דף הבית רפואה ובריאות דיאטה ותזונה לגייס את המוח לירידה במשקל.
לגייס את המוח לירידה במשקל.
ורדית גולד מוזס 21/05/08 |  צפיות: 3678

 

מבוא

פעם הכול היה פשוט . כשאנשים היו רעבים הם אכלו את מה שהיה. היום, השתבש מנגנון הרעב והשובע . אוכלים באמצעות העיניים, באמצעות חוש הריח או חוש השמיעה. גם המאכלים נעשו יותר מתוחכמים ויותר זמינים. האדם הפסיק להקשיב לגופו. הוא מקשיב לקולות ולמראות (הפרסומות) , הוא מפתח חוש ריח וטעם (כל אניני הטעם למיניהם) והתוצאה היא השמנה.

השמנת יתר נובעת מצריכה עודפת של קלוריות ושריפה מועטה של הקלוריות. גורמים רבים מביאים להשמנה וביניהם: גורמים גנטיים, גורמים הורמונלים, גורמים סביבתיים, גורמים חברתיים, תרבותיים וכן חוסר פעילות גופנית. גם לפסיכולוגיה יש תפקיד מפתח בהשמנה.
נשים וגברים בגילאים שונים ובכל שכבות האוכלוסייה, סובלים ממשקל עודף.

נמצא כי מצבי לחץ שהם תולדה של חוסר איזון בחיינו, תורמים בצורה ישירה להשמנה, במקרים רבים אף להשמנה קיצונית, הן אצל נשים והן אצל גברים.

הפחד מההשמנה אינו פוסח על ילדות צעירות, החוששות להיות שמנות ועקב כך עסוקות בדיאטה, הולכות לחדרי כושר , לוקחות מאמן כושר פרטי, שיעורי פילאטיס , רק כדי להיראות כמו "ההיא" בפרסומת, או כמו הדמות התורנית הנערצת עליהן.

דימוי גוף

כדי לטפל בבעיות האכילה חשוב לפתח דימוי גוף חיובי. דימוי הגוף לא עוסק רק בחיצוניות ובתכונות האובייקטיביות, אלא גם בייצוג סובייקטיבי של המראה החיצוני, האמונות, הרגשות, ‏התחושות והאופן שבו היחיד תופס את הגוף הפרטי.
ברוב הארצות המפותחות, הלחץ החברתי לגבי דימוי הגוף קשור קשר ישיר למשקל וצורת הגוף.
אידיאל היופי עבור הנשים הוא רזה באופן בלתי אפשרי. אידיאל היופי עבור גברים הוא המבנה השרירי החטוב .
כולנו רוצים להיראות ולהרגיש במיטבנו, אבל המראה החיצוני שלנו לא תמיד קשור למשקל.
כדי להיות בריאים עלינו לחנך את עצמנו, לרכוש ולפתח דימוי גוף חיובי.
לואיז היי (מחברת הספר "אתה יכול לרפא את חייך") מאמינה כי הגוף מדבר אלינו ללא הרף וכי אנו יוצרים כל "מחלה" בגוף. הגוף, לדבריה, משקף את אמונותינו ומחשבותינו הפנימיות.
לטענתה: אנורקסיה ובולמייה מהוות שלילת חיים מן העצמי , צורה קיצונית של שנאה עצמית. ושנאה עצמית היא בעצם שנאה של מחשבה אשר יש לנו לגבי עצמנו.
משקל יתר לפי לואיז היי מייצג את הצורך בהגנה. אנו מחפשים הגנה מפגיעות, עלבונות וביקורות.
הטיפול הנכון בהשמנת יתר, עפ"י לואיז היי, הוא אהבה עצמית הערכה עצמית ותחושת ביטחון הנובעת מידיעת כוחן של המחשבות.

איך לגייס את המוח למען הדיאטה?

למוח שלנו יש יכולות מעבר לכל דמיון ו ניתן לגייס אותו למטרות רבות .
באמצעות טכניקות של -
N.L.P. נוכל לחדש את הקשר עם הגוף שלנו, להתחבר אליו ולהאמין בו. רובנו חושבים שכדי לרדת במשקל אנחנו חייבים ל"שלוט" בעצמנו להילחם כדי להצליח לספור קלוריות ולהוריד את כמות האוכל עד כדי רעב.

זה הזמן לערוך שינוי וליצור מציאות חדשה עבור הגוף שלנו ועבור עצמנו .

איך מתחילים?

ראשית חשוב להתייחס לתהליך כרצון להקשיב לגוף, לכבד אותו ולאהוב אותו.
באמצעות ראיון מקדים, בונים פרופיל המתאים למונחה, שבחר להקשיב לגופו.

בודקים את דפוסי האכילה בילדות בבית ההורים .(ש חשיבות לדפוסים אלו בבניה של מערך אמונות וערכים בנוגע לאוכל) וכן דפוסי האכילה העכשוויים.

מתייחסים לכל המידע שמתקבל מהמונחה : מה מניע אותו לרזות, מה הרווח המשני בהיותו שמן וכן מהן האמונות והערכים שיש למונחה בנושא האוכל.

מוצאים מהם המשאבים והיכולות החסרים כדי להצליח בתהליך ומהם המשאבים שיש למונחה ויכולים לעזור בתהליך.

לאחר בדיקה של דפוסי אכילה ויצירת פרופיל אישי מתאימים את אופי ההנחיה ואת הטכניקות שיעזרו ליצור את השינוי.

המונחה לומד מהם הרווחים המשניים שלו, במה עוזר לו השומן, מתי הוא אוכל , מדוע הוא זקוק לאוכל ומה תפקיד האוכל בחייו.

טכניקות השינוי נעשות תוך התייחסות לעבר ולסגירת מעגל עם העבר, "שיחה" עם השומן , טיפול בקונפליקטים, שחרור מתלות ושינוי הרגלים.

המונחה מיישם התנהגויות חלופיות (במקום האוכל) ולומד להקשיב באמת לצורכי הגוף שלו ובמיוחד להפסיק לשפוט את עצמו .

כדי לחולל את השינוי כדאי לחוות את התהליך עד הסוף, אז מוצא המונחה את עצמו מחויב ל"אני " שלו ולרווחתו.



מה זה N.L.P ?

N.L.P זו שיטה רחבה ומעמיקה העוסקת באסטרטגיות של שינוי מחשבתי והתנהגותי, ועל ידי כך מאפשרת למשתמש (מונחה) להגשים את מטרותיו ורצונותיו בדרך יעילה.

המונח
N.L.P. מורכב משלושה חלקים:

N- neuro – עצבי (פזיולוגי). תהליכים נוירולוגיים במוח שתפקידם לקלוט שדרים מכל החושים (ראיה, שמיעה, תחישה (מישוש ותחושות), ריח וטעם) לעבדם ולתרגמם לחוויות. כלומר: איך אנו קולטים את העולם בחושינו.

L- linguistic - לשוני. אפשר לזהות את הפעילות המוחית (N) בעזרת ניתוח של דגמים לשוניים הבאים לידי ביטוי בתקשורת מילולית. לדוגמא: יש אנשים שיאמרו: אני רואה שזה לא יילך. אחרים יאמרו: אני מרגיש שזה לא יילך. הבדלים מסוג זה מצביעים על סגנון שונה של עיבוד נתונים נוירולוגי ומרמזים גם על תהליכי החשיבה האינדיבידואליים.

P- programming – תכנות (ניתוב). איך אנו הופכים מחשבה ו"תוכנה" פנימית לפעולה ואיך אנו יוצרים שינוי בתגובות ובדפוסי התנהגות.

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ורדית גולד מוזס

 ורדית גולד מוזס

V.G.M    קוד השינוי

  פיתוח אישי - ליווי והנחיה

אימון אישי- דמיון מודרך - n.l.p

 מנחת סדנאות ומפגשי העצמה

 

www.im-4u.com

 

054-465014  03-6320295

 

[email protected]

 



 


מאמרים נוספים מאת ורדית גולד מוזס
 
8 שינויים בדרך לאיכות החיים שלכם.
למה אנחנו עסוקים כל כך? לאן אנחנו רצים? מה אנחנו מנסים להשיג? כולם רוצים לחיות חיים אידיאליים, חיים מושלמים. מה זה אומר? נסו להגדיר לעצמכם מהם חיים אידיאלים עבורכם ותופתעו לגלות שאתם לא רחוקים מהחיים שאתם רוצים בהם,ואולי אתם כבר שם. אנשים שאינם מגדירים את המטרות שלהם ו"סוחבים" את החיים נשמעים כך: "החיים בזבל", "הכול חראגיל", "יהיה טוב", "בסדר" "זה מה יש" "מתרגלים". למה הם נשמעים כך? כי אין להם מטרות הם אינם מאמינים שהשיפור נמצא בהישג יד ובעיקר הם אינם פרואקטיבים. איכות חיים הוא מושג סובייקטיבי. כל אחד ואחד מאיתנו מגדיר לעצמו מהי איכות חיים עבורו. המודעות לאיכות החיים שאנו רוצים לה

הקושי כמנוף לצמיחה
מי מאיתנו לא חווה קושי במהלך חיינו.
המאמר מציע אפשרויות להתמודדות עם קשיים ולבחירה בדרך הנכונה והמתאימה לכל אחד.


נוגה ומאדים נפגשים
בערב
כשאמרה לי נערתי
לך
ירדתי לרחוב להתהלך
והייתי הולך ומסתבך
מסתבך והולך
והולך והולך ומסתבך


כולם מחפשים אהבה אך עם זאת, האהבה גורמת סבל לרבים. אנשים נאכלים באש הקנאה מלאים אכזבות וכעסים על בני זוגם. רבים טוענים,שיש חוסר התאמה בינם לבין זוגם " מאז ומעולם בכל מקום בו היו גברים ונשים. היו חיכוכים ומלחמות בין הגבר והאישה. מדוע קשה לנשים להבין את הגברים? למה נשים מתרגזות על הגברים? מה מבדיל בין נשים וגברים? כיצד לגשר בין הגבר והאישה? מה לעשות כדי להבין אותו? האם אני רוצה להבין אותה?


גבר הולך לאיבוד
תהייה גבר! אל תבכה כמו ילדה! גבר אמיתי אינו נכנע הוא נלחם עד הסוף!גבר אמיתי מסתדר לבד ואינו זקוק לעזרה! גבר אמיתי חייב להפגין עוצמה פיזית וכוח סבל.

זה הדימוי שהגבר נושא על שכמו. דימויים אלו ליוו את הגבר לאורך כל ההסטוריה והותאמו לתקופה. אם בעבר הגברים ערכו מסעות ציד מסוכנים ונלחמו בדו קרב היום גבר נחשב לגבר אמיתי אם הוא צופה במשחק כדוררגל עם גברים אחרים,שותה בירה מספר על כיבושיו המיניים מטפח גוף שרירי והרשימה עוד ארוכה.

כדי להיחשב גבר החברה כופה על גברים איסורים: לא לחשוף רגשות, לא לעסוק במקצועות 'נשיים' לא לחבק זה את זה.


להבין אישה - להבין גבר
כולם מחפשים אהבה אך עם זאת, האהבה גורמת סבל לרבים. אנשים נאכלים באש הקנאה מלאים אכזבות וכעסים על בני זוגם. רבים טוענים,שיש חוסר התאמה בינם לבין זוגם .

לגייס את המוח לירידה במשקל.
ההשמנה היא מחלת המאה יותר ויותר אנשים בעולם סובלים מאכילה כפייתית ומעודף משקל.מדוע קשה לנו לרדת במשקל?. איך מגייסים את המוח למען ירידה במשקל? מה מסתתר מאחורי ההשמנה? מהם דפוסי האכילה שלנו?

מאמר זה עוסק בדפוסים המנהלים את חיינו בנוגע לאוכל ובטכניקות לשינוי דפוסים אלו באמצעות דמיון מודרך ו N.L.P

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI