דף הבית רפואה ובריאות רפואה פתרונות יישור שיניים שונים
פתרונות יישור שיניים שונים
יהודה שמש 25/10/15 |  צפיות: 5892

יישור שיניים הוא הליך רפואי הנמשך בין 3 חודשים לשנתיים. תוצאות היישור קבועות וההליך מתאים לטווח גילאים רחב. היתרונות של שיניים ישרות הם בין היתר שיפור בביטחון ובדימוי העצמי, הקלה על אכילה ודיבור ומראה אסתטי מרשים. אחוז האנשים שעוברים טיפולי יישור שיניים עולה מדי שנה ובעזרתם ניתן גם לתרום לשימור ותחזוק של היגיינת הפה. מועמד הזקוק ליישור שיניים נדש לתאם פגישה עם אנשי מקצוע ולהכיר את שלבי התהליך.

באופן עקרוני, אלו פתרונות יישור השיניים הקיימים והמאפיינים הבולטים של כל אחד מהם:

א. יישור שיניים אורטוגנאטי - זהו ניתוח שמטרתו להזיז את עצמות הלסת. בעזרת הזזת העצמות ניתן לתת מענה לבעיות שאין אפשרות לפתור באמצעות שיטות אחרות של יישור שיניים.

ב. יישור שיניים שקוף - זהו הליך המחייב 6-24 טיפולים ובו משתמשים במערכות שאינן נראות. המערכות מתקנות עמדות לא אסתטיות במבנה השיניים והן נעזרות במקבעים המיוצרים לפי מידות המטופל. האפשרות של יישור שיניים שקוף מתאימה למי שנאלץ להרכיב גשר פונקציונאלי, אך לא מעוניין לסבול ממגבלות אסתטיות. בנוסף, היתרונות של התהליך הם זמן קצר, פולשנות מינימאלית של המנתח, תוצאות חזויות ברמת דיוק גבוהה ונוחות.

ג. יישור ללא גשר - זהו הליך הנמשך עד שנתיים ובמספר טיפולים המשתנה לפי המטופל. ההליך מתאים למבוגרים וילדים מגיל 7. בעזרת הדמיית מחשב ניתן להמחיש את תבנית הטיפול עד למצב הסופי והמיוחל של יישור שיניים ללא גשר. היתרונות הם שימוש במיישרי אינויזליין שקופים, אפשרות להסרת הגשר במהלך צחצוח שיניים ושמירה על היגיינת הפה ותהליך טיפול קצר שאינו כולל שימוש בחומרים מתכתיים.

ד. פלטה ליישור שיניים - זהו הליך יישור הנמשך 3 חודשים עד שנתיים והוא מתאים למגוון בעיות סגר ושיניים עקומות או לא אסתטיות. אפשר להשתמש בפלטות קבועות או בפלטות שניתנות להסרה על ידי המטופל. היתרון של פלטה שקופה הוא שימוש בפלדת אל-חלד לטובת בניית המערכת, אך החיסרון הוא זמן טיפול ארוך ומחיר יקר בהשוואה לפלטה מתכתית רגילה.

איך יודעים מתי לבצע יישור שיניים שקוף?

הבחירה בין פתרונות שונים מחייבת כאמור התייעצות עם אנשי מקצוע. בשלב הראשון כדאי להעריך ולבדוק בצורה יסודית את תפקוד הפה והפנים. מלבד ההשלכות האסתטיות של יישור שיניים שקוף ופתרונות יישור אחרים, יש גם משמעות מעשית לכל בחירה. בשלב השני מבצעים צילומים של פנים הפה והפנים ועורכים צילום פנוראמי וצילומי רנטגן. כל הצילומים מתבצעים במעבדות מוסמכות והם נבדקים על ידי אורתודנטים בעלי ניסיון.

לאחר הצילומים ניתן להחליט על תכנית טיפול ולקבוע מול רופא השיניים את עלות התהליך. אפשר גם לייצר דוגמאות של השיניים עם נגיסת הפה ולהשתמש בהן בתור תבניות. יש להקפיד על הוראות הרופא ולשמור על היגיינת הפה לכל אורך הטיפול. שיניים ישרות דורשות השקעה של זמן, משאבים ואנרגיה. משך התהליך תלוי במאפיינים שלו ובמידת ההיצמדות לתכנית שנקבעה מראש. בנוסף, מטופלים צעירים שעוברים יישור שיניים מגיבים במהירות רבה יותר בהשוואה למטופלים מבוגרים. עלות התהליך עומדת על כמה עשרות אלפי שקלים והיא מכוסה על ידי חלק מקופות החולים הפרטיות.

לסיכום, יישור שיניים הוא הליך חיוני עם אחוזי הצלחה גבוהים. ניתן לבצע יישור שיניים בשיטות שונות ולנצל את היתרונות שלהן היטב.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יהודה שמש


 


מאמרים נוספים מאת יהודה שמש
 
שמירה על כללי בטיחות בזמן העבודה עם מנוף הרמה
25/10/15 | שיפוצים
אין שום צל של ספק כי העבודה עם מנוף הרמה יכולה להגשים שורה ארוכה מאד של מטרות - בהובלות, באתרי בניה, בהקמת במות, בטעינה ופרקיה של מכולות, בהורדה של ציוד כבד מתוך כלי רכב מסחריים....

על החשיבות של חברת אבטחה בהגנה מפני פריצות של האקרים
25/10/15 | צרכנות
לכאורה, כאשר אנו מדברים על אבטחת ארגון, הרי שיש כאן אבטחה בשני רבים שונים. אבטחה מסוג אחד נוגעת לאבטחה פיזית על משרדי הארגון עצמם - עבור אבטחה זו נפנה אל חברת אבטחה שתספק לנו מאבטחים חמושים, ואלו יגנו על המתחם ויפקחו עין לאורך שעות היום והלילה. הרובד השני הוא של הגנה על המידע שנמצא בתוך העסק עצמו מפני האקרים. אולם, מיהם המומחים שנפנה אליהם כדי לקבל את ההגנה הראויה? התשובה היא שגם כאן - פונים אל חברת אבטחה!

פתרונות יישור שיניים שונים
25/10/15 | רפואה
שיניים ישרות משפרות את הדימוי העצמי ומקלות על אכילה ודיבור. ניתן לבחור בין פתרונות שונים כדי ליישר את השיניים ובין היתר רצוי להכיר את היתרונות של יישור שיניים שקוף

4 דברים חשובים לבדוק לפני רכישת מערכת מולטימדיה לרכב
מערכת מולטמדיה לרכב הינו דבר אינו זול, לכן אספנו לכם דברים שאתם חייבים לבדוק

כל מה שחשוב לדעת על הובלת פסנתרים
06/04/15 | צרכנות
אשר אנשים מבקשים להיעזר בשירותי הובלות באשדוד וברחבי הארץ, אפשר לצפות לכך שהשירות יהיה כמובן.....

כל השלבים בתהליך של בניה מהירה
05/04/15 | תעשייה
לשיטת הבניה שאנו עומדים לחשוף בפניכם, קוראים בניה מהירה. שיטה זו קיבלה את שמה, משום שבאופן טבעי..........

חמישה טיפים שיעזרו לכם לבחור את הפרקט המושלם
כך תדעו לבחור את הפרקט הנכון

רשת צל בגני משחקים וחשיבותה עבור הילדים
11/03/15 | צרכנות
קרני שמש עלולות להזיק ולגרום לבעיות בריאותיות עקב חשיפה רבה, ילדים קטנים יותר רגישים לקרני השמש וחשוב מאוד לספק קירוי בזמן שהם משחקים.

סימנים להחלפת גז במיזוג האוויר ברכב
במדינתנו החמה יש ערך עליון למיזוג תקין באוטו

חובת בדיקות תקופתיות למטפים
מטפים הם דבר חשוב שיכול להציל חיים, עם זאת חשוב לערוך להם בדיקות תקופתיות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI