דף הבית ספורט וכושר גופני אומנויות לחימה צ'י קונג מהו?
צ'י קונג מהו?
דורית כהן 24/07/12 |  צפיות: 13390

צ'י קונג הינו סוג של פעילות גופנית, אולם מדובר בפעילות גופנית המשלבת כל כך הרבה יתרונות, איכויות נפשיים, רגשיים, ומנטאליים, שקשה לקטלג את הפעילות כשייכת באופן מובהק רק לאחת מבין קטגוריות אלה. תרגול צ'י קונג מוסיף לנו יותר מרק כוח גופני, סיבולת, איזון, וגמישות – הוא גם שומר על בריאותינו ועל שלוותינו. כיצד? על זאת ועוד, במאמר שלפניכם

איך מתרגלים צ'י קונג?

צ'י קונג הינה אמנות לחימה רכה, אשר כוללת בתוכה מגוון תנועות, תנוחות ותרגילים שמזכירים מעט ריקוד אוריינטאלי ייחודי, ואשר יש לבצע אותם בדיוק ובאיזון. את התרגילים מנחה מורה מוסמך, ולימוד תרגול הצ'י קונג מתבצע באופן עדין על שרירים עמוקים, מפרקים, ויכולות פיזיולוגיות.

במהלך תרגול הצ'י קונג נתרגל מבחינה פיזיולוגית כוח, גמישות, שיווי משקל, ועוד, הן בשרירי הגוף והן במפרקיו. בנוסף, נתרגל שלווה, נשימה מודעת, ריכוז, נינוחות, ומשמעת מבחינה נפשית ורגשית.

היתרונות המשלימים של צ'י קונג

צ'י קונג הינה אמנות המגיעה אלינו מן המזרח, והיא משלבת בתוכה אמונות ריפוי סיניות. אחת הדוגמאות הבולטות לכך הוא השימוש שעושים תרגילי הצ'י קונג במרידיאנים (ערוצי אנרגיה מסועפים הקיימים בגופינו לפי האמונה הסינית ומזרימים בגופינו את אנרגיית החיים, הצ'י, יחד עם סוגים נוספים של אנרגיה). תרגול צ'י קונג מיועד להזרים את האנרגיה באופן מיטבי יותר במרידיאנים. זאת, על מנת להביא ריפוי אל הגוף, ולשפר את עמידותו ואת חוסנו. בעוד המתרגלים צ'י קונג בקביעות יעידו על פי רוב כי אכן הגוף עמיד יותר למחלות, קל יותר למצוא קשר מובהק בין תרגול צ'י קונג לבין יתרונות מנטאליים ורגשיים, ואכן מחקרים מראים כי תרגול צ'י קונג מסייע בהתמודדות עם נושאים חברתיים (כמו חוסר ביטחון או ביישנות) ועם מתח ולחץ.

בנוסף, תרגול צ'י קונג בנוי על חשיפת הגוף והנפש לאנרגיות היין והיאנג היפניות (היין אחראי על ההכלה, האימהות, הרגש, הסבילות, והנשיות, ואילו היאנג הוא האחראי על ההגיון, הדינאמיות, האש והכריזמה, והגבריות), וחמשת האלמנטים הסיניים (מים, עץ, אש, אדמה, ואוויר).

כיצד מתבצע אימון צ'י קונג?

אימון צ'י קונג עשוי להתבצע בחלל סגור או בטבע, על אמא אדמה.בדרך כלל מתבצע האימון בקבוצות קטנות של מתרגלים ברמת קושי דומה, כאשר התרגול מודרך על ידי מאמן צ'י קונג מוסמך.

האימון כולל בתוכו בעיקר תרגילים גופניים, תנועות ותנוחות, כאשר מושם דגש על הדיוק בביצוע התנוחה והתנועה כמו גם על התזמונים ועל הנשימה במהלך ביצוע התרגיל.

התרגילים ברמות קושי משתנות, כאשר למתקדמים בתרגול ניתנים תרגילים גופניים לא קלים, שמאתגרים את הגוף ומעצימים את הנפש. מומלץ לתרגל צ'י קונג בקבוצה מתאימה ליכולותיך ולהעלות בהדרגה את רמת הקושי והריכוז הנדרשת בתרגולים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דורית כהן


 


מאמרים נוספים מאת דורית כהן
 
בוק בת מצווה – המתנה המושלמת לנערה בתחילת מסע ההתבגרות שלה
24/07/12 | צילום
בוק בת מצווה הוא מתנה מיוחדת, מרשימה, ומזכרת תמידים מתקופה מיוחדת בחיי המתבגרת שנכנסת זה עתה לתקופה משמעותית בחייה. בת המצווה, חצי ילדה וחצי מתבגרת, עומדת על סיפו של מסע המהפך האישי שלה מילדה לאישה – כולנו זוכרים עד כמה מסע זה הוא משמעותי, ולא פשוט...

צ'י קונג מהו?
צ'י קונג הינו סוג של פעילות גופנית, אולם מדובר בפעילות גופנית המשלבת כל כך הרבה יתרונות, איכויות נפשיים, רגשיים, ומנטאליים, שקשה לקטלג את הפעילות כשייכת באופן מובהק רק לאחת מבין קטגוריות אלה. תרגול צ'י קונג מוסיף לנו יותר מרק כוח גופני, סיבולת, איזון, וגמישות – הוא גם שומר על בריאותינו ועל שלוותינו. כיצד? על זאת ועוד, במאמר שלפניכם...

חתונת הכסף: לא להאמין – עברו 25 שנים!
היום זה כבר לא טריוויאלי להישאר ביחד במשך 25 שנים. חגיגת חתונת הכסף היא ציון הישג גדול יותר מהחתונה הראשונה שלכם. בחתונה הראשונה הייתם תמימים והאמנתם באהבה. היום אתם חכמים יותר. אתם יודעים שהחיים המשותפים של בני זוג דורשים הרבה יותר מאהבה. כדאי שיהיה גם מזל, בריאות וכסף שיתמכו באהבה

הריון: שינויים גדולים בתקופה קצרה
מזל טוב את בהיריון ראשון! בתקופת ההיריון אנחנו עוברות שינויים רבים, בתחום הרגשי, הפיזיולוגי, מערכות היחסים שלנו, תפיסת הגוף ועוד. אם נהיה מוכנות ונדע למה להתכונן, נופתע פחות ונדע לקבל את השינויים ולחיות איתם בשלום.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI