דף הבית חוק ומשפט רשלנות רפואית מה עושים אחרי רשלנות רפואית בלידה?
מה עושים אחרי רשלנות רפואית בלידה?
אלעד שניר 11/12/14 |  צפיות: 12998

רשלנות רפואית בלידה עלולה לגרור אחריה שורה ארוכה של השלכות בלתי נעימות. מלבד הפגיעה הפיזית או הנזקים הבריאותיים, רשלנות רפואית בלידה יוצרת גם עוגמת נפש ותסכול. העצה החשובה ביותר היא לא לוותר על התמודדות משפטית. החוק מגבה אזרחים המוצאים את עצמם נפגעים לאחר רשלנות רפואית והוא גם מונה קריטריונים לקביעת פיצויים. מימוש זכויות לאחר רשלנות רפואית בלידה הוא חלק בלתי נפרד ממערכת החוק והמשפט.

כדאי לפנות מוקדם ככל האפשר לעורך דין המתמחה בדיני נזיקין ורשלנות רפואית בלידה. עורך הדין הוא איש מקצוע המכיר את התחום, בקיא בסעיפי החוק ומנוסה בהתמודדות משפטית. פנייה לעורך דין יכולה להתבצע תוך כדי איסוף החומר המתועד. פנייה מוקדמת לעורך דין עוזרת גם להתגבר על בעיות זיכרון או פספוס פרטים חיוניים. יחד עם זאת, לא מומלץ להתלונן בבית החולים אודות הרשלנות הרפואית. תלונה כזו עשויה לעזור לבית החולים להתכונן לקראת תביעה ולמנוע את מיצוי הזכויות.

שמירת תיעוד רפואי

משפחה החשה כי נפגעה בשל רשלנות רפואית חייבת לשמור את כל המידע הרפואי הנמצא בידיה. זכויות החולה בישראל מעניקות לכל אזרח את הזכות לקבל תיעוד רפואי. התיעוד הקשור בהריון ובלידה תורם להגשת התביעה, הוא עוזר בחיפוש אחר מומחה לכתיבת חוות דעת והוא יכול לתרום גם להגדלת דרישת הפיצוי. חשוב לשמור את התיעוד הרפואי הקשור לטיפולים מאוחרים ובמידת הצורך להתייעץ עם עורך דין. המלצה אחרת היא לשמור קבלות הקשורות להוצאות ששולמו עקב הרשלנות. הוצאות אלו יכולות להיות טיפולים רפואיים לאישה או לילוד, תשלום על תרופות, נסיעות לטיפולים בארץ ובחו"ל ועוד.

נזקים קשים במהלך הלידה לא תמיד מעידים על רשלנות רפואית. בית המשפט ועורכי הדין בוחנים את הקשר הסיבתי העובדתי והמשפטי ומשתמשים במבחן הרופא הסביר על מנת להכריע. מבחינת הנפגעים, הדבר החשוב הוא להגיע אל המשפט מוכנים ולהתחיל בתהליך מוקדם ככל האפשר. אין סיבה להמתין עם הגשת תביעת רשלנות רפואית. זו תביעה מורכבת הדורשת הפעלת משאבים, התאזרות בסבלנות ונוכחות של עורכי דין מנוסים ואמינים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אלעד שניר

כותב מאמרים משפטיים



 


מאמרים נוספים מאת אלעד שניר
 
מהי רשלנות רפואית בלידה?
רשלנות רפואית בלידה מתייחסת לכל מה שסובב את הלידה כולל ההיריון ואף טיפול בילוד לאחר הלידה. מהן התכונות של רשלנות רפואית בלידה?

הקשיים העומדים מול נוטריון במהלך ההכשרה
תהליך ההכשרה והשגת הרישיון עבור עורך דין המעוניין להיות נוטריון כולל קשיים רבים ונחשב לתהליך מסובך. מהם הקשיים העומדים מול נוטריון במהלך ההכשרה?

ההיבט הרגשי של רשלנות רפואית בלידה
ההיבט הרגשי של תהליך תביעת רשלנות רפואית בלידה חשוב לא פחות מההיבט המשפטי. כיצד על ההורים לנהוג כדי להצליח לעבור את החודשים הקשים של ניהול התביעה?

בקשה לביטול רישיון נוטריון
למרות שמשרד המשפטים מאפשר לעורכי דין בעלי רישיון נוטריון להגיש בקשה לביטול הרישיון, הליך זה כרוך בשורה ארוכה של השלכות. כיצד מגישים את הבקשה?

סוגיות במתן שירותים נוטריוניים
סעיף 7 לחוק הנוטריונים מונה את תפקידיו של הנוטריון אך לא כולל הבהרה לגבי סוגיות חשובות בנוגע לתפקידיו. במאמר זה נעמוד על הסוגיות הללו.

ליטל יעקובוביץ על הסדרי ראייה ומשמורת
02/02/15 | משפחה
אחד הנושאים החשובים עליהם חובה להגיע להסכמה הוא משמורת על הילדים. בד"כ המשמורת תינתן לאם, אך כיצד מתקבלת ההחלטה לגבי ההורה המשמורן?

מה הורים מיועדים צריכים לדעת על פונדקאות?
במאמר זה נמנה מספר דברים שעל הורים מיועדים לדעת בכל הקשור בתהליך פונדקאות ומה משמעותו בטווח הקצר והארוך.

מה עושים אחרי רשלנות רפואית בלידה?
חשוב כי כל אזרח ידע כי הוא זכאי למימוש זכויות לאחר רשלנות רפואית בלידה ואל לו לוותר על התמודדות משפטית. מה כדאי לעשות אחרי רשלנות רפואית בלידה?

האם על פי דיני צבא חייל יכול לדרוש ייצוג של עורך דין אזרחי?
נאשמים בבית דין צבאי יכולים לבחור בייצוג עורך דין אזרחי. מדוע כדאי לבחור ייצוג של עורך דין אזרחי וכיצד הוא יכול לעזור בהליכי משפט צבאי?

רשלנות רפואית בהריון חוץ רחמי
הריון חוץ רחמי מעמיד את האישה ההרה ואת העובר בסכנה והוא מחייב אבחון מוקדם ומקצועי. מהן התלונות העיקריות במהלך הריון חוץ רחמי?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI