דף הבית פיננסים וכספים הלוואות מסלולי קרן סיוע לעסקים ומי זכאי להגשה
מסלולי קרן סיוע לעסקים ומי זכאי להגשה
ערן רגב 04/03/14 |  צפיות: 3643

 

מסלול הון חוזר תומך בעסקים קטנים ובינוניים קיימים אשר נקלעו לבעיות תזרימיות או מתכננים גידול בפעילות העסק. מסלול השקעה נועד לעסקים קיימים אשר מתכננים השקעה לצורך הרחבת העסק על ידי רכישת ציוד, שיפוץ מבנה, מעבר למיקום חדש ועוד. מסלול נוסף הינו מסלול הקמה ש/נועד ליזמים מתחילים ומאפשר מתן הלוואה בערבות מדינה לצורך הקמת עסק בסכום כולל של עד 500 אלף ש"ח. קרן סיוע לעסקים מתאימה ליזמים רבים בשלבים שוני במהלך חיי העסק שלהם, הקרן ידועה גם בשמות כגון קרן תבור, BDI, קרן סיוע בערבות מדינה וקרן סיוע לעסקים קטנים ובינוניים.

 

כיצד מבצעים בדיקת זכאות?

בדיקת זכאות הינה תנאי קדם לצורך קבלת ההלוואה מקרן סיוע לעסקים. בדיקת הזכאות כוללת מילוי שאלון מקיף על אופי העסק הכנסותיו ורווחיו. השאלון מהווה מעין תכנית עסקית שמוגשת לקרן. בבדיקת השאלון נבחנת יכול העסק להחזיר את ההלוואה לאורך השנים וסיכויי העסק לצמוח ולהתפתח (בעיקר במקרים של עסק בהקמה או בקשיים).לבדיקת הזכאות ישנם מספר תנאי סף אשר בוחנים את פעילות העסק הן מבחינה פיננסית והן מבחינה עסקית. תנאי סף אלו מהוים התנאי הבסיסי טרם נבחנת בקשת העסק לעומק. ניתן לבצע בדיקת זכאות ראשונית ללא עלות על ידי פנייה לחברת מנועי צמיחה המתמחה בביצוע בדיקות אלו.

 

יתרונות הקרן

ישנן מספר יתרונות להלוואה מהקרן על פני הלוואות מגופים אחרים:

  1. ערבות

    הלוואות בנקאיות רבות דורשות העמדת ערבויות של 80%-100% לצורך לקיחת הלוואה. הקרן סיוע לעסקים קטנים ובינוניים מעמידה לרשות העסק ערבות מדינית של 70%-85% מגובה ההלוואה. מתן הערבות מותנה אמנם בהעמדת ערבות אישית נוספת מבעלי העסק אך לכל היותר מדובר ב-10%-25% משווי ההלוואה.

  2. הלוואה בנקאית

    ההלוואה עצמה ניתנת על ידי בנקים פרטיים יציבים כגון מזרחי, פועלים מרכנתיל ואוצר החייל.

  3. תקופת ההלוואה

    הלוואות רבות במשק מוגבלות לתקופות החזר מצומצמות מה שמקשה על עסקים רבים להחזיר את ההלוואה ולשמור על איזון תזרימי בעסק. הלוואה של קרן סיוע לעסקים מאפשרת קבלת הלוואה לתקופה של 5 שנים כאשר החצי שנה הראשונה הינה הלוואת גרייס (החזר ריבית בלבד).

  4. ריבית

    הריבית תהיה בהתאם לריבית הנהוגה במערכת הבנקאית ותפוקח על ידי קרן סיוע לעסקים.

 

מסלולי הלוואות לעסקים של קרן סיוע לעסקים

ישנם מספר מסלולי הלוואות שונים הנבדלים בהתאם למחזור העסק:

  • עד 100,000 ש"ח

    ניתנת לעסקים קטנים ובינוניים קיימים שנושאים מחזור עסקים שנתי של עד 3 מיליון ש"ח.

  • עד 500,000 ש"ח

    ניתנת לעסקים קטנים ובינוניים קיימים שנושאים מחזור עסקים שנתי של עד 6.25 מיליון ש"ח.

  • עד 8% מגובה המחזור השנתי

    ניתנת לעסקים קטנים ובינוניים שנושאים מחזור עסקים שנתי של מעל 6.25 מיליון ש"ח.

  • עד 500,000 ש"ח – מסלול הקמה

    ניתנת לעסקים בהקמה. מאפיין נהוסף של מסלול זה הינו העמדת בטחונות אישיים של 10% מגובה ההלוואה בהלוואות של עד 300,000 ש"ח כאשר מעל סכום זה נדרשים בטחונות בהתאם לתנאי הקרן.

 

תהליך הגשת הבקשה לאחר אישור בדיקת זכאות

  1. הבקשה כוללת שאלון המפרט את סביבת העסק ותיאורו בשילוב נתונים תפעוליים ופיננסיים כגון דוחות רווח או הפסד ובניית תזרים מזומנים צפוי. השאלון מוגש לקרן דרך אחד מהגופים המקשרים (תבור או BDI) או לחלופי דרך הבנק המלווה עצמו. חשוב לציין שכתיבת השאלון מהווה משימה מורכבת ומומלץ להעזר בחברות ייעוץ כלכלי המתמחות בכתיבת בקשות אלו כגון חברת מנועי צמיחה.

  2. הבקשה תועבר לאותם גופים מתאמים שצויינו לעיל כאשר גופים אלו יבחנו את כדאיות ההלוואה ויכולת ההחזר של העסק.

  3. אותו גוף מתאם מעביר המלצתו לבנק המלווה אשר בוחן את המקרה על ידי דיון בוועדת אשראי.

  4. וועדת האשראי מעבירה את החלטתה לבעל העסק, במידה וחיובית נקבעים סופית תנאי ההלוואה וגובה ההלוואה שינתן.


חברת מנועי צמיחה מעניקה ליווי מלא עד לקבלת ההלוואה. ליווי זה כולל את הכנת התוכנית העסקית ותיק הבקשה, מסירה לגוף המתאם, הדרכת הלקוח לאורך תהליך הבקשה ומשא ומתן מול הבנק לגבי תנאי ההלוואה הסופיים.


צרו איתנו קשר על מנת לבצע בדיקת זכאות להלוואה וכן בחינת סיכויי קבלת הבקשה.
סיוע וליווי חברת ייעוץ עסקי ושל אנשי מקצוע מנוסים מגדילים את סיכויי קבלת ההלוואה.
כמו כן, אנו נייעץ ונתאים את מסלול ההלוואה והקרן לצורכי ולסוג העסק ונוביל אתכם בדרך הבטוחה לקבלת ההלוואה.

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ערן רגב

ערן רגב, מוסמך במימון (MBA), מנכ"ל מנועי צמיחה - ייעוץ עסקי.



 


מאמרים נוספים מאת ערן רגב
 
שיפור התנהלות העסק מול הבנקים – חוזק לעסק
ישנן יתרונות רבים להתנהלות נכונה מול המערכת הבנקאית. התנהלות נכונה תוביל להתחזקות פיננסית של העסק ותאפשר המנעות מבעיות עתידיות כגון בעיות תזרימיות, צורך במימון לצורך צמיחה ועוד. פגישה עם מנהל הבנק ושיפור מספר מצומצם של נקודות בחשבון יפתרו בעיות אלו ושיפרו משמעותית מצבו של העסק.

הלוואה חוץ בנקאית היא מנועי הצמיחה של המשק
06/03/14 | הלוואות
עסקים רבים נמנעים תכופות מלקחת הלוואה חיצונית או לפגוע באובליגו הבנקאי שלהם אך לעיתים קרובות ישנו צורך במימון חיצוני בעקבות קשיי תזרים או צרכי השקעה וצמיחה.

פתיחת עסק, זכיינות וכל מה שבניהם
בשנים האחרונות צצה שיטה עסקית חדשה בשם זכיינות, שיטה זו מאפשרת לבצע פתיחת עסק בצורה מהירה ויעילה יותר. במאמר הבא ננסה לענות על השאלה: מהי בעצם זכיינות והאם היא מתאימה לכל אחד?

קרן תבור ויתרונות ערבות מדינה
04/03/14 | הלוואות
קרן תבור הינה גוף מקשר לקרן סיוע לעסקים קטנים ובינוניים. מטרת הקרן היא סיוע לעסקים קטנים ובינוניים שחשופים הרבה יותר לקשיים וקריסה.

מסלולי קרן סיוע לעסקים ומי זכאי להגשה
04/03/14 | הלוואות
קרן סיוע לעסקים הינה קרן תמיכה שנוצרה ביוזמה ממשלתית על ידי משרד האוצר. מטרת הקרן הינה הענקת הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים בהתאם למגוון סיבות ובעיות. הקרן פועלת למעשה ב-2 מסלולים עיקריים: מסלול הון חוזר ומסלול השקעה.

ניהול עסק – מעשה פשוט או אתגר גדול
ניהול עסק קטן הינו אתגר גדול. ניהול נבון של עסק מצריך רכישת ניסיון לאורך זמן, וברוב המקרים מצריך גם קבלת עזרה.

בחינת מוצר, שירות וצרכי השוק
02/03/14 | מחקרי שוק
כל יזם המעוניין לפתוח עסק חייב לבחור, בראש ובראשונה, את היתכנות המוצר, שירות וצרכיה שוק שאותם הוא מעוניין לספק. יזמים רבים המבצעים בחינה נבונה וראויה של המוצר אותו הם מתכוונים לספק, יכולים להגדיל את סיכויי הצלחת העסק.

תפיסת החזון העסקי בעסק שלכם
מעטים רואים בחזון עסקי כמרכיב חשוב בהקמת עסק אך זאתי תפיסה לא נכונה. חזון מתווה את הדרך של העסק ומתווה דרך עסקית.

גיוס אשראי בקרב עסקים קטנים והקושי המתקיים בגיוס אשראי בקרב עסקים קטנים
17/02/14 | הלוואות
הדוח האחרון של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים שפועלת במסגרת משרד הכלכלה מעיד על נתונים קשים של מצב המשק בכל הנוגע לגיוס אשראי. לפי נתוני הדוח, עסקים קטנים ובינוניים מדווחים על על קושי בגיוס אשראי ומימון כקושי משמעותי בניהול העסק.

ייעוץ עסקי לעסקים - הקלה על עסקים קטנים ובינוניים
קרן סיוע לעסקים הינה יוזמה של הרשות לעסקים קטנים ובינוניים אשר מטרתה להעניק הלוואות לעסקים בערבות מדינה וכך להקל על עסקים בשלבי צמיחה ובקשיים תזרימים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI