דף הבית ספורט וכושר גופני אופניים שאלות חששות ותשובות לגבי אופניים חשמליות – חלק ב'.
שאלות חששות ותשובות לגבי אופניים חשמליות – חלק ב'.
בית האופניים והממונעים 07/01/13 |  צפיות: 4962

מאמר זה הינו מאמר המשך למאמר " שאלות חששות ותשובות לגבי אופניים חשמליות" בו התחלנו לגעת בעיקרי השאלות שעולות אצל מתעניינים רבים באופניים חשמליות, שהפכו להיות כלי תחבורה פופולרי מאד בכבישי ארצנו.

הנה תשובות למספר שאלות וחששות נוספות:

6. יש לי זוג אופניים האם להתקין עליהם מנוע חשמלי?

בגדול התשובה היא שלילית, פערים במיסוי בין אופניים שמגיעים כחשמליים לבין קטים להרכבה שממוסים כחלקי חילוף וגם עלות ההתקנה הופכת את העניין הזה ללא כדאי מבחינה כלכלית, ניתן לקבל היום אופניים חשמליים טובים במחיר של התקנה, ובנוסף התקנה היא הרכבה של חלק שלא שייך לאופניים על אופניים שלא תמיד תוכננו לעומס הזה, ומלווים לעיתים בקדיכחות בשילדה וכל מיני דברים מסוג זה.

7. אני רוצה אופניים ממש מהירים, מה המהירות המקסימלית?

בהתאם לתקן המהירות המקסימלית של אופניים חשמליים היא 25 קמ"ש. חלק מהאופניים התקניים מגיעים לקצת יותר מכך (נניח 27 קמ"ש) ויש כאלו שניתן לתכנת דרך פנל דיגיטלי ליותר מהר או יותר לאט (אם יש לך ילדים ואתה רוצה להגביל את המהירות שלהם).

ישנם אופניים לא תקניות שיכולת להגיע גם ל 50 קמ"ש וצפונה אבל מדובר בכלים קיצוניים, מוגבלים בטווח הנסיעה בגלל שהמנועים גומרים את הסוללה במהירות וגם מסוכנים, לא הכלי שהיינו ממליצים לילדים בגין בר מצווה, למרות שיש הורים שרוצים כאלו לילדיהם.

8. האם העלות של השימוש בחשמל, לא ממש יקרה?

רוכב שמשתמש באופן "כבד" בסוללה כולומר טוען את הסוללה באופן מלא כל יום במהלך החודש צפוי לקבל תוספת לחשבון החשמל החודשי שתנוע בין 10 ל 15 ש"ח.

אחד מאמצעי התחבורה הזולים ביותר שקיימים.

9. האם אני צריך לקחת איתי כל הזמן את הסוללה?

הסוללה נעולה לתוך השלדה. ניתן לפרק את הסוללה (ברוב הדגמים) דרך סיבוב של המפתח שמאלה, לאחר שלוחצים אותו פנימה.

הלחיצה והסיבוב גורמים לפין נעילה שיוצא מהסוללה להיכנס.

הסולללה בעיקרון כלואה בין שתי מסילות ופין הנעילה שנכנס לתוך את המסילות מונע את ההוצאה שלה החוצה.

כמו כל מנעול גם את הנעילה הזו ניתן יהיה לפרוץ בסופו של דבר אבל גם בסדנת אופניים צריך לעבוד די קשה כדי לעשות את זה וזה לוקח בין שלושת רבעי שעה לשעה לפרק סוללה שלא דרך המנעול!!!!

10. האם גונבים הרבה את האופניים החשמליים?

באופן יחסי האופניים החשמליים נגנבים פחות וזה אולי בגלל שהבעלים שלהם שומרים עליהם יותר...

ברמת העיקרון אנו ממליצים לאחסן את האופניים בבית עד כמה שניתן – בפרט אם מדובר באופניים מתקפלות שניתן להכניס לפינה בבית כדי לשמור עליהם.

ברמת היום יום מומלץ לקשור את האופניים עם מנעול באזורים שבהם יש אנשים ו/או באזור שיש שומר, בדרך כלל האופניים לא נגנבים במהלך היום.

בנוסף, קיימים מנעולים בהם משולבת אזעקה שנותנים מענה גדול אפילו יותר לחשש מגניבה, הם בדרך כלל מאסיבים מספיק גם כמנעולים בכל מקרה.

11. האם אני יכול לסחוב דברים באופניים? ועד איזה משקל?

בעיקרון אין בעייה.

קיימים תיקים ייעודיים לאופניים ולאופניים חשמליים בפרט, קיימית סלסלות מתפרקות (להיט באזור תל אביב, ואגב לא ממש זול) וגם ארגז כמו של אופנוע שניתן להרכיב על הסבל האחורי.

לגבי המשקל, רוכב עד 90 ק"ג יכול להוסיף בדרך כלל עוד כמה עשרות קילוגרמים של קניות או של דרים אחרים (למשל מחלקי עלונים שרכשו מאיתנו אופניים חשמליים והוסיפו ארגז לעלונים).

12. אני אדם "בריא" מהממוצע ושוקל 95 ומעלה, האם יש אופניים שמתאימים לי?

ברמת העיקרון יש מספר דגמים שהם יותר מאסיביים ויכולים להתמודד עם משקלים גדולים יותר למרות שעד סביבות 90-95 רוב זוגות האופניים יכולים להתמודד איתם.

האופניים העמידות יותר הן גם כבדות יותר בדרך כלל ושוקלות בין 3 ל 6 ק"ג יותר.

13. האם יש שיכוך מלא?

לרוב האופניים החשמליות יש שיכוך קדמי, קיימים היום שני דגמים בארץ שיש להם גם בולם זעזועים אחרי, אולם רק באחד מהם הבולם הוא איכותי.

מעבר לכך קיימים מספר דגמים שבהם יש בנוסף לשיכוך הקדמי, גם שיכוך בתוך מוט הכיסא.

14. האם לרכוש אופניים חשמליים משומשים.

השאלה דומה וגם לא דומה לשאלה האם לרכוש רכב חדש או יד 2.

באופניים חשמליים העלות העיקרית של חלקים בעייתיים היא גבוהה מאד ביחד לעלות הרכב. למשל סוללות עולות בין 1500 ל 2500 ש"ח כשכל האופניים החשמליים עולים כ 5000 ש"ח לזוג טוב.

הבעייה עם אופניים משומשים היא שלרוב הסוללות שלהם גמורות וצריך לקחת בחשבון את תוספת העלות הנ"ל.

בנוסף יש בלאי גם לחלקים חשמליים כמו בקרים וכיוב' מה שיכול להפוך את החיסכון למשהו בעייתי בסופו של דבר.

15. גם באופניים חדשים יבואן יכול לפשוט רגל.

נכון להיום ישנם 17 יבואנים פעילים מתוך 50 שרשומים במכון התקנים, מתוך אותם 17 ישנם יבואנים שהם גדולים יותר ומוכחים יותר והיציבות שלהם היא לא בספק.

מעבר לבחירה ביבואן המתאים, צריך לדעת גם שאותו יבואן הוא לא רק יציב והמוצר טוב אלא היבואן הוא "בן אדם", וגם אם יש תקלה שלא באחריות הוא לא יחפש הזדמנות לעשוק את הלקוח אלא ייתן מענה במחיר הוגן.

מעבר לבחירה ביבואן טוב, יציב והוגן, לא ניתן לעשות מעבר לכך, אין תעודת ביטוח מעבר לכך בחיים.

סיכום

סיכום

כפי שאמרנו בעבר אופניים חשמליים הם כלי תחבורה טוב ויעיל, וגם זול ומשתלם במיוחד, היום למדנו שצריך גם לבחור את היבואן הנכון, לדעת להיזהר אם רוכשים אופנים יד 2, וכמובן לשמור על האופניים מפני גניבות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 בית האופניים והממונעים

על הכותבים

בית האופניים הממונעים (bikeshome) היא חנות אופניים המתופעלת על ידי צוות בעל 10 שנות ניסיון בתחום של אופניים חשמליות ואופנים חשמליות מיוחדות וקלנועיות. במקום מעבדת תיקונים משוכללת לכל סוגי האופניים החשמליים והממונעים, כולל ממונעים לילדים, אופניים חשמליות מתקפלות, תלת אופן, מדריכים לאופניים חשמליים חשמליות ועוד. ניתן לקבל אופניים חשמליות באזור המרכז ובמושב צרופה שבצפון. טלפון 052-3489218.



 


מאמרים נוספים מאת בית האופניים והממונעים
 
כך תבחר אופנים חשמליות
09/03/14 | אופניים
אופנים חשמליות, גם אופניים חשמליים רגילים וגם אופניים חשמליות מתקפלות הפכו לצו השעה של ממש.



חסכוניות, ניידות קלה ומהירה, חוסר תלות בתחבורה ציבורית, לא צריך לחפש מקום חנייה וגם לא לעמוד בפקקים.



הן חוסכות לך לעמוד בפקקים ובכלל!


מאמר זה ייתן לכם הדרכה באשר למרכיב היסודי החשוב ביותר כשאתם ניגשים לרכוש זוג חדש של אופניים חשמליות או אופניים חשמליות מתקפלות


האם כדאי לרכוש אופניים חשמליות זולות?
04/12/13 | אופניים
כמי שנחשבים לאנשי אמון של הלקוחות שלנו בכל מה שקשור לרכישת אופניים חשמליות, אנחנו מוצאים את עצמנו הרבה פעמים במצבים שאפשר לקרוא להם בעדינות – לא נוחים, כשלקוחות שואלים אותנו לגבי אופניים חשמליים שהם ראו באינטרנט במחירים של 3,000 עד (בפעמים האחרונות שבדקנו) 3,800 ₪ לרכישה. והם שואלים אותנו מה האם כדאי לרכוש אופניים כאלו ומה ההבדלים.

למה אנשים מתעקשים להתעניין ולבקש לרכוש אופניים חשמליים לא חוקיים.
04/12/13 | אופניים
מאמר זה עוסק בטעות המטופשת של רכישת אופניים חשמליים לא חוקיים, ומה כן כדאי לעשות.

מאמר על אופנים חשמלים איכותיים באמת
04/12/13 | אופניים
יש אנשים שמחפשים את האופנים החשמליות הזולות ביותר שיש, הם מתחילים בלחפש אופניים יד שנייה באתרים שונים, ולפעמים גם קונים שם, אבל אחרי הם מבינים באמת את ההשלכות של רכישת אופניים יד שנייה – על כל העלויות שנובעות מכך לטווח הארוך, הם מבינים בדרך כלל שהם זורקים כסף לפח והולכים וקונים אופניים חשמליות זולות.

למה חשוב לעשות סקרי לקוחות מהשטח? (ולשאול הרבה שאלות באופן כללי)
12/11/13 | מכירות
למה הכוונה בכלל בכותרת שלנו? כל מי שקרא ולמד קצת על שיווק יודע שבעבר חברות גדולות עשו טעויות גדולות בגלל שהם הסתמכו על סקרי לקוחות, קבוצות מיקוד ועוד כל מיני שיטות וכלים "מסורתיים" שמשום מה הביאו ל כ80% כישלון בהשקת מוצרים חדשים שמופיעים בשוק.

סוללות נשרפות לאופניים חשמליות
12/11/13 | אופניים
המאמר הזה עוסק בהתייחסות לחדשות על שריפת דירה בגלל הטענה של סוללה של אופניים חשמליות. והנה העניין: לפני מספר שבועות קיבלתי מבול של טלפונים מלקוחות שרכשו אופניים חשמליות בעבר.

ההבדלים המהותיים בין סוגי המערכות החשמליות באופניים חשמליות
18/02/13 | אופניים
מאמר זה עוסק בהבדלים המשמעותיים שבין סוגי המערכות החשמליות באופניים החשמליות שאפשר לרכוש היום בשוק.

אופניים החשמליות - מה זה בדיוק אופניים חשמליות?
07/01/13 | אופניים
מאמר זה עוסק בהגדרה ובהסבר על מה הם אופניים חשמליות וכן במידע נוסף שמאפשר להבין את כלי התחבורה הזה.

שאלות חששות ותשובות לגבי אופניים חשמליות – חלק ב'.
07/01/13 | אופניים
מאמר זה הינו מאמר המשך למאמר " שאלות חששות ותשובות לגבי אופניים חשמליות" בו התחלנו לגעת בעיקרי השאלות שעולות אצל מתעניינים רבים באופניים חשמליות, שהפכו להיות כלי תחבורה פופולרי מאד בכבישי ארצנו.

שאלות חששות ותשובות לגבי אופניים חשמליות
07/01/13 | אופניים
מאמר זה עוסק באופניים חשמליות, בשאלות רבות וחששות שיש לאנשים בנוגע לאופניים חשמליות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI