דף הבית ספורט וכושר גופני ספורט וכושר גופני - אחר שיפור הכושר הגופני באמצעות טרמפולינה
שיפור הכושר הגופני באמצעות טרמפולינה
טל תגר 11/12/14 |  צפיות: 12369

 

אנשים רבים נהנים לעשות ספורט. יש שנהנים מרכיבה על אופניים ואחרים נהנים מריצה על חוף הים, אבל מעטים מודעים לסוג ספורט מתחום האתלטיקה שיכול לעצב את גופם בשרירים ארוכים מהר יותר מכל סוג ספורט אחר. לקפיצה בטרמפולינה כל כך הרבה תועלות שזה מפליא שלא כולם קופצים ממקום למקום. ברצינות, זו באמת דרך מצוינת להיכנס לכושר, מלבד המון יתרונות אחרים שיש לה.

הבעיה עם כל סוגי הספורט האחרים היא שהם פוגעים בגוף או לא יעילים מספיק. בגלל שאופניים מצריכים תקציב ומומחיות, ניקח לדוגמא דווקא את הריצה, שהיא כביכול ספורט שכל אחד יכול לעשות כשכל מה שצריך זה נעליים קשורות היטב: במהלך הריצה, פועלים כוחות ג'י על האדם שמסוגלים להעלות את המשקל הסגולי של גופו עד פי 4. זה אומר, שאדם במשקל 70 ק"ג ישקול עד 280 ק"ג כשהוא ינחת מהניתור שלו. המפרקים שלנו מתמודדים בקושי עם הליכה, אז להגביר את המשקל שלוחץ עליהם פי 4 זה בערך כמו לפרק אותם בעזרת פטישים כבדים.

בנחיתה על טרמפולינה, לעומת זאת, המכשיר סופג עד 80% מהמשקל הסגולי של הגוף ומפחית את הלחץ על המפרקים. מתאמנים החוזרים מפציעות עוברים טיפולי פיזיותרפיה הכוללים קפיצות במקפצה - זאת כדי לאפשר להם לשחזר את סיבולת לב-הריאה שהייתה להם לפני תקופת ההחלמה בה לא התאמנו.

המיתרים סופגים את פגיעת הגוף בקרקע ומאפשרים לגוף לעבוד מבלי להשקיע אנרגיה מיותרת בהחלמה והישרדות. על כן, יעילות האימון בטרמפולינה היא פי 3 מאימון ריצה. זאת אומרת: ריצה של חצי שעה שווה ל-10 דקות של קפיצה. תוסיפו לזה את המחקר החדש שנאס"א ערכו ובה מצאו שכל היתרונות המנטליים של פעילות ספורטיבית יעילים ב-68% יותר בקפיצה על המקפצה, ובוודאי שתרצו לגשת לחנות ולקנות את אחת הקפציות של איסמור.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 טל תגר

איסמור היא יבואנית ויצרנית של מגוון מוצרי פנאי לחצר - טרמפולינות, מחסני גינה, מערכות ג'קוזי וספא, מטבחי חוץ, קמינים, מתקני שעשועים ובתי עץ לילדים ועוד.



 


מאמרים נוספים מאת טל תגר
 
שיפור הכושר הגופני באמצעות טרמפולינה
כל אחד נהנה מעיסוק בספורט אחר, כדי לשמור על הבריאות ועל המשקל; אבל סוג מסוים מאוד של פעילות היא המהנה והיעילה מכולן. כבר ניחשתם?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI