דף הבית חוק ומשפט גישור ובוררות לפני שהולכים לשופט, נסו הליך גישור לגירושין - אירית רייכמן
לפני שהולכים לשופט, נסו הליך גישור לגירושין - אירית רייכמן
עו"ד אירית רייכמן 27/08/11 |  צפיות: 4603

הליך הגירושין הוא מטבעו הליך מאוד רגיש המצריך לעיתים קרובות מאודהליכה זהירה בין הטיפות ולא מאבק חורמה בכל החזיתות כפי שקורה לא פעם.בדיוק לשם כך נוטה בית המשפט להפנות מספר רב של תיקי גירושין להליךאלטרנטיבי של יישוב סכסוכים – הוא הליך הגישור. במאמר שלפניכם ננסה לעמודעל היתרונות הטמונים בניהולו של הליך הגירושין בנוכחותו של מגשר.

מובא ע"י עו"ד אירית רייכמן

1. שקט נפשי – הליך הגישור הוא הליך סגור ואינטימי המתנהל באווירה טובה.הגישור מאפשר לבני הזוג המבקשים להתגרש להגיע להסכמה ופשרה מבלי להזדקקלעזרתו של בית המשפט ע"י הסכם גישור.מדובר על יתרון משמעותי שכן הלחצים המשפטיים ובעיקר הנפשיים הכרוכיםבניהולו של דיון משפטי פורמלי עלולים לגרום לשני מהצדדים להרים את קולםבלהט הרגע ולומר דברים שעלולים להקשות על ההגעה לפיתרון. חשוב להדגיש כיהדברים הנאמרים בחדרו של המגשר הינם חסוייםולא מועברים לידיעתו של השופט.

2. ילדים – עבור בני זוג שהינם גם הורים ניהול הליך הגירושין בנוכחותושל מגשר ולא בין כתלי בית המשפט הינו במידה רבה בבחינת הכרח. הסיבה לכך היאשעצם נוכחותם של הילדים במשוואה תחייב את ההורים להישאר בקשר גם לאחרשהגירושין יהפכו לרשמיים. אשר על כן ובכדי לא להותיר משקעי עבר של ממש אשריעיבו על המשכו של הקשר וישפיעו בהכרח גם על הילדים – רצוי כי כל הדיוניםיתנהלו ברוח טובה – בדיוק כפי שקורה במסגרת הליך הגישור. הסיבה לכך נובעתבמישרין מהגדרת תפקידו של המגשר. בניגוד לשופט שפוסק לא פעם בצורה חדמשמעית – תפקידו של המגשר היא להביא את הצדדים לפשרה המוסכמת בהכרח על שניהצדדים.


3. מחיר – יש לציין כי הפנייה להליך הגישור ולא לבית המשפט עשוייה לחסוךלבני הזוג הרבה מאוד כסף וזמן. המגשר לא מעוניין לבזבז לשווא את זמנם שלבני הזוג ולכן המטרה שלו היא לסיים מוקדם ככל הניתן את ההליך – בכפוףלהשגתה של הסכמה. מרביתם המוחלט של הדיונים מאופיינים בגישה פרקטיתועניינית שאינה הולכת סחור-סחור. גם מבחינה כספית כאמור מדובר על הקלהמשמעותית שכן העלות הכרוכה בשכירת שירותיו של המגשר מתחלקת שווה בשווה ביןהצדדים וזאת ביחס לעלויות הכרוכות בניהולו של הליך משפטי ארוך ולא פשוט.

לסיכום הייעוץ לגישור,בבואכם לבחור מגשר שינהל את הליך הגירושין שלכם יהיה עליכם לבחור באישמקצוע מנוסה, סבלני וקר-רוח אשר ניהל לא פעם ולא פעמיים דיונים דומים.בקיאותו של המגשר בלשון החוק לצד היכרותו המעמיקה עם המורכבות המלווה תדירהליכי גירושין תאפשר לו להציע לכם את הפתרונות הריאליים שיסייעו לכם לסייםאת הקשר על הצד הטוב ביותר


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 עו"ד אירית רייכמן


 


מאמרים נוספים מאת עו"ד אירית רייכמן
 
3 שיקולים לצורך אישור הסכמים הנוגעים לקטינים שטרם נולדו - עו"ד אירית רייכמן
14/01/14 | משפחה
בית המשפט לענייני משפחה דן לאחרונה במקרה שבעקבותיו פורסם פסק דין תקדימי. המבקשים עתרו כי בית המשפט יאשר הסכם הכולל מעבר להוראות הרכושיות וההוראות לגבי סיום מערכת היחסים ביניהם, גם הוראות הנוגעות לקטין אשר עתיד להיוולד להם כולל הסדרי ראיה, משמורת ומזונות של הקטין.

מדוע אין להכיר בעילת תביעה בנזיקין בשל ניאוף ובגידה? - אירית רייכמן
22/12/13 | בגידות
בית המשפט העליון קבע הלכה תקדימית לאחרונה, בפסק דין שפורסם בתאריך 29.10.2013. לפי פסק הדין, אין להכיר בעילת תביעה בנזיקין בשל ניאוף ובגידה.

עורך דין לגירושין - אי קבלת ירושה
11/10/12 | ירושה
פסק דין ראשון מסוגו, פרי עטה של השופטת שפרה גליק מבית המשפט לענייני משפחה ברמת גן, קובע כי על אף העובדה שבני הזוג היו נשואים טכנית במשך 40 שנה, האישה אינה זכאית לקבלתו של סכום כלשהו מירושת בעלה המנוח – וזאת משום שבפועל בני הזוג לא התראו זה עם זו כמעט במשך כל התקופה.

עו"ד לגישור - דירת מגורים השייכת לאחד הצדדים - בעתיד נכס משותף
האישה הגישה תביעה ובה עתרה למחצית מזכויות האיש בדירה אשר נרכשה לפני הנישואין מכספים שקיבל האיש מהוריו וממשכנתא שנטל לפני הנישואין.

עו"ד לגירושין - מינואר 2012 חוק "מסלול מזונות" - והזוכה לא צריך להיות מעורב
18/07/12 | משפחה
הצעת חוק חדשה אשר הונחה על שולחן הכנסת בשלהי השבוע שעבר קובעת כי החל מחודש ינואר 2013 ימוסד בחוק "מסלול מזונות" ייחודי אשר יאפשר להוצאה לפועל להיכנס לנעלי הזוכה ולגבות במקומו את חוב המזונות. הצעת החוק הוגשה על רקע נתון לפיו 60% מהזוכים הפרטיים הן נשים אשר במסגרת הליכי ההוצאה לפועל אינן מיוצגות על ידי עורך דין ומכאן שהן מתקשות לגבות את החובות המגיעים להן על פי חוק. סברה נוספת היא שזוכים רבים נמנעים מפתיחתו של הליך גבייה אל מול החייבים וזאת מחשש לפעולות נקם אפשריות מצדם – שאף עלולות לפגוע בילדי

בגדה בבעלה והגישה תביעה לקבלת מחצית מדירתו
11/07/12 | משפחה
בתמ"ש 22183-09 אשר ניתן בינואר 2012 ע"י כבוד השופט פיליפ מרכוס בבית משפט למשפחה בירושלים דובר במקרה של זוג צעיר באמצע שנות ה-20 לחייהם אשר נישואיהם נמשכו פרק זמן קצר של שנה אחת תמימה.

כל מה שרציתם לדעת על אימוץ ילדים ע"י זוגות חד מיניים
26/06/12 | כללי
האם שני גברים, החיים כבני זוג, יוכלו להיות מוכרים כאבות משותפים של ילד מאומץ? בזכות התושיה והרצון של גיורא שביט שדיב ואבי שדיב שטיב, אשר יצרו תקדים משפטי, הדבר אכן אפשרי.

בית המשפט המחוזי קבע: הסכם ממון תקף רק לחיים ואיננו מחליף צוואה
03/10/11 | משפחה
בתאריך 11.9.2011 ניתן פסק דין תקדימי על ידי בית המשפט המחוזי אשר דן בשאלה האם הסכם ממון יכול לשמש גם כצוואה בעת פטירתו של מי מהצדדים? פסק דין חדש של השופטת צילה צפת בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, צריך להדליק נורה אדומה לכל אלו אשר דוחים או מותרים על חתימה על הסכם ממון וכתיבת צוואה. על כך במאמר הבא.

לפני שהולכים לשופט, נסו הליך גישור לגירושין - אירית רייכמן
הליך הגירושין הוא מטבעו הליך מאוד רגיש המצריך לעיתים קרובות מאוד הליכה זהירה בין הטיפות ולא מאבק חורמה בכל החזיתות כפי שקורה לא פעם. בדיוק לשם כך נוטה בית המשפט להפנות מספר רב של תיקי גירושין להליך אלטרנטיבי של יישוב סכסוכים – הוא הליך הגישור. במאמר שלפניכם ננסה לעמוד על היתרונות הטמונים בניהולו של הליך הגירושין בנוכחותו של מגשר.

תשובות לחמש שאלות בנושא גישור - אירית רייכמן
22/06/11 | משפחה
על רקע תופעת הסחבת המתמשכת שהפכה למנת חלקם של כמעט כל בתי המשפט בישראל, הופך תחום הגישור לאלטרנטיבה ברת קיימא ליישוב סכסוכים. המדובר בהליך שעשוי לחסוך לבוחרים בו כסף וזמן רב, וזאת לצד עוגמת נפש רבה שעשוייה להיחסך כתוצאה מכך שהסכסוך כולו לא מתנהל בין כתלי בית המשפט על כל המשתמע מכך. במאמר שלפניכם נציג איפוא חמש שאלות ותשובות שעיקרן אפיק הגישור. אל תגידו שלא ידעתם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI