דף הבית ספורט וכושר גופני אופניים אופני הרים לעומת אופני שטח
אופני הרים לעומת אופני שטח
רן אברהם 22/02/11 |  צפיות: 3830

ההבדל בין אופני הרים לאופניים שאינם בקטגורית אופני הרים הם שלושה עיקריים:

  1. באופני הרים תמיד יהיה בולם זעזועים אחד קדמי לפחות או שניים. אגב לא קיימים אופני הרים עם בולם זעזועים אחורי ללא קדמי.
  2. אופני הרים בנויים בגיאומטרית שילדה כזאת, שתנוחת הרוכב תהיה מוגנת מזעזועים נקודתיים. גוף הרוכב יקבל את הזעזועים בנקודות שונות ומאוזנות כך שלא יפגע. הגיאומטריות באופני הרים שונות מדגם לדגם לעומת אופני שטח . בכולם יש בהם מכנה משותף, כולן יחלקו את המשקל לחלק הקדמי והאחורי. בכל רכיבה על אופני הרים ניתן להרגיש במהירות את השפעת הגיאומטריה על הרכיבה ועל גופך. לא יהיה מצב ברכיבה על אופני הרים שהרוכב ירגיש שאין משקל על החלק הקדמי או האחורי של האופניים. ב אופני הרים איכותיים נקודות האיזון יהיו מדויקות, ויתנו שליטה ושיווי משקל לרוכב כמו ש אופני הרים צריכים לתת.
  3. אופני הרים בנויים בצורה מיוחדת חזקה כך שיוכלו לקלוט את הזעזועים, המכות מהנפילות, זעזועי מהירות, זעזועי נחיתה לאחר קפיצה, צמיגי אופני ההרים יהיו בנויים לשטח כמעט כמו אופני שטח . ישנם אופני הרים שמיועדים לשטח ולכביש כך שהאופניים יגיעו עם צמיגי 50\50 . הכוונה שאופני הרים אלה צוידו בצמיגים המיועדים לאופני הרים, אך 50% של אופני הרים אלה מיועדים לכביש 50% של אופני הרים אלה מיועדים  לשטח. בשפת האופנוענים נקראת הקטגוריה אנדורו.
  4. פרידמן מביאה ללקוחותיה את המבחר הגדול ביותר בישראל של אופני הרים . במבחר אופני הרים של פרידמן מותגים בינלאומיים מובילים במחירים תחרותיים בצד מותגים מקומיים במחירים עממיים זולים. שוטטו בין המותגים השונים ומצאו  אופני הרים המתאימים לכם.
  5. זה המקום לציין שניתן לשלב מערכות ממשפחות שונות כל עוד הן מתאימות מבחינת מספר גלגלי השיניים ורוחב השרשרת. למשל – ניתן להשתמש בקסטה מדגם DEORE יחד עם מעביר אחורי מדגם XTR, מעביר קדמי ממשפחת LX ושרשרת צרה מתוצרת חברת SRAM. שילוב אפשרי נוסף יהיה מעביר קדמי ממשפחות ALIVIO או ACERA עם מעביר אחורי ממשפחת DEORE למשל. לעומת זאת ישנם גם שילובים שלא מתאפשרים: למשל – לא ניתן להשתמש בידיות הילוכים סטנדרטיות של חברת SRAM עם מעבירים של חברת שימנו – ולהיפך (אם כי חברת SRAM מציעה גם דגמי ידיות מיוחדים המותאמים למערכות שימנו).


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 רן אברהם


 


מאמרים נוספים מאת רן אברהם
 
שמלת כלה
22/02/12 | חתונות
כיצד מוצאים שמלת כלה המתאימה ביותר בין שפע השמלות? הנה מספר עצות יעילות שיעזרו לך בבחירתך בשמלה הנכונה.

מזרוני פולירון -כי מגיע לך הטוב ביותר
16/06/11 | ריהוט
חברת פולירון כחברה מובילה בשוק, מציעה לקהל לקוחותיה ולציבור הרחב מגוון מזרונים בעלי טכנולוגיות מתקדמות.

הסרת קעקועים -כי יש פתרון לעור חלק
לפעולה כמו הסרת קעקועים מספר שיטות. הסרת קעקועים בלייזר, הסרת קעקועים באמצעות שיוף איזור הקעקוע, הסרת קעקועים באמצעות התערבות כירורגית. תוצאות הטיפול תלויות במספר גורמים

מהי הדברה
שיטת ההדברה הנפוצה ביותר ברחבי העולם היא שיטת הדברה כימית. בהדברה כימית ישנם חומרים כימיים קטלניים ורעילים מאוד עבור מזיקים כאלו ואחרים, ומעטים המקרים בהם המזיקים נשארים בחיים. מכיוון שהדברה כימית היא מסוכנת, יש לפנות לחברה מקצועית שתבצע את העבודה הזו. החומרים המצויים בהדברה כימית יכולים לגרום לנזק עבור בעלי חיים כמו חיות מחמד, נזק לצמחייה ואף נזק לנו בני האדם.

קלנועיות -יתרונות וחסרונות
16/05/11 | רכב
השוק של קלנועיות מחולק לשלושה קטגוריות עיקריות: קלנועיות קטנות ומתפרקות, קלנועיות בינוניות, קלנועיות גדולות. לכל קטגוריה יתרונות וחסרונות משלה

הסרת קעקועים
הציבור שמתעניין בטיפול של הסרת קעקועים הם רחב ומגוון, ניתן לראות בציבור זה: אסירים משוחררים, חוזרים בשאלה, נשים לאחר לידה, נשים לפני חתונה, אנשים שציירו על גופם קעקועים כשהיו צעירים וכיום הדבר אינו מתאים והרשימה עוד ארוכה.

מרפאת שיניים בחיפה
01/05/11 | רפואה
צוות מרפאת שיניים בחיפה מורכב ממומחים ומרופאים ממספר דיסציפלינות בתחום רפואת השיניים, אשר הידע המשותף לכולם מיושם בצוותא על מנת לתכנן ולבצע תכניות טיפול המותאמות באופן אישי לפי הצרכים המיוחדים של כל מתרפאת ומתרפא.

על מזרוני קינג קויל
03/04/11 | ריהוט
מזרוני קינג קויל נועדו במיוחד לסובלים מאלרגיות ולפתרון כמעט כללי של הבעיה הלא נעימה זו שסובלים ממנה כמחצית מהאנשים הקונים מזרון איכותי.

אודות ריהוט גן
22/03/11 | גינון
ישנם שיטות רבות בעיצוב גינות בתחום ריהוט גן , שיעזרו לכם לעודד את המבקרים לנוע בצורה מסוימת ואף להכיר את הנוף המחמיא ביותר לגינה שלכם.

אופני הרים מול קלנועיות
22/03/11 | רכב
יש הרבה יצרנים והרבה סוגים של קלנועיות . כשבוחרים קלנועית צריך להתייחס לכמה פרמטרים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI