תעודה בחסות המוסד המציע אותם. לימודים מסוג זה מתאימים לאלה המעוניינים לרכוש כלים שונים בתחומים מגוונים, לרכוש מיומנויות חשובות לצורך התמקצעות בתחום עיסוקם או להעשיר את הידע שלהם בנושאים שונים. על המסלולים, המוצעים במסגרת לימודי תעודה, בכתבה הבאה.

לימודי תעודה במסגרת המסלול לחינוך

המסלול לחינוך, המוצע במסגרת לימודי תעודה, כולל מגוון של קורסים שונים, המכשירים את הלומדים בהם לתחומים רבים ומאפשרים, אחר כך, את הרחבתם של לימודים אלה במסגרת לימודים אקדמאים. לימודי תעודה במסלול זה כוללים אפשרות לקורס מורי דרך, קורס מדריכי טיולים גיאוגרפיים בחו"ל, קורס בעריכת טקסטים בעברית או באנגלית וכן קורסי תרגום.

לימודי תעודה במסגרת המסלול לחברה וממשל

לימודי תעודה, במסגרת בית הספר לחברה וממשל, כוללים קורסים כמו מידע וספרנות, מידענות, קורס הנחיית קבוצות בחברה מרובת תרבויות וכן קורס ארכיונאות, תיעוד וניהול מידע היסטורי.

לימודי תעודה במסגרת המסלול לאמנות

בית הספר לאמנות מציע לסטודנטים לבחור במסלול של לימודי התעודה, הכולל לימודי טיפול באמנות, הכשרת מדריכים לאמנות וכן לימודי תעודה באמנות. במסגרת לימודי טיפול באמנות נחשפים הסטודנטים לשיטות טיפול ייחודיות בעזרתם של כלים אמנותיים שונים, המאפשרים מקום להבעה עצמית. לימודי טיפול באמנות, הנחשבים ללימודים ייחודיים, המתאימים לבעלי תואר ראשון וכן לבלעי רקע בפסיכולוגיה ובאמנות, מאפשרים לסטודנטים, הלומדים אותם, להפוך למטפלים, המצליחים, בעזרת האמנות הפלסטית, להציף תחושות ורגשות מודחקים ובכך ללמד את המטופל דרכי התמודדות שונות. לימודי טיפול באמנות וכן המסלול להכשרת מדריכים לאמנות מאפשרים לשלב בין תחום האמנות ובין תחום הטיפול וההדרכה באופן ייחודי ויוצא דופן.

לימודי תעודה במסגרת המסלול להשתלמויות מורים

במסגרת המסלול- השתלמויות מורים, יכולים המורים לבחור במסלול של לימודי התעודה וליהנות ממבחר של קורסים שונים, החושפים אותם לתכנים חדשים, שאינם בהכרח קשורים באופן ישיר לתחום הוראתם בבית הספר. כמו, קורס בנושא הנחיית קבוצות במערכות חינוכיות, או קורס בנושא הוראה מתקנת ועוד. האפשרות לקחת חלק במסלול זה, הינה הזדמנות עבור מורים רבים לקבל כלים שונים ולהיחשף לתכנים חדשים, לצד שיטות הוראה, אותן יוכלו ליישם באופן יומיומי במסגרת עבודתם בבית הספר.

למי מתאימים לימודים מסוג זה

לימודי התעודה, כפי שמוצעים במסלולים השונים, הינם לימודים קצרים יחסית, בהשוואה ללימודים לקראת תואר אקדמאי. בין אם במסגרת השתלמות ובין אם לצורך הכשרה מקצועית, כדוגמת לימודי טיפול באמנות, מציעים לימודים אלה מסלולים מקצועיים איכותיים, המקנים כלים רבים, אותם ניתן ליישם במסגרות השונות. לימודים אלה מאפשרים למשתתפים בהם להיחשף לתכנים חדשים, במסגרת קורסים מגוונים וייחודיים. כמו כן, מכיוון שנחשבים כמסגרת קצרת מועד, ניתן לשלב לצידם גם עיסוקים אחרים, כמו עבודה ומשפחה, שכן אינם מתקיימים, בדרך כלל, מדי יום. לימודי התעודה מוצעים על ידי המכללות השונות בארץ וכן על ידי האוניברסיטאות ומאפשרים ללמוד במסגרת לימודים מהנה במיוחד. מרבית מהמסלולים השונים, המוצעים במסגרת לימודים זו, מתאימים לאקדמאים, בעלי תואר ראשון וכן בעלי רקע בתחום הנלמד במסגרת לימודי התעודה. הרקע בתחום חשוב במיוחד, שכן מהווה בסיס להבנתם של התכנים החדשים, הנלמדים במסגרתם של הקורסים השונים. לימודים אלה כוללים, פעמים רבות, שילוב בין לימודים תיאורטיים וכן התנסויות בשטח עצמו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 shilo shavit

בלוגרית וכותבת מאמרים בנושאי לימודי אמנות,לימודי קולנוע ותרפיה באמנות



 


מאמרים נוספים מאת shilo shavit
 
הוראה וחינוך – הכשרת מורים לערבית
01/07/12 | חינוך אחר
הוראת ערבית במערכת החינוך חשובה מאוד במדינת ישראל בשל מגוון סיבות - הצורך ללמוד את השפה הרשמית השנייה בישראל, להכיר את התרבות הערבית על הספרות העשירה שלה, ההיסטוריה והתרומה שלה לידע ולהתפתחות התרבות והן בשל האתרים הביטחוניים עמם המדינה מתמודדת. הכשרת מורים לשפה הערבית מתקיימת במספר מכללות לחינוך ברחבי הארץ. מה כוללת תכנית הלימודים להכשרת מורים ערבים? מה הם תנאי הקבלה? מה אפשרויות התעסוקה לאחר סיום הלימודים?

השתלמויות מורים – לעבוד, ללמוד ולהתפתח
אנשי חינוך, מורים וגננות זוכים לאורך שנות עבודתם ללמוד ולהתפתח במסגרת השתלמויות מורים, אשר מאפשרות להם ללמוד ולהתמקצע, הן בתחום ההוראה הספציפי שלהם והן בתחומי דעת אחרים לגמרי.

לימודי תעודה – על המסלולים השונים שמציעים לימודים אלה
במסגרתם של לימודי תעודה, כפי שמוצעים במסגרות השונות, כדוגמת המכללות האוניברסיטאות, יכולים הסטודנטים לבחור במגוון של מסלולים שונים, שאינם כחלק מלימודים לקראת תואר ראשון, אולם מקנים תעודה בחסות המוסד המציע אותם.

לימודי תרפיה באמנות – מהם
לימודי תרפיה באמנות מציעים מפגש עם שיטת טיפול, העושה שימוש בכלים אמנותיים חזותיים לצורך ביטוי רגשי, במקרים בהם מילים אינן מסוגלות להביע אותו. לימודי תרפיה באמנות מאפשרים שימוש בטיפול רגשי, במסגרתו עוברים תהליך של צמחיה, גדילה ומודעות, וזאת בעזרתם של חומרי אמנות שונים וליוויו התומך של המטפל

מגוון של תחומי אמנות שונים, במסגרת לימודי אמנות
במסגרת לימודי אמנות, ניתן לבחור במסלול ייחודי – לימודי תולדות האמנות. לימודי אמנות אלה חושפים את הלומדים אותם לתחומי אמנות רבים כמו אדריכלות, ציור ופיסול, צילום, וידאו ארט ועיצוב.

לימודי קרימינולוגיה פותחים שער אל עולם מרתק
לימודי קרימינולוגיה הם תחום לימודים חדש באקדמיה, המציע ללומדים את הידע, הניסיון וההכשרה הנדרשת על מנת להשתלב במנגנוני החוק והמשפט בישראל. לימודי קרימינולוגיה מיועדים למי שעובדים כבר במסגרת אכיפת החוק בישראל, כמו גם למי שמעוניינים להשתלב בתחום כמקצוענים מן המניין.

כל שרציתם לדעת על לימודי הוראה לגיל הרך
הוראה לגיל הרך היא אחד המקצועות המשמעותיים והמשפיעים ביותר בעולם ההוראה. לימודי הוראה לגיל הרך מאפשרים לעסוק במקצוע המאפשר שינוי, המאפשר לעצב את נפשם של ילדים רכים, ולקבוע במידה רבה את עולם הערכים והאמונות שלהם.

חינוך בלתי פורמלי – לפתוח הזדמנויות ולגלות עולם
חינוך בלתי פורמלי יוצא מנקודת הנחה כי מקומו של בית הספר אינו רק להקנות ידע והישגים לימודיים, כי אם לשים דגש מיוחד גם על הצד הרגשי של התלמיד ולפתח אותו, לעיתים בעצימות גבוהה יותר מזו של הפיתוח הלימודי הנדרש.

תואר שני בחינוך M.Ed – אתגר המוביל למציאת משמעות
תואר שני בחינוך M.Ed נועד להכשרת מורים ומחנכים בעלי כישורים אקדמיים גבוהים יותר, זאת על מנת לפתח מקצועית את עובדי ההוראה בכל מגזר.

לימודי הסבת אקדמאים להוראה
הסבת אקדמאים להוראה היא מתחומי הלימוד החמים ביותר כיום באוניברסיטאות ובמכללות והתורים של סטודנטים המבקשים לבצע הסבת אקדמאים להוראה נעשים ארוכים מאשר בעבר.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI