דף הבית חוק ומשפט משפחה כיצד עו"ד גירושין צריך לטפל בהליכי גירושין?
כיצד עו"ד גירושין צריך לטפל בהליכי גירושין?
שירה אלה 06/09/11 |  צפיות: 3211

תפקידם של עורכי דין בישראל, הוא לטפל בכל עניין משפטי, בצורה המקצועית ביותר. כאשר מדובר על עו"ד גירושין, המקצועיות נמדדת הן בבקיאות המשפטית והן בהתייחסות האישית של עורך הדין אל הצדדים.

משרד עורכי דין המטפל בתיקי גירושין, חייב להיות ער גם לאספקטים הרגשיים של ההליך, לצד המורכבות המשפטית של דיני הגירושין.

במה דברים אמורים?

כאשר הצדדים לסכסוך משפטי, הם זרים, משרד עורכי דין מטפל בפן המשפטי בלבד. אולם,
בהליך גירושין, הצדדים הם בני זוג, אשר החליטו לפרק את התא המשפחתי שבנו יחד. 

 על כן, נדרש עו"ד גירושין, להתייחס גם למשבר הרגשי שחווים הצדדים במסגרת ההליך המשפטי.

הטיפול המשפטי –הסכם גירושין

משרד עורכי דין המטפל בהליך גירושין, דואג לשמירת האינטרסים המשפטיים של הלקוח, כאשר לעיתים, מייצג עו"ד גירושין את שני הצדדים.

כך או כך, פניו של עורך הדין מכוונות אל הסכם גירושין, אשר יתרונותיו רבים:

1. הסכמות של הצדדים : הצדדים מגבשים את ההסכם לשביעות רצונם ואינם תלויים בהכרעת בית המשפט. כאשר מותירים הצדדים את ההחלטות לבית המשפט, אחד מבני הזוג לא יהיה מרוצה ולעיתים, אף שני בני הזוג אינם שבעי רצון מההחלטה.

2. חסכון בזמן וכסף : כאשר גובש הסכם גירושין, עו"ד גירושין מגישו לאישור בית המשפט  וכאן, מגיע לסיומו הליך הגירושין. כך, נחסך לצדדים זמן וכסף של התדיינות בערכאות.

3. שמירה על כבוד הדדי : הסכם גירושין מקצר משמעותית את משך ההליך ומשאיר את הצדדים מחוץ לכותלי בית המשפט. כאשר הליך הגירושין מתנהל בערכאות, מתלקחת האש בין בני הזוג ולעיתים קרובות, הם מתקשים לשמור על מערכת יחסים תקינה. 

עו"ד גירושין חייב להכיר - מרוץ הסמכויות

חתימה על הסכם גירושין, היא המפתח להליך גירושין קצר ויעיל. לפיכך, מובילים עורכי דין בישראל, את הצדדים להסכם ומנסים להימנע, עד כמה שניתן, מהתדיינות בערכאות.

הפן המשפטי בו מטפל משרד עורכי דין, כולל גם את מרוץ הסמכויות. בישראל, ישנן שתי ערכאות שיפוטיות, המוסמכות לדון בענייני הגירושין: בית המשפט לענייני משפחה ובית הדין הרבני.

הערכאה אליה הוגשה התביעה קודם, היא זו אשר תרכוש סמכות לדון. בשל השוני הרב בגישה של שתי הערכאות, עו"ד גירושין, חייב להיות בקיא בהתנהלותן של כל אחת מן הערכאות ולהקדים ולהגיש את התביעה, לערכאה המתאימה, בכל תיק. 

הפן הרגשי של הליך הגירושין

מקצועיותם של עורכי דין בישראל העוסקים בדיני גירושין, נמדדת לא רק בבקיאותם המשפטית בדיני הגירושין, אלא גם בהתייחסותם לפן הרגשי של הליך הגירושין.

משרד עורכי דין המטפל בזוגות מתגרשים, יודע כי קשה מאוד ולעיתים אף בלתי אפשרי, לגבש הסכם גירושין, מתוך רגשות טעונים. לפיכך, מפנה עו"ד גירושין את הצדדים לגישור או לייעוץ גירושין.

גישור בגירושין, כמו גם ייעוץ גירושין, נותן את המענה הדרוש לפן הרגשי של ההליך ומפנה מקום להתנהלות עניינית של בני הזוג, כך שניתן לקבל החלטות ולגבש הסכם גירושין.

עורכי דין בישראל המטפלים בהליכי גירושין, הם מומחים משפטיים לדיני גירושין. כך שומרים הם על האינטרס המשפטי של הלקוח. בד בבד, נותן עו"ד גירושין, מענה לקשיים הרגשיים שחווים בני הזוג במסגרת הליך הגירושין, בין השאר, על ידי הפנייה לגישור או ייעוץ גירושין.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 שירה אלה


 


מאמרים נוספים מאת שירה אלה
 
טיפים חשובים לפני חתימה על חוזה עבודה
טיפים בשבילך! התקבלת למקום עבודה חדש ועליך לחתום על חוזה עבודה עם המעסיק. לפני חתימה על החוזה, כמה טיפים חשובים שכדאי להכיר.

כיצד עו"ד גירושין צריך לטפל בהליכי גירושין?
06/09/11 | משפחה
החלטתם להתגרש? חשוב שתדעו כיצד צריך עו"ד גירושין, לטפל בהליך הגירושין. אין המדובר רק בטיפול משפטי, אלא יש להתייחס גם לקשיים הרגשיים של הלקוח.

הכול על פינוי שוכר בעייתי מדירת מגורים
מה צריך לדעת על פינוי שוכר? מהי תביעת פינוי דייר ומה היא כוללת? האם רשאי המשכיר לתבוע את השוכר על נזקים שגרם לו? מה עושים אם השוכר מסרב לפנות, גם לאחר קבלת פסק דין?

לדבר לשון הרע בפייסבוק–חמור כמו להוציא דיבה בעיתון
05/09/11 | כללי
כשחוקקו את חוק איסור לשון הרע לא היה "פייסבוק" ואפילו לא אינטרנט. אך הוצאת דיבה ב"פייסבוק" עדיין יכולה לכאורה לזכות נפגע בפיצויים.

איך בוחרים עורך-דין מומחה ברשלנות רפואית
אם נפגעת מהליך רפואי, יתכן שמגיע לך פיצוי כספי ועליך להגיש תביעה ברשלנות רפואית. כיצד תבחרו את עורך הדין הטוב ביותר עבורכם?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI