דף הבית חוק ומשפט משפחה תשלום מזונות ילדים בישראל
תשלום מזונות ילדים בישראל
danielaei 17/01/12 |  צפיות: 3016

גירושין אינם עסק קל – רגשית, כלכלית, ואפילו מבחינת החוקים הרבים בתחום בישראל. העסק נהייה מסובך וקשה יותר כאשר פירוק החבילה הזוגית אינו כולל רק בעל ואישה, אלא גם את ילדיהם המשותפים. כאשר הגירושין כוללים ילדים, הצד הכלכלי הופך למסובך יותר, שכן הקשר בין בני הזוג אינו נפסק בחלוקת הרכוש והכסף, כי יש להמשיך ולדאוג לילדים, הן כלכלית והן מבחינת גידולם וחינוכם.

בניגוד למזונות אישה, הניתנים לבת הזוג לאחר הגירושין, מזונות ילדים הינם חובה עליונה. אין נסיבות מקלות לשחרור מהם – חייבים להמשיך ולכלכל את הילדים גם לאחר פירוק החבילה. מזונות ילדים הינם הכרח בל יעבור לילדים עד גיל 15 לפחות, ולעתים הם ממשיכים גם לאחר מכן.

חשוב לשים לב כי חוקי הגירושין בכלל וכן החוקים בנוגע למזונות ילדים משתנים לפי שיוכם הדתי של בני הזוג. ישנו חוק לתיקון דיני משפחה, אולם לבעלי דת כלשהי – יהדות, נצרות ואיסלאם, יש חוקים ספציפיים משלהם. החוק הנ"ל רלוונטי אם בני הזוג פונים להליך אזרחי ולא לבית משפט רבני. במידה ויבחרו באופציה השנייה, הרי שמזונות הילדים יקבעו על פי חוקי המשפט העברי.

מזונות ילדים מלידה ועד הגיעם לגיל 15

במדינת ישראל לרוב חובת מזונות ילדים מוטלת על האב. זה קורה כמעט תמיד, גם אם האם עובדת לפרנסתה, ואפילו אם משכורתה היא הגבוהה יותר מבין שניהם. חובת מזונות ילדים זו תקפה עד גיל 15.

אחרי גיל 15

ייתכן שהפסקה הקודמת הפתיעה את חלקכם, מכיוון שרבים משוכנעים כי חובת תשלום המזונות לילדים תקפה עד גיל 18. ואומנם, פעמים רבות זהו בדיוק המקרה. עם זאת, בין גיל 15-18 המזונות מתחלקים לפעמים בין בני הזוג, וכאן הדבר כפוף לשאלת שכרו ומצבו הכלכלי של כל אחד מהם.

מה קורה לאחר גיל 18? חשוב לזכור כי ישראל הינה מקום יוצא דופן – בעוד שבעולם הרחב בדרך כלל בגיל כזה הילדים יוצאים לחיים עצמאיים כלכלית, לאוניברסיטה או לעבודה, במדינת ישראל הם מתגייסים לשירות חובה. בשירות זה שכרם נמוך מאוד, ולכן הם למעשה בדרך כלל ממשיכים להיות תלויים בהוריהם. לכן יש היגיון בכך שמזונות ילדים ימשיכו להיות משולמים גם בזמן שהילדים בגרו, אך עדיין משרתים בשירות חובה בצה"ל. אם בית המשפט מחייב את האב לעשות כן, בכל זאת יופחתו דמי מזונות הילדים בצורה משמעותית – רק כשליש מהתשלום הקודם עבור צרכיהם הבסיסיים ביותר.

למידע נוסף היכנסו אל אתר גרוש- פורטל הגירושין הגדול בישראל


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 danielaei


 


מאמרים נוספים מאת danielaei
 
מתנה לחג האהבה
יום האהבה עומד בפתח האם אתם כבר יודעים מה לקנות לאהובה? להלן כמה רעיונות

אפוסטיל-אישור מסמכים במדינות זרות
18/01/12 | כללי
מסמכים רבים דורשים חתימת נוטריון על מנת להוכיח אמיתות. מסמכים אשר נועדו לשימוש בחו"ל, ליתר דיוק לשימוש במדינות החתומות על אמנת האג, דורשים חתימת אפוסטיל.

כל מה שרציתם לדעת על הסכם ממון
17/01/12 | משפחה
מהו הסכם ממון? האם הוא מיועד אך ורק לבני זוג העומדים להינשא? האם יש בו בכלל צורך כאשר החוק הישראלי ממילא מסדיר את חלוקת הרכוש לאחר הגירושין? כל מה שרציתם לדעת ולהבין אודות הסכמי ממון.

תשלום מזונות ילדים בישראל
17/01/12 | משפחה
גם לאחר הגירושין חייבים ההורים להמשיך לכלכל את ילדיהם ולדאוג להם לרמת חיים טובה. מזונות ילדים הינם הדרך לעשות זאת.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI