דף הבית חוק ומשפט משפחה כל מה שרציתם לדעת על הסכם ממון
כל מה שרציתם לדעת על הסכם ממון
danielaei 17/01/12 |  צפיות: 3070

הסכם ממון מכונה לא אחת "הסכם טרום נישואין", אולם שם זה מטעה למדי, שכן לא אחת נחתמים הסכמים אלו גם ללא תכנון חתונה באופק. בנוסף, רבים מהזוגות המתחתנים אינם עורכים חוזה שכזה. החוק בישראל ניסה לעמוד מראש על בעיית חלוקת הרכוש לאחר סיומם של קשרי נישואין, ועל כן נקבע בו כלל: כל אחד מהצדדים מקבל את סך הרכוש שהביא עמו באופן בלעדי עם תחילת היחסים, ואילו הרכוש המשותף מתחלק חצי-חצי.

אך, כמובן, החיים נוטים להיות מורכבים יותר. לעתים יש פער כלכלי מאוד גדול בין בני הזוג, והגירושין עלולים להותיר אחד מהם קירח מכאן ומכאן. לעתים בהגיע הגירושין היחסים בין השניים מתוחים מאוד ושאלת מי הביא רכוש מסוים לנישואין הופכת להיות קרב מר בין עורכי דין של שני הצדדים. הסכם ממון לפני נישואין מסדיר את כל זאת מראש: הוא מתאר בדיוק כיצד יתחלקו הרכוש והכסף בין בני הזוג, ואף מרחיב לגבי נושאים כמו מזונות ומשמורת על ילדים ובעלי חיים.

מלבד מניעה של ויכוחים ומריבות בזמן הגירושין, הסכם ממון מומלץ מאוד כאשר זוהי אינה חתונה ראשונה לאחד מבני הזוג, ויש לו ילדים מנישואיו הקודמים. זאת מכיוון שההסכם מגן על הרכוש עימו הגיע לחתונה הנוספת, ובעיקר על יכולתו להוריש אותו לילדיו מנישואיו הקודמים.

הסכם ממון ללא כוונת נישואין

בעוד שבחוק הישראלי יש תשובה לשאלת חלוקת הרכוש בין בני זוג מתגרשים, אין בו דבר לגבי בני זוג המנהלים חיים משותפים לכל דבר אך ללא נישואין, המחליטים לפרק את החבילה. הסכם ממון הינו דבר מצוין עבור בני זוג המחפשים הכרה חוקית בהיותם ידועים בציבור, ומעוניינים בהסדר שכזה למקרה של פירוק החבילה – בין אם הם זוג הטרוסקסואלי או זוג גאה.

איך עושים הסכם ממון?

במידה וההסכם נעשה לפני החתונה, הרי שכדי לקבל תוקף רשמי הוא זקוק לאישור נוטריון ולחתימתו. בלעדי חתימת הנוטריון הוא איננו הסכם ממון בעל תוקף משפטי. רצוי לערוך הסכם שכזה לפני החתונה, שכן אחריה מחוייבים חוזים מעין אלו באישור בית דין רבני או בית משפט. כדי למנוע ניסוחים מעורפלים ופרצות בחוזה חשוב שכזה, יש להיוועץ בעורך דין מומחה בתחום זה בעת עריכת הסכם הממון.

מוך מאוד, ולכן הם למעשה בדרך כלל ממשיכים להיות תלויים בהוריהם. לכן יש היגיון בכך שמזונות ילדים ימשיכו להיות משולמים גם בזמן שהילדים בגרו, אך עדיין משרתים בשירות חובה בצה"ל. אם בית המשפט מחייב את האב לעשות כן, בכל זאת יופחתו דמי מזונות הילדים בצורה משמעותית – רק כשליש מהתשלום הקודם עבור צרכיהם הבסיסיים ביותר.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 danielaei


 


מאמרים נוספים מאת danielaei
 
מתנה לחג האהבה
יום האהבה עומד בפתח האם אתם כבר יודעים מה לקנות לאהובה? להלן כמה רעיונות

אפוסטיל-אישור מסמכים במדינות זרות
18/01/12 | כללי
מסמכים רבים דורשים חתימת נוטריון על מנת להוכיח אמיתות. מסמכים אשר נועדו לשימוש בחו"ל, ליתר דיוק לשימוש במדינות החתומות על אמנת האג, דורשים חתימת אפוסטיל.

כל מה שרציתם לדעת על הסכם ממון
17/01/12 | משפחה
מהו הסכם ממון? האם הוא מיועד אך ורק לבני זוג העומדים להינשא? האם יש בו בכלל צורך כאשר החוק הישראלי ממילא מסדיר את חלוקת הרכוש לאחר הגירושין? כל מה שרציתם לדעת ולהבין אודות הסכמי ממון.

תשלום מזונות ילדים בישראל
17/01/12 | משפחה
גם לאחר הגירושין חייבים ההורים להמשיך לכלכל את ילדיהם ולדאוג להם לרמת חיים טובה. מזונות ילדים הינם הדרך לעשות זאת.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI