דף הבית חוק ומשפט משפחה חובת השימוש באקטואר גירושין בעת גירושים
חובת השימוש באקטואר גירושין בעת גירושים
עו"ד יצחק-ארז קרט 24/03/12 |  צפיות: 3590

כאשר בני זוג מחליטים להתגרש, עומדות על הפרק שאלות רבות: שאלת המשמורת על הילדים, גובה דמי המזונות המשולמים לאחר הגירושין, הסדרי ראייה של הילדים ועוד. אחת המחלוקות העיקריות אצל רוב הזוגות המתגרשים היא מחלוקת חלוקת הרכוש. חלוקת רכוש תקינה ואמיתית אינה רק חלוקה שמתאימה לשני בני הזוג, אלא חלוקה המחוייבת מבחינת החוק הישראלי. כיום, על מנת לקבוע נהלי חלוקת רכוש הולמים התואמים הן את ציפיותיהם של שני בני הזוג והן את חוק המשפט הישראלי הנהוג במדינתנו, זוגות רבים פונים לאקטואר גירושין לצורך קביעת נהלי חלוקת רכוש בצור הטובה והמקצועית ביותר.

מיהו אקטואר גירושין ?

אקטואר גירושין הוא מומחה כלכלי המגיע בדרך כלל מתחום המשאבים הגולמיים (רכוש והון פרטי), שמסוגל ליעץ ולכוון בני זוג שנמצאים בהליכי גירושין בכל הקשור להליכי הפנסיה שנצברים לזכותם במהלך תקופת החיים המשותפת. אקטואר גירושין מספק לבני הזוג חוות דעת בתשלום בעת תהליך גירושים, ומבצע איזון משאבים בצורה טכנית בהצמדה לחוק הישראלי.

לאיזה חוק מתייחס איזון המשאבים?

ישנם שני חוקים במדינת ישראל הקובעים יחסי חזקת רכוש בין זוגות נשואים. החוק הראשון, חוק חזקת שיתוף, קובע כי זוגות שנישאו לפני שנת 74' חולקים בכל רכושם באשר הוא, אלא אם חתמו השניים על הסכם ממון אחר המחייב את שניהם באופן משפטי. החוק השני, חוק הסכם ממון, קובע כי כל הרכוש המשותף שנצבר לזכותם של בני הזוג מרגע הנישואין הופך לרכוש משותף.

חשיבותו של אקטואר גירושים

אמנם אין קביעה בחוק המחייבת בני זוג הנמצאים בהליכי גירושים להיעזר בשירותיו של אקטואר גירושים, אך ברוב המקרים עזרה זו הינה עזרה נחוצה ביותר לשני בני הזוג. מכיוון שבעת הגירושין יש היבטים כלכליים רבים שיש לקחת בחשבון, שכירת שירותיו של אקטואר גירושין יכולה להשקיט מחלוקות רבות, ולהציף מעל פני השטח שאלות רבות שבני הזוג כלל לא היו מודעים לקיומן. אמנם מחד זה יכול להיראות כאילו הצפת מחלוקות נוספות במצב שהוא רגיש ממילא יכולה רק לסבך את העניינים, אך בטווח הארוך החלטות הקשורות להסדרי פנסיה, קרנות, ביטוחים וכו', יכולות להניב לשני בני הזוג יתרונות כלכליים רבים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 עו"ד יצחק-ארז קרט

עורך דין גירושין יצחק-ארז קרט
יצחק-ארז קרט ושות' – עורכי דין גירושין ודיני משפחה
טלפון: 077-4150027
פקס: 057-7961991
www.karat-law.co.il



 


מאמרים נוספים מאת עו"ד יצחק-ארז קרט
 
בעיות בזוגיות
מערכת זוגית הינה מערכת שבה נוצר קשר בין שני אנשים שבמרבית המקרים באים מרקע שונה ומדרך חשיבה שונה ולכן בעיות בזוגיות הן לא דבר נדיר.

חובת השימוש באקטואר גירושין בעת גירושים
24/03/12 | משפחה
אקטואר גירושין הוא מומחה כלכלי המגיע בדרך כלל מתחום המשאבים הגולמיים (רכוש והון פרטי), שמסוגל ליעץ ולכוון בני זוג שנמצאים בהליכי גירושין בכל הקשור להליכי הפנסיה שנצברים לזכותם במהלך תקופת החיים המשותפת.

כיצד לשמור על נישואים לאורך זמן?
כדי להרכיב זוג צריך שניים, וככל ששני בני הזוג יהיו שלמים יותר בתוך עצמם, כך הזוגיות הנוצרת כתוצאה מהחיבור בין השניים תחזיק מעמד זמן רב יותר ותהיה חזקה ופורייה יותר.

משא ומתן בהליך גישור גירושין
21/10/11 | משפחה
הגישור גירושין הוא הליך רצוני (וולונטארי) שבו בני הזוג שנמצאים בהליך פירוק נישואיהם נפגשים עם מגשר, וזה מסייע בידם ליישב את המחלוקות שבניהם בדרך של הסכמה, בלא שיש בידו סמכות להכריע בה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI