דף הבית חינוך ולימודים חינוך ילדים פרויקט מחשב לכל ילד – ערכים חינוכיים.
פרויקט מחשב לכל ילד – ערכים חינוכיים.
יוסי בוזגלו 08/02/12 |  צפיות: 4103

במשך למעלה מ-20 שנה פועל מיזם מחשב לכל ילד. מטרתו של פרויקט זה הוא הנגשה בלתי אמצעית של ילדים משכבות אוכלוסיה חלשות, שכונות מצוקה וילדים ממשפחות קשות יום למגוון האפשרויות הלימודיות וגישה למאגרי המידע הרבים אליהם ניתן להגיע באמצעות הכרה בסיסית של יכולותיו ותכונותיו של המחשב הביתי, ורכישת גישה למאגרי המידע המצויים ברשת האינטרנט. מטרתו המרכזית של פרויקט מחשב לכל ילד היא הבטחת שיוון הזדמנויות לחתכים רחבים ככל האפשר בחברה הישראלית. יחד עם זאת, ניתן להצביע על ערכים חינוכיים ראשונים במעלה המוקנים לילדים שזכו לקבל את חבילת מחשב לכל ילד על כל מרכיביה שהם: מחשב חדש או מחודש, מגוון תוכנות ולומדות מקוריות לשימוש במחשב הביתי, עשרות שעות הדרכה לילדים המשתתפים בפרויקט והוריהם, חיבור לאינטרנט למשך שישה חודשים, אחריות ותמיכה טכנית לשלוש שנים. מצאנו ערכים מוספים חינוכיים הנלווים לפרויקט:

חינוך לשימוש נכון בתוכנות ולומדות.

למרבה הצער, על מנת לקנות מחשב לכל ילד צריך לקחת ביטוח משכנתא תופעת העתקת לומדות ותוכנות הינה נפוצה מאוד. על אף האזהרות הרבות וניסיונות האכיפה מצד הרשויות והחברות המייצרות את הלומדות והתוכנות. קיימים משתמשים רבים הנוהגים להעתיק או לרכוש מוצרים מועתקים. למעשה מדובר בגניבה של ממש. פרויקט מחשב לכל ילד תורם להגברת המודעות לאיסור השימוש במוצרים מועתקים ו/או גנובים. כחלק אינטגראלי מערכת מחשב לכל ילד, מוענקת למשתתפים חבילת לומדות ותוכנות מקוריות. כך לומדים הילדים על החשיבות המוסרית, הערכית והמעשית של שימוש בתוכנות ולומדות מקוריות בלבד. הילדים ינחו את הוריהם וחבריהם להשתמש אך ורק בתוכנות חוקיות ומקוריות.

חינוך לשמירת ציוד ושיתופיות.

ילדים המשתתפים בפרויקט מחשב לכל ילד, מקבלים מחשב חדש. מעבד ומסך. הילדים יודעים כי המחשב אומנם מוענק להם במתנה אך הם על מנת ליהנות ממנו, ללמוד דרכו, לשחק ולשתף. שומה עליהם לשמור היטב על הציוד היקר והרגיש. כך שהשתתפות בפרויקט טומנת בחובה ערך מוסף של הקפדה על שימוש נכון במחשב והקניית הערך של שמירה על ציוד יקר. בנוסף, ערכת מחשב לכל ילד אינה מוענקת לכל ילד במשפחה, אלא למשפחה שלמה. בדרך זו לומדים הילדים לשתף את אחיהם והוריהם בשימוש במחשב. כך הם נחשפים לפן חינוכי יסודי וחשוב. שיתופיות וכבוד לצרכי הזולת.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יוסי בוזגלו


 


מאמרים נוספים מאת יוסי בוזגלו
 
אסטרולוגיה והתאמה זוגית
12 המזלות נשלטים בידי כוכבים ומייצגים טיפוסים שונים של בני אדם. נהוג לחלק את 12 המזלות לארבע קטגוריות

יסודות של אסטרולוגיה למתחילים
מתעניינים בעולם המסתורין של האסטרולוגיה? מסוקרנים לדעת מאין האסטרולוגים שואבים את המידע המרתק שלהם על בני אדם? לא מפתיע.

המלצה על "חברת פינוי דירות"
אני נשואה כבר 10 שנים ובזמן האחרון התחלתי להבחין כי בעלי מפתח בעיה של אגירת חפצים שונים וזבל שאין לנו שום צורך בו. בתחילה חשבתי כי מדובר במשהו שיעבור אך עם הזמן זה הפך להיות הרבה יותר חמור ובלי ששמתי לב המחסן של הבית שלנו, הגג והמרפסות הפכו להיות עמוסים בזבל וחפצים שונים אותם הוא מצא ברחוב.

בגידה בבסיס סגור
23/06/13 | בגידות
אל מרקוס סיפוקובס הגעתי לאחר ההחלטות קשה. מצד אחד, לא הייתי הטיפוס שמזמין חקירות אצל חוקר פרטי, מצד שני, הייתי חייבת לגלות את האמת והאמת הייתה קשה. המזל שלי היה שמרקוס הוא אחד האנשים האנושיים ביותר והחוקרים המקצועיים ביותר.

הורוסקופ כעיקרון ישים
מקורה של האסטרולוגיה מגיע אלפי שנים אחורה עד בבל העתיקה. עיקרה של תורה זו הוא חיזוי עתידו של האדם באמצעות הכוכבים. אחד הכלים המרכזיים של האסטרולוגיה הוא ההורוסקופ.

לרתק את הילדים באמצעות אטרקציות במרכז
אטרקציות זה הכוונה לבילויים מיוחדים שהם עולם שלם למוגרים ולצעירים. קשה מאוד לרצות ילדים והם דורשים גירויים מתמידים במיוחד בתקופת החופש הגדול וצריך למצוא להם את אטרקציות במרכז היכולים להתאים להם.

המערות בעיר העתיקה – עוד מגוון של אטרקציות בירושלים
אחת המערות הידועות ביותר בירושלים היא מערת צדקיהו, הבנויה תחת העיר העתיקה. הרבה אגדות סופרו על המערה הזאת עוד מתקופת בניית בית המקדש על ידי המלך שלמה על בריחתו של צדקיהו.

הורוסקופ וגלגל המזלות
הורוסקופ הוא מושג באסטרולוגיה. הוא לקוח מהשפה היוונית ופירושו "מבט לשעה". מדובר בסוג של פרשנות ותחזית אסטרולוגית שמתבססת על מיקומי השמש ביחס לגלגל המזלות.

פתרון לכאבי גב באמצעות מדרסים
כאבי גב. עשרות מאמרים, ואלפי מחקרים נעשו ועדיין נעשים, בבעיה הכואבת והנפוצה ביותר אצל בני האדם.

מדרסים- על רגל אחת
חשבתם פעם כמה לחץ מופעל על כפות הרגליים שלנו, בכל יום? הליכה, ריצה, עמידה הן רק חלק מהפעולות היומיומיות שאנו מבצעים שהאיבר העיקרי הפעיל בהן הוא כף הרגל.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI