דף הבית חברה, פוליטיקה ומדינה אקטואליה ג'ונתן סבג חייל של מופז
ג'ונתן סבג חייל של מופז
ג'ונתן סבג 24/08/08 |  צפיות: 4101

מתוך מדור "כוכב נולד" בעיתו ןTheMarker

חייל של מופז
 
 
כוכב נולד
 
 
 
ג'ונתן סבג, בן 26 בלבד, מונה באחרונה לתפקיד היועץ המקצועי הבכיר של שר התחבורה שאול מופז.

סבג לא מייחס חשיבות רבה לגילו הצעיר. "בכל מקום שהייתי בו עד היום הייתי הכי צעיר. אין ספק שהגיל נתפש כפרמטר משמעותי, אבל בסופו של דבר אנשים נבחנים על סמך היכולות שלהם, הלויאליות שלהם".

סבג התחיל את הקריירה שלו עוד בצבא, כששירת כרל"ש באגף התכנון ועבד עם עיבל גלעדי ויצחק הראל. בהמשך שימש כרל"ש סגני היועץ למדיניות חוץ וביטחון במועצה לביטחון לאומי. "הכרתי רשת רחבה של אנשים בתפקידים האלו", הוא מציין.

עם סיום השירות הצבאי החל את לימודיו האקדמיים והשלים בהצטיינות תואר ראשון בממשל במרכז הבינתחומי בהרצליה. אחר כך המשיך ללימודי תואר שני במדיניות ציבורית בתוכנית למנהלים של אוניברסיטת תל אביב, גם אותם סיים בהצטיינות.

במקביל ללימודיו, מיד עם שחרורו מצה"ל ב-2001, החל לעבוד כיועץ שר התחבורה, תפקיד אותו מילא אז אפרים סנה, והיה ליועץ הצעיר ביותר. "אפרים הכיר אותי מהפעילות הפוליטית שלי במפלגת העבודה", מספר סבג, שכבר בנעוריו היה פעיל נמרץ והקים את סניף נוער העבודה הנהריה. כעוזר של סנה היה סבג אחראי על התחום המוניציפלי ועל נושאים ביטחוניים.

בהמשך הצטרף למרכז רבין, שם עבד כשלוש שנים בתפקידים שונים, ביניהם עוזר מנכ"ל ומנהל מרכז המידע. "זה מקום נהדר, שמילא אותי בתחושת שליחות, אבל קיבלתי הצעה שלא יכולתי לסרב לה", הוא מוסיף.

סבג מציין כי גם ההצעה משר התחבורה הנוכחי התקבלה על רקע היכרות מוקדמת בין שניהם. "אין ספק שתרמה לכך העובדה שמילאתי תפקיד כמעט זהה לפני שנים מספר. כשנכנסתי לישיבת ההנהלה הראשונה במשרד ראיתי שאני מכיר את כל בעלי התפקידים הבכירים - עבדתי מולם עוד בתקופה הקודמת שלי במשרד", הוא מציין. "אני אחראי היום לכל מה שקשור לתחום המקצועי במשרד, לא בתחום הפוליטי", הוא מדגיש, "למרות הרקע הפוליטי שלי - אני היום חייל של מופז".

סבג, שעלה עם משפחתו לארץ מארגנטינה בגיל 3 וחצי, חולק עם בת זוגו לחיים בשבע השנים האחרונות את "חוויית העוזרים", כפי שהוא מגדיר זאת. "עדי היא רלש"ית בצבא. יש לנו הרבה חוויות דומות".

את הזמן הפנוי שלו הוא מקדיש לעדי, למשפחה, לחברים ולמסעדות טובות. "אין לי בעיה עם עבודה אינטנסיווית ושוחקת. זה הזמן שלי לעשות עבודה כזו ולהתקדם. בתפקידים שאני עושה יש לי הזדמנות לעבוד במחיצת אנשים מעניינים וללמוד המון. זו הזדמנות של פעם בחיים".


עינב בן יהודה 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ג'ונתן סבג

ג'ונתן סבג



 


מאמרים נוספים מאת ג'ונתן סבג
 
פריימריז במפלגות השלטון מאת ג'ונתן סבג
ג'ונתן סבג: הבחירות המקדימות בליכוד ובעבודה, הציגו בפנינו תמונה רחבה ועמוקה יותר על אופייה של מערכת הממשל הישראלית. הדברים האמורים הן לגבי הדרג הפוליטי הנבחר והן לגבי הדרג הבירוקרטי. הבעיה העיקרית טמונה בהשפעת קומץ גורמים אינטרסנטיים" - 29.12.2002

דעה על מנהיגות מאת ג'ונתן סבג
בימים של משבר ושל חוסר ודאות נשמעות טענות בדבר היעדר מנהיגות אשר תנווט את המציאות הישראלית לחוף מבטחים, לכיוון החזון "שאותו אנו כל-כך רוצים להגשים". אך עוד קודם נשאלת השאלה: מיהו מנהיג, ועל-פי אֵילו פרמטרים הוא נבחן?

אל מול אדישות הסטודנטים מאת ג'ונתן סבג
אדישות הסטודנטים בישראל היא מן המפורסמות, וכמובן לא לחיוב. רק לעתים רחוקות יצאו הסטודנטים כאן למאבק למען קידום מטרות ציבוריות וחברתיות שאינן קשורות לשכר לימוד או לנושא הנוגע למגזר הסטודנטים בלבד. הדעת נותנת כי המצב הנוכחי אינו משביע-רצון, וכי במרבית התחומים, פניה של החברה הם בכיוונן של מדינות העולם השלישי. לכן נשאלת השאלה, מדוע במצב כה חמור של החברה הישראלית, שהולך ומתדרדר, נותרים הסטודנטים אדישים?

ג'ונתן סבג חייל של מופז
24/08/08 | אקטואליה
ג'ונתן סבג, בן 26 בלבד, מונה באחרונה לתפקיד היועץ המקצועי הבכיר של שר התחבורה שאול מופז.

התנצלות בגישור \ מאת: ג'ונתן סבג
ג'ונתן סבג : "יחסי ציבור מפוקפקים - משהו יצר מוסד הנשיאות האמריקאי למושג התנצלות. זכורות (לשמצה) במיוחד "התנצלותו" של הנשיא ניקסון בנאום ההתפטרות שלו וכן התנצלותו של הנשיא קלינטון בהיוודע פרטיה המביכים של פרשת מוניקה לוינסקי והתנהגותו בה. התנצלותו של ניקסון זכתה לביקורת קשה ונתפסה כ"לא אמינה" ואף מזיקה לתדמיתו. בדומה לכך, גם התנצלותו של קלינטון, בפרשת לוינסקי, נתפסה ככושלת וכמזיקה ובוודאי שהעדר מוחלט של התנצלות מצדו בפרשת פאולה ג'ונס, עלתה לו בנזק כלכלי רב, במסגרת ההסדר אליו הגיע עמה מחוץ לביה

התערבות ממשלתית במערכת החינוך \ מאת: ג'ונתן סבג
במסגרת בחינת חוק לימוד חובה נכון לבחון את השאלה המהותית שעומדות מאחורי הרצון לאפשר לכל ילד להשיג תעודת בגרות, שתוכל לפתוח בפניו את הדרך להשכלה בכלל וגבוהה בפרט. תפקידה של המדינה אינו מתמצה בקביעת ההסדרים המאפשרים את מימוש זכותם של אזרחיה לקבל חינוך. לראייתי, על המדינה לנקוט את הצעדים הנדרשים כדי להבטיח את מימוש הזכות.

מתכנון מדיניות ליישום מדיניות בראי רפורמות המס \ מאת ג'ונתן סבג
"יישום מדיניות הוא עקב אכילס של המדיניות"[1] - תובנה זו התגבשה אצל הוגים רבים דוגמת ברמן, גולדמן, פרסמן ווילדבסקי, ינוב, ליפסקי ועוד. במאמר זה מנסה ג'ונתן סבג להוכיח טענה זאת באמצעות הניסיונות להנהגת רפורמה במס בשנים האחרונות; ג'ונתן סבג: "אציג את מעורבותם של הגורמים ועמדתם לגבי המדיניות, ריבוי האינטרסים, אי הסכמה על עובדות, חילופי ממשלות ושרים - כל אותם חסמים שיוצרים אי יכולת מעשית ביישום הרפורמה במס".

ניתוח ביקורתי על תוכנית ויסקונסין הישראלית (תוכנית מהל"ב) מאת ג'ונתן סבג
ג'ונתן סבג בעל תואר מוסמך במדיניות ציבורית מטעם אוניברסיטת ת"א (התוכנית למנהלים) מציע מבט ביקורתי על תוכנית ויסקונסין הישראלית - תוכנית מהל"ב - מהבטחת הכנסה להבטחת תעסוקה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI