דף הבית רפואה ובריאות בריאות גברים הקשר בין סרטן הערמונית לפוריות הגבר
הקשר בין סרטן הערמונית לפוריות הגבר
yakir bachar 11/06/12 |  צפיות: 4203

סרטן הערמונית הוא אבחון שיותר ויותר גברים מקבלים בשנים האחרונות, סרטן זה גורר במקרים רבים טיפול כריתת הערמונית שבהחלט מציל חיים רבים, אך הסרטן והטיפולים הנלווים לו משפיעים רבות גם על הנושא שפחות מדברים עליו והוא פוריות הגבר – למרות גילאים מבוגרים של חלק מהחולים, זהו היבט משמעותי שגם משפיע על צעירים יותר. דיווח מדעי מבריטניה מראה כי גברים צעירים שאינם פוריים נמצאים בסיכון של 50% יותר מהרגיל ללקות במקרה אגרסיבי של סרטן הערמונית.

סרטן הערמונית

סרטן הערמונית (פרוסטטה בלועזית) כולל התפתחות גידול בערמונית. זוהי בלוטה הנמצאת במערכת הרבייה של הגברוהיא מהווה מרכיב חשוב בתהליך יצור הזרע – מכאן ההקשר הישיר לבעיות פוריות הגבר אחרי מקרי כריתת הערמונית למשל. סרטן הערמונית מאפיין בעיקר גברים מבוגרים יותר, אך בהחלט ישנם מקרים לא מעטים של גברים צעירים, עדיין בגיל פוריות, המאובחנים בסרטן זה. הסרטן עשוי להישאר מרוכז בבלוטה זה אך עשוי גם לפתח גרורות ולצאת אל מחוץ לה, כמובן שיש לטפל בו במהירות וביעילות האפשרית – בגילוי מוקדם שיעורי השרידות גבוהים מאוד והוא נחשב לסרטן פשוט יחסית.

פוריות הגבר

פוריות הגבר מתארת את היכולת של גבר להפיק ממערכת הרבייה שלו נוזל זרע איכותי המסוגל לעבר את האישה ולהפיק בסופו של התהליך צאצאים. חשוב להבין כי כריתת הערמונית או בעיות פוריות אינן קשורות ישירות לתפקוד מיני וגבר שכרתו לו את הערמונית יכול לקיים חיי מין מלאים ומספקים. הבעיה מבחינת פוריות היא כמובן שנוזל הזרע אינו מיוצר כהלכה ולכן גברים הסובלים מבעיות אלו לא יכולים להביא ילדים לעולם.

מעבר לקשר המסוים, שנבדק כיום יותר לעומק, בין בעיות פוריות הגבר להיווצרות סרטן הערמונית בגברים, סוגי סרטן נוספים העשויים לגרור בעיות פוריות הן סרטן אשכים ובמדיה מסוימת אבחון מוקדמי של סרטן מסוג הודג'קינס, לימפומה או לוקמיה.

פגיעה בפוריות עקב טיפולי סרטן הערמונית

בלוטת הערמונית קשורה כאמור למערכת הרבייה הגברית ועיקר תפקידה הוא בייצור ושמירה על נוזל הזרע. כך שכמובן שיש השפעה מהותית לניתוחי כריתת הערמונית על פוריות הגבר – למרות שזה לא מחויב המציאות ולא כל הגברים העוברים את הניתוח הופכים עקרים. מעבר לניתוח כריתת הערמונית ישנם טיפולי סרטן שונים שאולי, על פי מחקרים שהחלו להיערך לאחרונה, מקדמים פגיעה בפוריות. מדווח כי יתכן כי טיפולים רדיואקטיביים (כמו הקרנות למשל)עשויים ליצור נזק היקפי ל-DNA של מטופלי סרטן הערמונית מוקדם ובכך להפוך אותם ללא פוריים. טיפול נוסף שמקושר לבעיות פוריות הגבר הוא זריעה של חומר רדיואקטיבי בבלוטת הערמונית לחיסול גידולים סרטניים מוקדמים.

לסיכום: סרטן הערמונית הוא נפוץ יחסית כיום ובגילוי מוקדם שיעורי השרידות והריפוי המוחלט גבוהים מאוד, כריתת הערמונית כמו גם טיפולי הקרנות עשויים בהחלט לגרום לנזקים בגזרת פוריות הגבר ויש לקחת זאת בחשבון – כאשר כיום ישנם טיפולים והליכים לצמצום התופעות ושיפורן.

*אין לראות במאמר זה המלצה או מידע מקצועי


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 yakir bachar


 


מאמרים נוספים מאת yakir bachar
 
דלתות כניסה ופנים ומה שביניהן...
11/06/12 | צרכנות
דלתות כניסה ופנים הן כבר מזמן לא רק אביזר שימושי בבית אלא פריט עיצובי ורב גוני, בעיקר עבור הכניסה מטעמים הגיוניים. דלת הכניסה לבית או לעסק חייבת להיות אמינה, חזקה ועמידה מפני פריצות וכמו כן עליה להיות אסתטית ועמידה לפגעי מזג אוויר למיניהם.

הקשר בין סרטן הערמונית לפוריות הגבר
סרטן הערמונית הוא אבחון שיותר ויותר גברים מקבלים בשנים האחרונות, סרטן זה גורר במקרים רבים טיפול כריתת הערמונית שבהחלט מציל חיים רבים.

מזרון אורטופדי – אתם חייבים את זה לגב שלכם!
11/06/12 | צרכנות
כיום כבר ידוע ומוכח מעבר לכל ספק כי שינה טובה היא מרכיב חיוני לחיים בריאים וטובים יותר, שינה טובה תורמת ליכולות הריכוז והמחשבה, היא מקלה עלינו לשמור על תזונה מאוזנת, מאפשרת לנו להיות חדים וערניים כשצריך ועוד שלל יתרונות.

חוק הגנת השכר – חגורת הביטחון של העובדים
חוק הגנת השכר הוא אחד החוקים החשובים ביותר במערכת יחסי העבודה אם לא החשוב שבהם. חוק זה מהווה את חגורת הביטחון של העובדים. במסגרת התיקון לחוק והרחבתו, הוגדרה, בין השאר, החובה לפרט באופן מדויק את מספר שעות העבודה שבגינן שולם השכר. אחד האמצעים הבטוחים והבדוקים לכך הוא שעון נוכחות עובדים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI