דף הבית רפואה ובריאות רכיבה טיפולית רכיבה טיפולית – לדהור אל עבר הטיפול
רכיבה טיפולית – לדהור אל עבר הטיפול
יובל אלביכטמן 18/02/13 |  צפיות: 13378

בעזרת סוסים למשל, ניתן לטפל במבוגרים ובילדים. בעזרת רכיבה על הסוס ויצירת קשר אשר מכיל טיפול מסור, קשיבות ונתינה, ניתן לעזור למטופלים רבים אשר סובלים מבעיות פיזיות ורגשיות. רכיבה טיפולית הינה דרך מיוחדת ויצירתית לטיפול. במקרים רבים עשויה הדרך היצירתית והשונה לגשר על הבעיות ולהביא אל הפיתרון.

מטרתו של הטיפול הינה יצירת קשר בין המטופל, המטפל ובעל החיים. כאשר הגוף והנפש לוקחים חלק ברכיבה ובטיפול, עשוי המטופל לחוש קרוב אל בעל החיים. תחושה זו תעזור לו להתחזק ולהתמלא בביטחון. המטופל ילמד לסמוך על האחר, לתת לו וכן לקבל בעצמו.

רכיבה טיפולית-  ללמוד מהלב

ניתן ללמוד לימודי רכיבה טיפולית במכללה ירוקה ובסביבה כפרית ונעימה.  במסגרת הלימודים ילמדו הסטודנטים את התחומים: אנטומיה, פיזיותרפיה, קינסיולוגיה, ריפוי בעיסוק, פסיכולוגיה, וטרינריה , פיזיולוגיה, ציוד ואביזרים, פרזול, תרגול מיומנויות בתחום יחסי מטפל – מטופל, הכשרה ברכיבה ובהדרכת רכיבה ועוד נושאים רבים ומגוונים.                                                 תוכנית הלימודים נבנתה על ידי אנשי מקצוע ספציפיים ביותר . לאחר סיומו של קורס רכיבה טיפולית, תוענק לתלמידים תעודת מדריך לרכיבה. כמו כן, התעודה הינה תעודת מטפל ברכיבה .

במידה ותרצו ללמוד במסגרת קורס מדריכי רכיבה טיפולית, תוכלו לבחור בין שלושה מסלולים- המסלול הראשון ילמד אתכם  כיצד להיות מטפלים במסגרתה של הרכיבה הטיפולית. במהלך הלימודים, תלמדו על הקשר הרגשי והפיזי בין המטופל והמטפל. כמו כן תלמדו לרכב. המסלול השני מתמקד ברכיבה הטיפולית. הקורס ניתן במהלך יום בשבוע, כלומר מדובר בקורס חד שנתי. הקורס מתאים לאנשים אשר מעוניינים להתפתח כמדריכים ובעלי רקע בעולם הסוסים. המסלול הקורס השלישי הינו קורס חד שנתי אשר ניתן אחת לשבוע. במסגרתו של הקורס, ילמדו המדריכים כיצד להדריך מתחילים ומתקדמים. כמו כן יושם דגש על היכרות עם ענפים שונים אשר עוסקים ברכיבה תחרותית. שמו של הקורס הינו קורס מדריכי רכיבה מערבית.

הרכיבה הטיפולית עשויה לפתוח את עולמכם אל מסע קסום אשר משלב גוף, נפש, אדם, חיה והרבה רגש ונתינה. הקשר בין האדם, המטפל והסוס עשוי לעזור למטופלים רבים להתגבר על קשיים רגשיים ופיזיים, להתמלא מבפנים בתחושת יכולת וכוח ולהתקדם בדרך זו עד למצב בו יחול שיפור משמעותי במצבם. במידה ותחליטו להירשם ללימודים בתחום רכיבה טיפולית, תוכלו להיות אתם המנחים ולקחת חלק נפלא בתהליך המבורך הזה. היכולת לתת לאחר ולהושיט אליו את ידכם תעזור גם לכם ותגרום לכם לתחושת שליחות וסיפוק עצמי.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יובל אלביכטמן

מכללת כרכור /ספיריט

מומחים לשיקום באמצעות רפואה אלטרנטיבית ורפואה משלימה.

ע"י יובל אלביכטמן



 


מאמרים נוספים מאת יובל אלביכטמן
 
רכיבה טיפולית – לאנשים שאוהבים לעבוד עם בעלי חיים
רכיבה טיפולית – טיפול מסוג שונה, מתאים לכם ?

רפואה משלימה – לגוף, לנפש ולנשמה
רפואה משלימה – להשתחרר מהכאבים הפיזיים והנפשיים

לימודי רכיבה – איזה סוג של מטפלים אתם רוצים להיות ? הדרך שלכם מתחילה אצלנו במכללה
לימודי רכיבה – מטפלים באנשים באמצעות הסוסים

לימודי רפואה משלימה – משנה כיוון לערוץ נכון יותר
לימודי רפואה משלימה – מהפך בצורת החיים

לימודי רכיבה טיפולית- טיפול עם עוצמה
לימודי רכיבה טיפולית- דוהרים אל הבריאות

רפואה משלימה - אל תשלימו עם המצב
רפואה משלימה - לטפל בדרכים אחרות

ליצנות רפואית- מכישרון טבעי למקצוע מבוקש
ליצנות רפואית- לעשות טוב למישהו אחר

רכיבה טיפולית- קשרים אחרים
רכיבה טיפולית- חוזרים אל הטבע הרפואה המשלימה הפכה לפופולארית ביותר במהלך השנים האחרונות. בעבר, לא האמינו האנשים ביכולתה של הרפואה המשלימה, הם האמינו רק בכוחה של הרפואה המסורתית, אך עם חלוף הזמן, החלו רבים להתנסות בה ומצאו בה פתרון עבור בעיות שונות אשר לא הצליחו לקבל מענה ופיתרון במסגרתה של הרפואה הקונוונציונאלית.

לימודי עיסוי- להרגיע את הגוף
לימודי עיסוי- משהו טוב לימודי עיסוי עשויים להתאים לאנשים אשר אוהבים בני אדם ואוהבים את תחושת המגע עימם. העיסוי עשוי לעזור לאנשים רבים בני גילאים מגוונים ומצבים שונים. בעזרתו יוכלו אלו לחוש טוב יותר.

רפלקסולוגיה- על קצות האצבעות
רפלקסולוגיה- לטפל בעקב אכילס בעבר לא הייתה הרפואה המשלימה מקובלת בקרב הציבור. מרבית האנשים האמינו רק ביכולתה של הרפואה הקונוונציונאלית ומהמסורתית. עם חלוף השנים ותהליכי הגלובליזציה אשר חלו על מרבית המדינות, הפך עולמנו לקטן יותר ומגוון צורות חשיבה חדרו אל העולם המערבי. כתוצאה מכך הפכו שיטות טיפוליות זרות לחלק בלתי נפרד מדרכי הטיפול בחולים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI