דף הבית רפואה ובריאות דיאטה ותזונה האם אומגה 3 יכול להוות תחליף לויטמינים ?
האם אומגה 3 יכול להוות תחליף לויטמינים ?
מואיז אלוש 06/01/10 |  צפיות: 3419

אומגה 3 נהנה ממעמד מיוחד בקרב תוספי המזון, נשאלת השאלה באיזו מידה ?

המילה ויטמינים מקורה בלטינית, ויטה, כלומר חיים.

ויטמינים מסוימים מסוגל גופנו לייצר ואחרים לאו.

חלק מהויטמינים מסיסים במים וחלקם בשומן, אחוזי הספיגה שלהם וצריכתם משתנה

מאדם ואדם, גם אם כמות יומית מומלצת דרושה לכל אדם ממוצע.

להבדיל מאותם ויטמינם להם אנו זקוקים ע"ב יומי ולצורך תפקוד יומיומי, גופנו זקוק לחומצות שומן אלו לתפקודו התקין. חומצת שומן חיונית היא אומגה 3, וזאת משום התפקיד החשוב שהיא ממלאת כתומכת תהליכי חשיבה, הפחתת סיכון למחלות לב, סיוע בהורדת כולסטרול, לחץ דם, הגברת קשב וריכוז, אנטי דיכאונית ועוד

אומגה 3 צמחית, הקרויה גם חומצת שומן אלפא לינולנית, היא חומצת שומן חיונית מאחר והגוף זקוק לה ע"ב יומי, אך אינו "יודע" ליצרה בכוחות עצמו.

אומגה 3 צמחית מרכיבה את מעטפת התא האנושי, ובכך היא מסייעת למעשה לתפקודו התקין של כל תא ותא בגוף האדם והגנה עליו.

מלבד אולי אפקט סינרגטי אשר מעניק יתרון לשימוש משולב של תוספי מזון מסוג ויטמינים ומינרלים יחד עם אומגה 3, אין קשר של "ממלא מקום" בין ויטמינים לאומגה 3.

תועלות הקשורות בצריכת אומגה 3:

משמש "מזון למוח" , הצרכן הראשי בגוף האדם לאומגה 3, מפחית סיכוי ללקות במחלות כליליות, תומך תהליכי גדילה והתפתחות.

מסייע בשמירה על רמות תקינות של כולסטרול, מסייע באיזון לחץ הדם, ידוע כאנטי דכאוני ומסייע אף בבעיית קשב וריכוז.

אדם בריא, הרוצה לשמור על בריאותו ולמנוע או לעכב הופעת מחלות, צריך לצרוך מנה יומית של ויטמינים ואומגה 3 על בסיס יומי.

הכמות המומלצת היא של בין 1 ל 2 גרם ביום.

אומגה 3 צמחי או דגי ?

לאומגה 3 צמחית יתרון משמעותי על פני זו הדגית מפני שאומגה 3 צמחית היא זו הקיימת בטבע, ומהווה את המקור לאומגה 3 המצוי בכבדם של הדגים(הניזונים מאצות ים ע"מ לייצרו).

במובן הזה, צריכה של אומגה 3 צמחית כמוה כצריכה של אומגה 3 ע"ב דגי מפני שגוף האדם "יודע" להמיר אומגה 3 צמחית לאומגה 3 דגית, כפי שעושים זאת הדגים.

אומגה 3 צמחי זמין בעלים ירוקים ומזונות אחרים, ואולם ע"מ להגיע לכמות היומית המומלצת יש לצרוך הרבה מאוד מאלו. מסיבה זו בדיוק תוספי המזון מסוג אומגה 3 תפסו תאוצה בעשורים האחרונים, בין אם לצריכה פרטית של שוחרי הבריאות ובין אם באמצעות מרשמי רופא בטיפול במחלות כגון עודף כולסטרול, לחץ דם גבוה בעיות קשב וריכוז וכדומה.

לאחרונה, נתגלה מקור צמחי חדש ומבטיח לאומגה 3, אשר מציע אומגה 3 צמחי יציב במיוחד, חסר אלרגנים, רעלנים או כספית (משווק ע"י אומגה 3 הדור החדש ישראל).

מקור ייחודי זה המתבסס על כבישה טבעית קרה של זרעי המרווה המרושתת מסתמן כמקור הבטוח והיעיל לאומגה 3 בהתחשב בזיהום האוקיינוסים מחד והבעייתיות הכרוכה בצריכת אומגה 3 ע"ב פשתן.

לסיכום,צריכת ויטמינים ומינרלים הם כורח המציאות בעידן המודרני, ואין לבלבל אותם עם אבני בניין להם זקוק הגוף תדיר כגון חומצת שומן מסוג אומגה 3. לאומגה 3 צמחית יתרונות משמעותיים על פני זו הדגית. שמן המרווה הינו מקור חדש ואיכותי ביותר לאומגה 3.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מואיז אלוש

אומגה 3 צמחי ממקור שמן המרווה

סיוע בבעיות קשב וריכוז וגם סוכרת

יזמות עסקית בינלאומית מפטנט ישראלי



 


מאמרים נוספים מאת מואיז אלוש
 
תוספי מזון אומגה 3 בתקופת הריון ולידה כולל הנקה – חלק שני
תזונת הריון מקבלת כיום מיקוד מיוחד ובצדק, הריון ולידה וגם תקופת הנקה משמעותיים מאוד עבור התינוק.
קשה לדבר על תזונת הריון בלי להזכיר חומצות שומן חיוניות מסוג אומגה 3 בשל התפקיד שהן ממלאות בשבועות הריון שונים וגם לאחר לידה.
הדבר ניכר בהרכב חלב אם אצל נשים מניקות, וגם בתחליפי חלב במקרים בהם מוותרים על הנקה מסיבות כאלה או אחרות. מהם מקורות חומצות שומן אלו בהריון והנקה וכיצד ניתן להשיג אותם במונחים של "תזונת הריון" ?


תוספי מזון אומגה 3 בתקופת הריון ולידה כולל הנקה – חלק ראשון
הריון ולידה הם אירועים חשובים בבריאותם של האם והתינוק.
הריון והנקה, הם בעלי משמעות בריאותית ותזונתית מיוחדת שכדאי לתת עליה את הדעת.
"תזונת הריון" הוא תחום אשר מדגיש את הצרכים בתזונתיים המיוחדים של האישה ההרה תוך תשומת לב מיוחדת לצרכים של העובר בשבועות הריון שונים.
אומגה 3 מהווה חלק חשוב בתזונת הריון, זאת בשל המודעות הקיימת כיום לתפקידו בגוף האפ והעובר, עם זאת אומגה 3 בהריון הוא נושא נרחב ומסועף בפרט לאור השאלה "האם שמן דגים בהריון מומלץ ?", זאת לאור הזיהום האקולוגי הגדל באוקיינוסים.


האם אומגה 3 יכול להוות תחליף לויטמינים ?
העלייה במודעות לתוספי מזון הביאה עימה שפע של היצע בכל הנוגע להתוויות והמלצות הצריכה. אומגה 3, אחד התוספים הפופולרים, נהנה ממעמד של "תוסף על", האם תוסף מזון יעיל ומקובל יכול להחליף ויטמינים או תוספי מזון אחרים ?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI