דף הבית רפואה ובריאות הריון ולידה טיפולי שיניים בהריון - בריאות הפה שלך בעת היריון
טיפולי שיניים בהריון - בריאות הפה שלך בעת היריון
שחר 22/01/12 |  צפיות: 3885

תקופת ההיריון אשר נמשכת באופן תקין כ- 40 שבועות, הינה תקופה בה האישה עוברת מספר שינויים הבאים לידי ביטוי בכל מערכות הגוף. בריאות השיניים והפה אצל האישה ההרה הינה נושא רגיש ביותר שכן בזמן זה האישה עלולה להיות חשופה למספר גורמים אשר מסוגלים להזיק לחניכיים ולשיניים שלה, דבר אשר בשילוב עם  החשש לעבור טיפולי שיניים בהריון ודחיית הטיפולים, גורם לנזק שעלול להיות בלתי הפיך.


מצב בריאות השיניים והחניכיים בהיריון

נשים עוברות שינויים רבים לאורך כל תקופת ההיריון ולאחריה. אותם שינויים הורמונאליים גורמים לשינויים בדפוסי ההתנהגות ולשינויים פיזיולוגיים של ממש אשר חלקם מתבטאים באיברי גוף שונים. חלק מהנשים סובלות מהופעת פצעים על העור, בצקות ושינויי מצב רוח וחלקן יסבלו משינויים אשר יביאו לפגיעה אפשרית בשיניים ו/או בחניכיים :

  • רגישות יתר בחניכיים - זוהי תופעה הגורמת לחניכיים אדומות, מגורות או נפוחות והופעת דימומים בזמן צחצוח או אכילה. דלקתיות יתר בחניכיים ללא שמירה על היגיינה מספקת והדרכה מתאימה בנושא עלולה להביא לנשירת שיניים.
  • הקאות - נשים רבות סובלות מבחילות בוקר והקאות רבות, דבר אשר מעלה את רמת החומציות בפה ומביא לפגיעה בשיניים.
  • שינוי דפוסי התנהגות אכילה - כגון עלייה בצריכת פחמימות וממתקים, אכילה בשעות שאינן שגרתיות וכו'.

האם מותר לטפל בשיניים בזמן היריון?

התשובה היא שכן ויפה שעה אחת קודם. אין לדחות את הביקורים אצל רופא השיניים למטרת ביקורת תקופתית כאשר הינך בהריון. טיפולי שיניים בהריון אשר מוגדרים כ- "סובלי דיחוי" נדחים בדר"כ לטרימסטר השני והשלישי (או לאחר ההיריון) אך על הרופא המטפל לבחון כל מקרה לגופו ולהתערב כאשר אין ברירה. צילומי רנטגן אפשריים גם הם במהלך ההיריון וזאת מאחר וכמות הקרינה הנפלטת, בשילוב עם הגנת העופרת אינה פוגעת בעובר המתפתח. נשים חייבות לשמור על בריאות השיניים, לקבל את ההדרכה המתאימה ולהגיע לבדיקות אצל רופא השיניים על מנת להימנע מנזק בלתי הפיך ולשמור על בריאות הפה במהלך ולאחר תקופה רגישה זו. למידע וטיפים נוספים בנושא לחצו>> רפואת שיניים


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 שחר

חברה סמארט אס.אי.או מספקת שירותי קידום אתרים ופרסום ממומן בגוגל ויוטיוב. ניתן ליצור קשר - [email protected]



 


מאמרים נוספים מאת שחר
 
כך תשמרו על הבריאות בזמן מעבר הדירה
02/05/22 | מעבר דירה
תקופת המעבר בין דירות מאופיינת בעומס משימות, בלחץ רב ובאופן כללי בשבירת שגרת החיים הנורמלית שבנינו לעצמנו. בכתבה שלפניכם נתאר את הדרך שבא אפשר לעבור את תקופת מעבר הדירה ובמקביל לשמור על בריאותכם

טיפולי שיניים בהריון - בריאות הפה שלך בעת היריון
תקופת ההיריון אשר נמשכת באופן תקין כ- 40 שבועות, הינה תקופה בה האישה עוברת מספר שינויים הבאים לידי ביטוי בכל מערכות הגוף. בריאות השיניים והפה אצל האישה ההרה הינה נושא רגיש ביותר שכן בזמן זה האישה עלולה להיות חשופה למספר גורמים אשר מסוגלים להזיק לחניכיים ולשיניים שלה

דיוור ישיר ככלי שיווקי
מה זה דיוור ישיר? וכיצד הוא קשור לעולם השיווק באינטרנט. במאמר שלפניכם יתרונות הדיוור הישיר על ידי מערכת דיוור אלקטרונית מקצועית

מה היא מערכת דיוור אלקטרוני?
מערכת דיוור או במילים אחרות ניוזלטר זו הדרך החדשה לשמור קשר עם לקוחות דרך שיווק למייל האישי. במאמר לפניכם מה זו מעכרת דיוור?, מי צריך להשתמש במערכת דיוור אלקטרוני? וכיצד בונים רשימת תפוצה?

אטרקציות לאירועים - בר/בת מצווה
אם לא יצא לכם לבקר בשנים האחרונות בחגיגות בר מצווה או בת מצווה - תופתעו בוודאי לדעת שהחגיגות שהכרתם מהעבר שינו את אופיין בצורה משמעותית.

ניתוחי אף לתיקון פגמים רפואיים
האף הוא איבר שמשפיע באופן דרמטי על המראה האסתטי שלנו, ורבים מבצעים ניתוחי אף על מנת לשפר את מראם. אבל יש לזכור שהאף הוא בראש ובראשונה איבר נשימה חיוני...ניתוחי אף לצורך תיקון פגמים רפואיים הם נפוצים למדי, ומבוצעים כבר עשרות שנים. בכל שנה מבוצעים בישראל אלפי ניתוחים כאלה..
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI