דף הבית חוק ומשפט חוק ומשפט - אחר השפעה על הצוואה
השפעה על הצוואה
rina 18/01/13 |  צפיות: 3652

סרטים רבים נעשו בנושא, כל סידרה שניה מדברת על כך- ישנם אנשים שכליעודם בחיים הוא לנצל את החלשים והבודדים. כמה פעמים ראיתם את הסצנה שלהבחורה הצעירה שמתחתנת עם קשיש עשיר שגוסס, וכל זאת על מנת לרשת אותו בלכתומהעולם הזה. נשמע מוכר? נשמע גם אכזרי יחד עם זה? אז בטח לא תתפלאו לשמועשגם בחיים האמיתיים דברים כאלו קורים, לא פעם ולא פעמים. תמיד נוכל למצואאת האנשים שמנסים בדרך זו או אחרת להשפיע על חלוקת הרכוש של המנוח בלכתו.

לא חייב להיות מצב בו המשפיעים על המצווה הינם אנשים זרים לו, דווקאלרוב מה שנראה זה נכדים וילדים של המצווה אשר מנסים להשפיע על החלטותיו. אזכיצד נוכל להיות בטוחים וסמוכים שלא כך הדבר כאשר אנחנו כותבים ועורכיםצוואה?

קודם כל מומלץ לערוך את הצוואה בנוכחותו הסטרילית והאובייקטיבית של עורך דין ירושה, ללא התערבותם הפיסית של הילדים, האישה והנכדים.

בחוק הירושה נוכל למצוא סעיף (30) שמנסה להגביל ולמגר את התופעה. הסעיףמדבר על תנאים בהם נערכה הצוואה שאינם תקינים- במידה והצוואה נערכהבתחבולה, באיומים, באונס- זה נחשב להשפעה אינו הוגנת ועל כן צוואה כזותתבטל, ואז הרכוש יחולק על פי חוק הירושה על פי הקרבה למנוח ולא על פיהכתוב בצוואתו שזה הרגע נפסלה.

קודם כל השפעה שאינה שגרתית תמיד תחשד כאינה הוגנת. במידה ונתקלת בשאלה הזו מומלץ להיעזר בעורך דין צוואה על מנת להבין את הנושא לעומק.

הבדיקה הנעשת היא האם המצווה היה מצווה את אותו הדבר גם ללא עזרתו שלהמשפיע? כמו כן נבדקת האופציה והיכולת להשפעה שאינה הוגנת. כמו כן איןלפסול צוואה כך סתם ויש להוכיח כי ישנם אמצעים להפשעה אינה הוגנת שהיויכולים להזיז את המצווה מדעתו.

עורך דין עיזבון ביחד עם בית המשפט יבדוק את כל נסיבות וידאג להגיע להחלטה הנכונה בנוגע להפשעת הסובבים על המנוח.

כמובן שכל מקרה נבחן לגופו ואין חוק גורף שמכריז על כל המקרים כזהים.במידה והאב הקשיש חי עם ביתו באותו הבית טרם פטירתו- יכול להיות שהיתה לכךהשפעה על הצוואה, אך לא משום שהיא לחצה עליו מאינטרסים אישיים, אלא מכורחהנסיבות. מקרים כאלו ואחרים אינם נדירים- ולכן חשוב מאד לבחון כל נושאלגופו.

· הכותב אינו עורך דין או בעל מקצוע בתחום המשפטים. אין לראות באמור לעיל ייעוץ או חיווי דעת משפטי.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 rina


 


מאמרים נוספים מאת rina
 
צוואה ומה שמסביב
28/03/13 | ירושה
מספר דברים שיש לציין בכל הנוגע לצוואה וכל מה שקושר ונוגע בה...

יומולדת קטן
האם כל יומולדת של הילדים שלכם חייב להיות מפוצץ עם כדור פורח ולהטוטים!? איך אפשר להכין לילד יום הולדת קטן- אך איכותי!?

מארגנת או משכירה?
את הסרט של ג'ניפר לופז "מארגנת החתונות" סביר להניח שכמעט כל אחד ואחת מכם ראיתם. מה עדיף? להיות הג'ניפר שמארגנת לעצמה את החתונה או הג'ניפר שמארגנת לאחרים ומקבלת על כך כסף? מה עדיף? לארגן או להשכיר מארגן?

צוואה בפני רשות
31/01/13 | ירושה
אחת האופציות ליצירת צוואה הינה בפני רשות. מה המשמעויות ? כיצד בדיוק יש לעשות זאת- כל זאת ועוד במאמר המוצג לפניכם.

יום הולדת בחורף
הימים האחרונים היו כל כך קרים, סופות וסערות ושיטפונות.. איך חוגגים ככה יום הולדת לילדים?!

השפעה על הצוואה
רבים הם האנשים שעורכים צוואה בטרם עת, אך מה ההתערבות המותרת על פי חוק מצב קרובי המשפחה השונים בנושא?

מערכת לקידום
אם החלטתם לקדם אתר ואתם מחפשים מערכת טובה לעבוד איתה, כדאי שתקראו את המאמר שמסביר מה יש לבדוק במערכת ומה חשוב שיהיה בה לקידום טוב ומוצלח של האתר.

עורכי דין לנושאי ירושה
26/12/12 | ירושה
האם אנחנו צריכים עורכי דין לענייני ירושה או שמא נוכל להסתדר גם ללא עזרתם?

ירושה על פי חוק
11/12/12 | ירושה
מה מגדיר החוק וכיצד בנוגע לנושאי הירושה? החוק נחקק לפני כ 40 שנה, האם שונה והותאם מאז?

חגיגת יום הולדת לילדים
חגיגת יום ההולדת לילדים שלנו זה אירוע חשוב ומכונן! צרי לארגן אותו כמו שצריך ולשיג דגש על הדברים הנכונים. שיהיה לכולנו בהצלחה
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI