דף הבית חוק ומשפט רשלנות רפואית איך בוחרים עורך-דין מומחה ברשלנות רפואית
איך בוחרים עורך-דין מומחה ברשלנות רפואית
שירה אלה 21/08/11 |  צפיות: 3434

מאת: עו"ד אודי בוזמן

ניהול הליכים משפטיים בעקבות רשלנות רפואית, והגשת תביעה ברשלנות רפואית בפרט, הם הליכים מורכבים הדורשים מומחיות של ממש. כיצד נדע לבחור את עורך הדין המתאים לנו?

מדוע צריך עורך דין מומחה ברשלנות רפואית?

לצורך טיפול במקרה של רשלנות רפואית, ולצורך הגשת תביעה ברשלנות רפואית בפרט, חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין מומחה ברשלנות רפואית. ככלל, רצוי לפנות לעורך דין המתמחה בתחום הספציפי בו דרוש סעד משפטי, בדיוק באותו האופן שפונים לרופא מומחה בהתאם לתחום התמחותו. יחד עם זאת, בתחום הרשלנות הרפואית נדרשת התמחות יתירה, וזאת ממספר טעמים.

א. הפיתוחים והקדמה בתחום הרפואי – אלו מובילים בהתאם לפיתוחים בפסיקת בתי המשפט ויחסו אל הליכים חדשניים שלא היו קיימים עד לפני זמן לא רב. על עורך דין מומחה ברשלנות רפואית להיות מעודכן בהתפתחויות שבפסיקת בתי המשפט העוקבות אחר הפיתוח הטכנולוגי.


ב. הצורך בהגשת חוות דעת רפואית - על פי החוק, על כל תובענה העוסקת בנזקי גוף להיתמך בחוות דעת רפואית. על חוות הדעת לעמוד אף היא בקריטריונים משפטיים אותם פיתחה הפסיקה, וחוות דעת שלא עומדת בקריטריונים אלו, עלולה לסכל את התביעה.

הדבר דורש מעורך הדין מומחיות בטיפול בחוות דעת רפואית, ומנגד, בתקיפת חוות הדעת הרפואית שתוצג על ידי הצד הנתבע. כמו כן, יש לזכור כי עורך דין מומחה ברשלנות רפואית, יכיר, עד כמה שניתן, את מרבית המומחים הרפואיים המתמחים במתן חוות דעת רפואיות, וידע לייעץ ללקוח לאיזה מן המומחים רצוי לפנות לצורך הוכחת תביעתו.

ג. הצורך בתחשיב נזק - אחד מן הפרמטרים המרכזיים בהוכחת תביעת רשלנות רפואית, הוא הוכחת הנזק. ללא נזק – אין רשלנות. עריכת תחשיב נזק דורשת מומחיות, מקל וחומר בתביעות רשלנות רפואית, בהן ניתן לקבל סעד פיצוי עבור "כאב וסבל", או למשל פיצויים על פגיעה באוטונומיה של הפרט, אף אם לא הוכחה רשלנות.

הצורך להתמודד עם חברות הביטוח

בחלק ניכר מן המקרים, יהיו הנתבעים מכוסים על ידי פוליסת ביטוח אחריות מקצועית, ובאופן כזה או אחר תהיה מעורבות או דין ודברים עם חברת הביטוח, לעיתים גם קודם להגשת התביעה. הדבר מצריך מעורך דין המתמחה ברשלנות רפואית הכרות עמוקה עם עולם הביטוח ועם חברות הביטוח, ועליו לדעת לייעץ ללקוחו בתבונה באם להתפשר מול חברת הביטוח ולהימנע מתביעה, על פי נסיבות התיק.

יש לזכור כי חברות הביטוח מתמחות בהדיפת תביעות ובעלות משאבים ואורח רוח לנהל הליכים משפטים ארוכים, וזאת בניגוד לתובע הממוצע. רצוי כי עורך הדין מומחה ברשלנות רפואית יהיה בעל אורח רוח ונחישות, לא להירתע מניסיונות חברת הביטוח לסכל את התביעה.

כיצד לבחור עורך דין מומחה ברשלנות רפואית?

על פי הדין הישראלי, על עורכי דין חלות הגבלות ניכרות על פרסום פועלם, ועל כן יש לחקור ולדרוש, ולהגיע למידע בעצמנו.

לחלק ניכר מעורכי דין בישראל אתר אינטרנט בו מתפרסמים פסקי דין בהם ייצג המשרד לטובה. אך אין להסתפק בכך. כיום, בניגוד לעבר, ניתן למצוא מידע גלוי על עורך הדין מומחה ברשלנות רפואית, פסקי דין למשל, בו ניתן להיעזר על מנת להגיע להחלטה מושכלת. חיפוש שמו של עורך הדין, יעלה פעמים רבות מידע רב ופסקי דין או החלטות שיפוטיות בתיקים בהם ייצג עורך הדין.

אף על פי ש"הפסד" בתביעה אינו מעיד בהכרח על טיפול לקוי של עורך הדין, הקורא הסבלני יכול לחפש ולעיתים למצוא ביקורת על דרך הגשת התביעה או ניהולה.

בפגישה עם עורך הדין, ניתן לדרוש ולחקור ולבקש תשובות ברורות עד כמה שניתן על דרך ניהול התיק, הסיכויים, הסיכונים והמהמורות שצפויות בו. יש לוודא כי עורך הדין דואג לאינטרס שלכם, כלומר, ימליץ באופן הוגן על פשרה למשל, ולא יעדיף לנהל תיק "חלש" על מנת לנסות לזכות בעוד ניצחון משפטי.

אין להתפתות לעורך דין אשר דורש שכר טרחה נמוך באופן חריג משכר הטרחה שדורשים מתחריו. הגשת תביעה ברשלנות רפואית וניהולה אינם דברים של מה בכך, ולצד זה עלות בלתי מבוטלת. שכר טרחה נמוך באופן חריג, מעלה חשש כי עורך הדין אינו עוסק דרך קבע בייצוג ברשלנות רפואית או שאינו מספיק בקי בכך.

אף אין להתפתות להצעה ששכר הטרחה ישולם סופו של הליך מסכום הפיצויים. אין בכך משום הצעה יוצאת דופן והדבר מקובל בתביעות נזיקיות.

ניתן לסכם ולומר כי רצוי שלא לנהוג בפזיזות בבחירת עורך דין מומחה ברשלנות רפואית, ולא להתפתות לזה המציע ניצחון קל או בטוח. המדובר בהליך מורכב הדורש מומחיות מרובה, ובחירת עורך דין שאינו מתמחה בכך עלולה בפירוש להביא לסיכול התביעה.

לקריאה נוספת: רשלנות רפואית פסקי דין >>


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 שירה אלה


 


מאמרים נוספים מאת שירה אלה
 
טיפים חשובים לפני חתימה על חוזה עבודה
טיפים בשבילך! התקבלת למקום עבודה חדש ועליך לחתום על חוזה עבודה עם המעסיק. לפני חתימה על החוזה, כמה טיפים חשובים שכדאי להכיר.

כיצד עו"ד גירושין צריך לטפל בהליכי גירושין?
06/09/11 | משפחה
החלטתם להתגרש? חשוב שתדעו כיצד צריך עו"ד גירושין, לטפל בהליך הגירושין. אין המדובר רק בטיפול משפטי, אלא יש להתייחס גם לקשיים הרגשיים של הלקוח.

הכול על פינוי שוכר בעייתי מדירת מגורים
מה צריך לדעת על פינוי שוכר? מהי תביעת פינוי דייר ומה היא כוללת? האם רשאי המשכיר לתבוע את השוכר על נזקים שגרם לו? מה עושים אם השוכר מסרב לפנות, גם לאחר קבלת פסק דין?

לדבר לשון הרע בפייסבוק–חמור כמו להוציא דיבה בעיתון
05/09/11 | כללי
כשחוקקו את חוק איסור לשון הרע לא היה "פייסבוק" ואפילו לא אינטרנט. אך הוצאת דיבה ב"פייסבוק" עדיין יכולה לכאורה לזכות נפגע בפיצויים.

איך בוחרים עורך-דין מומחה ברשלנות רפואית
אם נפגעת מהליך רפואי, יתכן שמגיע לך פיצוי כספי ועליך להגיש תביעה ברשלנות רפואית. כיצד תבחרו את עורך הדין הטוב ביותר עבורכם?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI