דף הבית חוק ומשפט ייעוץ משפטי דיני עבודה הם גם לטובת המעביד ולא רק העובד
דיני עבודה הם גם לטובת המעביד ולא רק העובד
יעל בקר 05/06/11 |  צפיות: 4004

דיני עבודה הם אחד התחומים המשפטיים החשובים ביותר, וזאת משום שכאשר מדובר בעבירות על דיני עבודה יכולה להיגרם פגיעה משמעותית בעובד, פגיעה שעליה צריך המעביד לשלם, תרתי משמע. מאידך, למרות שברוב המקרים בהם מדובר בטיפול באותם דיני עבודה חשובים מתכוונים לפגיעה בעובד, חשוב לציין כי דיני עבודה הם דינים שמטרתם להגן לא רק על העובד, אלא גם על המעביד. מאמר זה יתמקד במקרים שבהם מומלץ מאוד למעביד לשכור את שירותיו של עורך דין לדיני עבודה המתמחה בטיפול בדיני עבודה, על מנת שלא לפגוע בו ובמקום העבודה שהוא מנהל.

דיני עבודה – גם לטובת המעביד

דיני עבודה העוסקים בתחום המורכב של פיטורין או של התפטרות, מחייבים הן את המעסיק והן את המועסק בהודעה מוקדמת. על פי אותם דיני עבודה, מעסיק המעוניין לפטר עובד העובד תחתיו פחות משנה חייב לספק לו יום עבודה נוסף על כל חודש שעבד במקום. לדוגמה, מעסיק המעוניין לפטר עובד שעבד אצלו במשך חצי שנה, חייב לאפשר לו להמשיך לעבוד במשך שישה ימים נוספים ולספק לו בדיוק את אותה כמות עבודה שסיפק לו לפני הפיטורין או לכל הפחות לשלם לו עבור שישה ימי עבודה נוספים. אם לא יעשה כן – הוא חשוף לתביעה מצד אותו עובד, תביעה שיכולה לעלות לו הרבה כסף.

אם מעסיק מעוניין לפטר עובד המועסק אצלו במשך למעלה משנה, עליו לתת לו הודעה מוקדמת של חודש מראש ולספק לו את אותה כמות עבודה במשך אותו חודש שהמועסק ממשיך לעבוד עבורו או לחלופין – לשלם לו משכורת מלאה על חודש עבודה נוסף. באותה מידה – עובד המעוניין להתפטר ממקום עבודתו ועובד במקום פחות משנה חייב להודיע למעסיקו על רצונו להתפטר בהתרעה של יום על כל חודש שעבד במקום (כלומר – אם עבד במקום חצי שנה, חייב להמשיך לעבוד כרגיל שישה ימים נוספים), ובמידה שעבד במקום למעלה משנה עליו לספק למעביד הודעה מוקדמת של חודש מראש. דיני עבודה נוספים ההולכים לקראת המעביד נוגעים לפיטורין של אישה בהיריון.

אמנם, אישה הרה אינה חייבת, על פי החוק, להודיע למעסיקה על היריונה עד לחודש החמישי של ההיריון, אולם אם אותה אישה בוחרת שלא לספר למעסיקה שהיא בהיריון יכולה להיות לה לרועץ, שכן המעסיק יוכל להוכיח יותר בקלות שרצונו לפטר אותה אינו קשור לעצם היותה בהיריון. במידה שיצליח המעסיק להוכיח שפיטורי העובדת נעשו ללא קשר לעובדת היותה בהיריון, יקבל אישור לכך מטעם הממונה על עבודת נשים במשרד העבודה והרווחה והפיטורין ייכנסו לתוקף.

דיני עבודה – לצאת מהסבך

כפי האמור לעיל, דיני עבודה הם דינים מורכבים ומסועפים כל כך, ולכן, בין אם אתם מעסיקים ובין אם אתם מועסקים, מומלץ מאוד שכאשר מדובר בדיני עבודה תפנו אל עורך דין לענייני עבודה אשר יוכל לספק לכל שירות מקצועי בתחום ולסייע לכם לקבל את המגיע לכם על פי החוק. בהצלחה!


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יעל בקר


 


מאמרים נוספים מאת יעל בקר
 
שירותי הסעות ציבוריים ופרטיים
האסוציאציות שמעלה המילה "אוטובוסים" הן לא תמיד בהכרח חיוביות. אולם איזו תהום רחבה פעורה בין האוטובוסים של חברות התחבורה הציבורית לאלו שמסופקים על ידי חברת הסעות פרטית! אין כלל וכלל מקום להשוואה בין השניים.

דודי שמש ומערכות סולאריות
אין זה סוד שללא מקורות אנרגיה קבועים וזמינים לא יתכנו חיים אנושיים מודרניים על פני כדור הארץ. עם זאת, עם השנים "מקור אנרגיה" הפך להיות שם נרדף לדלק ומוצריו. ובכן, מתברר שהטבע מזמן לנו מקורות אנרגיה זמינים יותר וזולים מאוד, מה שמאפשר חיסכון אדיר בכסף, ומה שחשוב יותר, צמצום בזיהום הסביבה. דודי השמש, הקיימים כיום בכל בית בישראל, ממחישים את הנקודה הזאת בצורה הטובה ביותר.

דודי שמש ומערכות סולאריות
אין זה סוד שללא מקורות אנרגיה קבועים וזמינים לא יתכנו חיים אנושיים מודרניים על פני כדור הארץ. עם זאת, עם השנים "מקור אנרגיה" הפך להיות שם נרדף לדלק ומוצריו. ובכן, מתברר שהטבע מזמן לנו מקורות אנרגיה זמינים יותר וזולים מאוד, מה שמאפשר חיסכון אדיר בכסף, ומה שחשוב יותר, צמצום בזיהום הסביבה. דודי השמש, הקיימים כיום בכל בית בישראל, ממחישים את הנקודה הזאת בצורה הטובה ביותר.

אפשרויות לחימום הבית
הקיץ כבר מאחורינו והחור, אוטוטו כבר כאן. זה בדיוק הזמן לחשוב על פתרונות לחימום הבית. חימום תת רצפתי הוא אופציה נהדרת, אך אינה זולה. על כך במאמר הבא.

קצת על לידה
אחד מהתהליכים המדהימים ביותר הוא הלידה. אין דבר שיכול להשתוות לזה. עם זאת, מדובר בתהליך מפחיד מאוד וכואב. הכל על לידה במאמר הבא.

טיפול בחיות מחמד
16/10/11 | חיות מחמד
אם יש לכם חיית מחמד בבית, ולא משנה אם מדובר בכלב, בחתול, באוגר או באיגואנה, מומלץ מאוד שיהיה לכם גם במקום נגיש שכולם יכירו גם מספר טלפון של וטרינר חירום. על תפקידו של וטרינר חירום במאמר הבא.

קצת על פלדות
מהי פלדה? הפלדה היא מתכת חזקה המיוצרת מברזל היציקה. פלדות נבדלות מברזל בתכולת הפחמן הנמוכה שיש בהן (בין 0.5% ל- 1.5%), עובדה אשר הופכת את הפלדות לעמידות יותר בפני מכות וזעזועים בהשוואה לברזל. לכן, אנו עדים ליותר ויותר מוצרים המיוצרים מפלדות ובאים לידי שימוש במגוון רחב של תעשיות ותחומים.

פטנטים שהומצאו על ידי נשים
המצאות פטנטים הם עולם גברי? לאו דווקא? במאמר שלפניכם המצאות ופטנטים שהומצאו על ידי נשים.

אפשרויות חימום הבית
לקראת החורף מאמר הסוקר את אופציות חימום הבית

קצת על מלגזות
על סוגי מלגזות ושימושיהם במאמר הבא
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI