דף הבית חוק ומשפט כללי אפוסטיל-אישור מסמכים במדינות זרות
אפוסטיל-אישור מסמכים במדינות זרות
danielaei 18/01/12 |  צפיות: 2958

אם אתם נמצאים בשלב בחיים שבו אתם מתכננים מעבר לארץ אחרת, בוודאי כבר שמעתם, או שממש בקרוב תשמעו, את המונח "אפוסטיל". למי שאין לו ידע או רקע בתחום המשפטי, מונח זה נשמע כמו סינית, ובדיוק משום  כך החלטנו לכתוב את המאמר הזה, שיסביר בדיוק מה זה אפוסטיל, למה צריך אותו, מתי צריך אותו וכמובן – איך משיגים אותו.

זיהוי בארצות אחרות

נתחיל בהגדרה הבסיסית: אפוסטיל הוא אישור שניתן על ידי נוטריון ומאושר על ידי בית המשפט, לתעודות רשמיות שהונפקו על ידי רשויות המדינה. בין התעודות הללו נכללות תעודות לידה, תעודות נישואין, תעודות נישואין ותעודות פטירה, והן צריכות את האישור על מנת שיוכרו במדינות אחרות מהמדינה בה הונפקו. בעבר תהליך האישור של תעודות אלה היה הרבה יותר מורכב, והצריך אישור הן של משרד המשפטים, הן של משרד החוץ והן של הנציגות הקונסולרית או הדיפלומטית במדינה אליה הוא תכנן לעבור. הדבר לקח, כמובן, הרבה מאוד זמן והיה כרוך בהרבה מאוד לחץ. בשנת 1961 שונו פני הדברים על פי אמנת האג שנחתמה אז. אחרי השינוי תהליך אימות המסמך כרוך "רק" באישור נציג של הרשות שניפקה את המסמך המקורי ובאישור של רשות מוסמכת, שבישראל היא רשם בית משפט שלום, משרד החוץ ועובדי מדינה שמונו על ידי משרד המשפטים.

אפוסטיל – סוג נוסף

לעתים, בנוסף לאימות התעודה עצמה, שצריכה כמובן להיות מתורגמת לשפה המובנת במדינה הזרה ושגם לתרגום זה צריך אישור נוטריוני שמאשר את נכונותו, צריך סוג נוסף של אפוסטיל – כזה המאשר את זהות הנוטריון עצמו. זאת על מנת שבמדינה הזרה יוכלו להיות בטוחים שמי שנתן את האישור הינו אדם מוכר במדינת המקור ושיש לו את הסמכות הרצויה למתן אישור שכזה.

לא בכל מקום

חשוב לדעת, כי אישור אפוסטיל אינו תקף בכל מדינה, אלא רק  במדינות החתומות על אמנת האג. במדינות שאינן חתומות על האמנה יש צורך בביצוע תהליך אחר, שהינו ארוך מאוד וכרוך בהרבה מאוד תהליכים ביורוקרטיים עד שמקבלים את האישור, אבל אין ספק שמדובר בתהליך שהוא בגדר חובה, על מנת שהתעודה אכן תוכר גם במדינת היעד. בכל מקרה, אם אתם מתכננים לעבור למדינה שכן חתומה על אמנת האג, דעו שהתהליך של קבלת אפוסטיל קיים, ופנו לנוטריון המתמחה בתחום כדי שיסייע לכם לבצע את כל התהליך בצורה הטובה והיעילה ביותר. בהצלחה!


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 danielaei


 


מאמרים נוספים מאת danielaei
 
מתנה לחג האהבה
יום האהבה עומד בפתח האם אתם כבר יודעים מה לקנות לאהובה? להלן כמה רעיונות

אפוסטיל-אישור מסמכים במדינות זרות
18/01/12 | כללי
מסמכים רבים דורשים חתימת נוטריון על מנת להוכיח אמיתות. מסמכים אשר נועדו לשימוש בחו"ל, ליתר דיוק לשימוש במדינות החתומות על אמנת האג, דורשים חתימת אפוסטיל.

כל מה שרציתם לדעת על הסכם ממון
17/01/12 | משפחה
מהו הסכם ממון? האם הוא מיועד אך ורק לבני זוג העומדים להינשא? האם יש בו בכלל צורך כאשר החוק הישראלי ממילא מסדיר את חלוקת הרכוש לאחר הגירושין? כל מה שרציתם לדעת ולהבין אודות הסכמי ממון.

תשלום מזונות ילדים בישראל
17/01/12 | משפחה
גם לאחר הגירושין חייבים ההורים להמשיך לכלכל את ילדיהם ולדאוג להם לרמת חיים טובה. מזונות ילדים הינם הדרך לעשות זאת.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI