דף הבית פיננסים וכספים הלוואות גיוס אשראי בקרב עסקים קטנים והקושי המתקיים בגיוס אשראי בקרב עסקים קטנים
גיוס אשראי בקרב עסקים קטנים והקושי המתקיים בגיוס אשראי בקרב עסקים קטנים
ערן רגב 17/02/14 |  צפיות: 3533

לפי נתוני הדו"ח האחרון שפורסם על ידי הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים ניכר כי ישנו קושי מתמשך לעסק קטן או בינוני (עסק המעסיק עד 100 עובדים) בגיוס אשראי בנקאי או מימון. כיום ישנם כ-493,000 עסקים בישראל כאשר 99.3% מתוכם מאופיינים כעסקים קטנים או בינוניים. מנתוני הדוח, אשר סקר 500 עסקים בעלי איפיון משתנה במשק, ניכר כי 20% מהעסקים הבינוניים המעסיקים 50-100 עובדים מדווחים על קושי בירוקרטי בקבלת מימון או אשראי בנקאי וכ-12% מהעסקים הקטנים והבינוניים שמעסיקים עד 49 עובדים מדווחים על קושי דומה.

בנוסף, לפי ממצאי הביניים של סדנת "חוק העסקים של האיחוד האירופי בישראל" שפורסמו במאי 2013 ניכר שוב כי בעיה מרכזית במשק הישראלי הינה קושי בגיוס מימון והון על ידי בעלי עסקים קטנים ובינוניים. לפי ממצאי הסדנה הסביבה העסקית הישראלית מתאפיינת בחסרון לקוטן כך שעסקים קטנים ובינוניים חווים קשיי גיוס מימון יותר מעסקים גדולים, ובשילוב עם מדיניות אשראי נחותה שמאפיינת עסקים אלו נוצר להם סיכון הולך וגובר להקלע לקשיים תזרימיים.

 

תשואה גבוהה לבנקים מהלוואות לעסקים קטנים ובינוניים

לפי דו"ח סקירת הסוכנות עולה כי תשואת הבנקים על הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים גבוהה משמעותית מהתשואה על הלוואות לעסקים בינוניים וגדולים. המסקנה היא שלאותם קשיים בקבלת הלוואה מתווספים תנאי מימון ירודים והחזרת ריביות גבוהות, במיוחד לבעלי עסקים קטנים. המשמעות היא החזרת תשלומים תקופתיים גבוהים יותר לעסק מה שפוגע בנזילותו השוטפת וביכולתו לשמור על גמישות ולהתמודד על משברים. אמנם ישנם מומחים שיגידו שפער זה נובע כחלק מהפערים בסיכון שבין עסק קטן לגדול אך לפי נתוני הדו"ח הנ"ל עולה כי הפער נובע בעיקר בעקבות בעיות מבניות של מערכת הבנקאות במדינה. עם זאת, חשוב לציין ששכירת שירותיה של חברת ייעוץ עסקי המתמחה בגיוס הלוואות לעסקים יכולה לשפר את סיכויי העסק לגייס אשראי בתנאים נוחים יותר.

 

הפתרון – הלוואות לעסקים דרך קרן סיוע לעסקים

כחלק מפעולות המדינה לעודד את מגזר העסקים הקטנים והבינוניים בשנה האחרונה, הועמדו כ-2 מיליארד ש"ח לטובת קבלת אשראי ומימון למעל 3500 עסקים שונים. מתן ההלוואות ניתן על ידי קרן סיוע לעסקים קטנים ובינוניים, המוכרת גם בשם קרן תבור, וזאת מתוך הכוונה לעודד את פוטנציאל הצמיחה במשק העסקי שמתבסס ברובו על עסקים קטנים ובינוניים כגון אלו. יתרה מזאת, כחלק מהמסקנות של השדול למעל עסקים קטנים ובינוניים בכנסת הוחלט על פעולות של צמצום ביורוקטיה ומתן חלופות אשראי נוספות. פעולות אלו יוצאו לפועל על ידי קרונות מדינה שונות שיפעלו במספר מסלולים כגון: פתיחת עסק, הון חוזר, יזמות וכדומה.

 

כפי שניכר מהמאמר ישנו קושי מתמשך בגיוס אשראי ומימון לעסקים קטנים ובינוניים. בעיה זו הינה בעיה מהותית ועלולה להיות הגורם העיקרי לכשלון עסק. לכן, חשוב להמשיך ולהעלות את המודעות לקשיים אלו ולעודד מדיניות הקלה על עסקים קטנים ובינוניים והורדת חסמי צמיחה. חשוב לזכור שכבר היום ישנם כלים יעילים לגיוס אשראי במימון המדינה כגון קרנות סיוע לעסקים - לקבלת ייעוץ בנושא ובדיקת זכאות ללא תשלום אתה מוזמן לפנות אלינו במנועי צמיחה.

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ערן רגב

ערן רגב, מוסמך במימון (MBA), מנכ"ל מנועי צמיחה - ייעוץ עסקי.



 


מאמרים נוספים מאת ערן רגב
 
שיפור התנהלות העסק מול הבנקים – חוזק לעסק
ישנן יתרונות רבים להתנהלות נכונה מול המערכת הבנקאית. התנהלות נכונה תוביל להתחזקות פיננסית של העסק ותאפשר המנעות מבעיות עתידיות כגון בעיות תזרימיות, צורך במימון לצורך צמיחה ועוד. פגישה עם מנהל הבנק ושיפור מספר מצומצם של נקודות בחשבון יפתרו בעיות אלו ושיפרו משמעותית מצבו של העסק.

הלוואה חוץ בנקאית היא מנועי הצמיחה של המשק
06/03/14 | הלוואות
עסקים רבים נמנעים תכופות מלקחת הלוואה חיצונית או לפגוע באובליגו הבנקאי שלהם אך לעיתים קרובות ישנו צורך במימון חיצוני בעקבות קשיי תזרים או צרכי השקעה וצמיחה.

פתיחת עסק, זכיינות וכל מה שבניהם
בשנים האחרונות צצה שיטה עסקית חדשה בשם זכיינות, שיטה זו מאפשרת לבצע פתיחת עסק בצורה מהירה ויעילה יותר. במאמר הבא ננסה לענות על השאלה: מהי בעצם זכיינות והאם היא מתאימה לכל אחד?

קרן תבור ויתרונות ערבות מדינה
04/03/14 | הלוואות
קרן תבור הינה גוף מקשר לקרן סיוע לעסקים קטנים ובינוניים. מטרת הקרן היא סיוע לעסקים קטנים ובינוניים שחשופים הרבה יותר לקשיים וקריסה.

מסלולי קרן סיוע לעסקים ומי זכאי להגשה
04/03/14 | הלוואות
קרן סיוע לעסקים הינה קרן תמיכה שנוצרה ביוזמה ממשלתית על ידי משרד האוצר. מטרת הקרן הינה הענקת הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים בהתאם למגוון סיבות ובעיות. הקרן פועלת למעשה ב-2 מסלולים עיקריים: מסלול הון חוזר ומסלול השקעה.

ניהול עסק – מעשה פשוט או אתגר גדול
ניהול עסק קטן הינו אתגר גדול. ניהול נבון של עסק מצריך רכישת ניסיון לאורך זמן, וברוב המקרים מצריך גם קבלת עזרה.

בחינת מוצר, שירות וצרכי השוק
02/03/14 | מחקרי שוק
כל יזם המעוניין לפתוח עסק חייב לבחור, בראש ובראשונה, את היתכנות המוצר, שירות וצרכיה שוק שאותם הוא מעוניין לספק. יזמים רבים המבצעים בחינה נבונה וראויה של המוצר אותו הם מתכוונים לספק, יכולים להגדיל את סיכויי הצלחת העסק.

תפיסת החזון העסקי בעסק שלכם
מעטים רואים בחזון עסקי כמרכיב חשוב בהקמת עסק אך זאתי תפיסה לא נכונה. חזון מתווה את הדרך של העסק ומתווה דרך עסקית.

גיוס אשראי בקרב עסקים קטנים והקושי המתקיים בגיוס אשראי בקרב עסקים קטנים
17/02/14 | הלוואות
הדוח האחרון של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים שפועלת במסגרת משרד הכלכלה מעיד על נתונים קשים של מצב המשק בכל הנוגע לגיוס אשראי. לפי נתוני הדוח, עסקים קטנים ובינוניים מדווחים על על קושי בגיוס אשראי ומימון כקושי משמעותי בניהול העסק.

ייעוץ עסקי לעסקים - הקלה על עסקים קטנים ובינוניים
קרן סיוע לעסקים הינה יוזמה של הרשות לעסקים קטנים ובינוניים אשר מטרתה להעניק הלוואות לעסקים בערבות מדינה וכך להקל על עסקים בשלבי צמיחה ובקשיים תזרימים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI