דף הבית חוק ומשפט רשלנות רפואית ההיבט הרגשי של רשלנות רפואית בלידה
ההיבט הרגשי של רשלנות רפואית בלידה
אלעד שניר 25/03/15 |  צפיות: 12819

מטופלים שקיבלו שירות רפואי תוך סטייה מרמת הזהירות הסבירה יכולים להגיש תביעה כל עוד הסטייה גורמת נזק. מהבחינה הזו, רשלנות רפואית היא סוג מסוים של רשלנות ולכן תביעות אזרחיות לגבי מתן שירותים רפואיים כושלים בתהליכי פריון ולידה משויכות לדיני הנזיקין. הטיפול בתביעות מבוצע על ידי עורך דין המכיר את התחום ובקיא בסעיפים השונים. אף על פי כן, ראוי לעצור ולהבין את ההיבט הרגשי של התהליך. הניסיון מראה כי הניהול המשפטי של התביעות הוא רק אספקט אחד מתוך מערכת שיקולים עדינה ומורכבת. אז כיצד ההורים מצליחים לעבור את החודשים הקשים של ניהול התביעה ומה עליהם לעשות על מנת להשיג את מטרתם על הצד הטוב ביותר?

ראשית, חשוב לציין כי ההורים יכולים להתייעץ עם עורך הדין לגבי כל הטיפול ההיקפי בתביעות רשלנות רפואית. הניסיון של עורכי דין המתמחים ברשלנות מאפשר להם להמליץ על מסלולי טיפול פסיכולוגיים ועל תמיכה רלוונטית. שנית, ההיבט הרגשי של רשלנות רפואית מלווה את ההורים מהרגע הראשון אך ניתן להתמודד איתו לאורך זמן. הדבר החשוב הוא להכיר במורכבות הנושא ולא לצפות לתוצאות מהירות של התביעה. ניהול התביעה אורך זמן והוא דורש לא מעט משאבים, זמן וסבלנות.

תפקיד המשפחה במהלך התביעה

המשפחה המורחבת יכולה לעזור להורים המנהלים תביעות רשלנות רפואית. בניגוד לתביעות רשלנות כלליות המתייחסות לרישום תרופה לא מתאימה, הפניה לא נכונה או אבחון שגוי של תוצאות, ברשלנות רפואית בלידה יש מימד שלם של רגש. רשלנות במהלך מעקב הריון, טיפולי פוריות, בדיקות אולטרסאונד ובלידה עצמה עלולה לגרום נזקים בלתי הפיכים. רשלנות היא הגורם העיקרי ליילוד הסובל משיתוק מוחין, פיגור שכלי ומומים נוספים. תפקיד המשפחה הוא קודם כל לתמוך בהורים המנהלים את התביעה, ולאחר מכן להציע גם עזרה ברמה היומיומית.

לסיכום, ההיבט הרגשי של תביעות רשלנות רפואית בלידה חשוב לא פחות מההיבט המשפטי. כדאי להתאזר בסבלנות ולהתייעץ עם גורמים מנוסים כאשר מתעוררים קשיים. התהליך הנו ארוך אך בסיומו ניתן לקבל פיצוי משמעותי על עוגמת הנפש.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אלעד שניר

כותב מאמרים משפטיים



 


מאמרים נוספים מאת אלעד שניר
 
מהי רשלנות רפואית בלידה?
רשלנות רפואית בלידה מתייחסת לכל מה שסובב את הלידה כולל ההיריון ואף טיפול בילוד לאחר הלידה. מהן התכונות של רשלנות רפואית בלידה?

הקשיים העומדים מול נוטריון במהלך ההכשרה
תהליך ההכשרה והשגת הרישיון עבור עורך דין המעוניין להיות נוטריון כולל קשיים רבים ונחשב לתהליך מסובך. מהם הקשיים העומדים מול נוטריון במהלך ההכשרה?

ההיבט הרגשי של רשלנות רפואית בלידה
ההיבט הרגשי של תהליך תביעת רשלנות רפואית בלידה חשוב לא פחות מההיבט המשפטי. כיצד על ההורים לנהוג כדי להצליח לעבור את החודשים הקשים של ניהול התביעה?

בקשה לביטול רישיון נוטריון
למרות שמשרד המשפטים מאפשר לעורכי דין בעלי רישיון נוטריון להגיש בקשה לביטול הרישיון, הליך זה כרוך בשורה ארוכה של השלכות. כיצד מגישים את הבקשה?

סוגיות במתן שירותים נוטריוניים
סעיף 7 לחוק הנוטריונים מונה את תפקידיו של הנוטריון אך לא כולל הבהרה לגבי סוגיות חשובות בנוגע לתפקידיו. במאמר זה נעמוד על הסוגיות הללו.

ליטל יעקובוביץ על הסדרי ראייה ומשמורת
02/02/15 | משפחה
אחד הנושאים החשובים עליהם חובה להגיע להסכמה הוא משמורת על הילדים. בד"כ המשמורת תינתן לאם, אך כיצד מתקבלת ההחלטה לגבי ההורה המשמורן?

מה הורים מיועדים צריכים לדעת על פונדקאות?
במאמר זה נמנה מספר דברים שעל הורים מיועדים לדעת בכל הקשור בתהליך פונדקאות ומה משמעותו בטווח הקצר והארוך.

מה עושים אחרי רשלנות רפואית בלידה?
חשוב כי כל אזרח ידע כי הוא זכאי למימוש זכויות לאחר רשלנות רפואית בלידה ואל לו לוותר על התמודדות משפטית. מה כדאי לעשות אחרי רשלנות רפואית בלידה?

האם על פי דיני צבא חייל יכול לדרוש ייצוג של עורך דין אזרחי?
נאשמים בבית דין צבאי יכולים לבחור בייצוג עורך דין אזרחי. מדוע כדאי לבחור ייצוג של עורך דין אזרחי וכיצד הוא יכול לעזור בהליכי משפט צבאי?

רשלנות רפואית בהריון חוץ רחמי
הריון חוץ רחמי מעמיד את האישה ההרה ואת העובר בסכנה והוא מחייב אבחון מוקדם ומקצועי. מהן התלונות העיקריות במהלך הריון חוץ רחמי?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI