דף הבית חינוך ולימודים חינוך ולימודים - אחר רכיבה טיפולית – לדהור לעבר הצלחה בטיפול
רכיבה טיפולית – לדהור לעבר הצלחה בטיפול
יובל אלביכטמן 23/10/12 |  צפיות: 2954

כיום משמשת רכיבה טיפולית לא רק לשיקום פיזי כמו בעבר, אלא כטיפול במגוון עצום של קשיים תפקודיים, התפתחותיים, גופניים ורגשיים. התחום כל כך פופולרי עד כי אין מניעה למצוא מקום לרכיבה בקרבת מקום. עדות נוספת לכך היא כי אפילו קופות החולים משתתפות במקרים מסוימים בטיפולים בעזרת רכיבה טיפולית.

רכיבה טיפולית בראש ובראשונה מעניקה תחושה של ערך עצמי ועוזרת לשיפור הביטחון העצמי של הרוכבים. עצם הישיבה הזקופה, פישוק הרגליים והאחיזה האיתנה בתהליך הרכיבה, הם אתגר וסמל לחוזק ויציבות. ילדים אשר אינם בטוחים בעצמם מבחינה רגשית, צוברים ביטחון עצום בעת הרכיבה על הסוס. אלה מהם אשר מתקשים מבחינה חברתית עשויים להפוך ליוזמים של קשרים חברתיים ולפתוחים יותר הודות לרכיבה.

הרכיבה הטיפולית מסייעת במגוון התמודדויות כמו: טונוס שרירים נמוך (היפוטוניה), שיתוק מוחין, קשיי קואורדינציה, הפרעת קשב וריכוז, פגיעה לאחר תאונה, הפרעות נוירולוגיות וכיו"ב. אפשר לראות ששיטת הטיפול הזאת מתאימה לכל הגילאים באוכלוסייה ולא רק לילדים כפי שחלק נוטים לחשוב בטעות.

רכיבה טיפולית: יעילות והנאה במכה אחת

רכיבה טיפולית שייכת לעולם של רפואה אלטרנטיבית או רפואה משלימה. הכוונה היא לכל אותם ענפי טיפול הנותנים תמיכה וסיוע לרפואה המערבית, ודוחפים את המטופל לעבר הצלחה. הטיפול עצמו גורם גם הנאה בשל הרכיבה ויצירת הקשר עם סוסים. כלומר, לצד המאמץ הכרוך בכל תהליך טיפולי, כאן המטופל גם נהנה ביותר.

המטרה של רכיבה טיפולית היא מתן כלים למטופל לשם שימוש בהם בשגרת החיים. לדוגמא, אצל ילדים היפראקטיביים תתן הרכיבה כלים לשליטה עצמית, איפוק והקשבה לזולת. העובדה היא שרכיבה טיפולית מצליחה בשטח במקומות שענפי טיפול אחרים לא מצליחים, ויש לכך עדות של מטופלים רבים. ישנם מאות סיפורי הצלחה של ילדים ומבוגרים הלומדים כלים חדשים בעזרת אתגר הרכיבה, המסייעים להם בחיי היומיום.

להפוך למטפל ברכיבה טיפולית

כענף טיפולי משלים, לימודי רכיבה טיפולית נלמדים במכללה או בית ספר שבו נערכים לימודי רפואה משלימה. קורס רכיבה טיפולית כולל תחומי לימוד הקשורים לעולם של רכיבה טיפולית אולם זה לא הכול. הלימודים מאירים לתלמיד נושאים הקשורים ליחסים שבין המטפל למטופל, דרכי טיפול בסוס, אמצעים להעצמת המטפל ועוד. במקומות רבים דורשים היכרות מוקדמת עם עולם הרכיבה כתנאי ללימודים, אך יש מסלולים אחרים המאפשרים לימודים ללא תנאי כזה, אך התעודה לא תהיה זהה בשני המסלולים. רכיבה טיפולית היא תחום טיפולי מבטיח והלימודים מעניקים בסופם תעודת הסמכה, דבר המאפשר עבודה בתחום בהנאה וסיפוק עצומים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יובל אלביכטמן

מכללת כרכור /ספיריט

מומחים לשיקום באמצעות רפואה אלטרנטיבית ורפואה משלימה.

ע"י יובל אלביכטמן



 


מאמרים נוספים מאת יובל אלביכטמן
 
רכיבה טיפולית – לאנשים שאוהבים לעבוד עם בעלי חיים
רכיבה טיפולית – טיפול מסוג שונה, מתאים לכם ?

רפואה משלימה – לגוף, לנפש ולנשמה
רפואה משלימה – להשתחרר מהכאבים הפיזיים והנפשיים

לימודי רכיבה – איזה סוג של מטפלים אתם רוצים להיות ? הדרך שלכם מתחילה אצלנו במכללה
לימודי רכיבה – מטפלים באנשים באמצעות הסוסים

לימודי רפואה משלימה – משנה כיוון לערוץ נכון יותר
לימודי רפואה משלימה – מהפך בצורת החיים

לימודי רכיבה טיפולית- טיפול עם עוצמה
לימודי רכיבה טיפולית- דוהרים אל הבריאות

רפואה משלימה - אל תשלימו עם המצב
רפואה משלימה - לטפל בדרכים אחרות

ליצנות רפואית- מכישרון טבעי למקצוע מבוקש
ליצנות רפואית- לעשות טוב למישהו אחר

רכיבה טיפולית- קשרים אחרים
רכיבה טיפולית- חוזרים אל הטבע הרפואה המשלימה הפכה לפופולארית ביותר במהלך השנים האחרונות. בעבר, לא האמינו האנשים ביכולתה של הרפואה המשלימה, הם האמינו רק בכוחה של הרפואה המסורתית, אך עם חלוף הזמן, החלו רבים להתנסות בה ומצאו בה פתרון עבור בעיות שונות אשר לא הצליחו לקבל מענה ופיתרון במסגרתה של הרפואה הקונוונציונאלית.

לימודי עיסוי- להרגיע את הגוף
לימודי עיסוי- משהו טוב לימודי עיסוי עשויים להתאים לאנשים אשר אוהבים בני אדם ואוהבים את תחושת המגע עימם. העיסוי עשוי לעזור לאנשים רבים בני גילאים מגוונים ומצבים שונים. בעזרתו יוכלו אלו לחוש טוב יותר.

רפלקסולוגיה- על קצות האצבעות
רפלקסולוגיה- לטפל בעקב אכילס בעבר לא הייתה הרפואה המשלימה מקובלת בקרב הציבור. מרבית האנשים האמינו רק ביכולתה של הרפואה הקונוונציונאלית ומהמסורתית. עם חלוף השנים ותהליכי הגלובליזציה אשר חלו על מרבית המדינות, הפך עולמנו לקטן יותר ומגוון צורות חשיבה חדרו אל העולם המערבי. כתוצאה מכך הפכו שיטות טיפוליות זרות לחלק בלתי נפרד מדרכי הטיפול בחולים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI