דף הבית חוק ומשפט נדל"ן ומקרקעין שמאי מקרקעין וועדות ההתנגדות
שמאי מקרקעין וועדות ההתנגדות
אוהד 30/04/10 |  צפיות: 3046

קמתם בבוקר ובמקום לראות את הנוף המדהים שנשקף מחלונכם, אתם רואים התחלת בנייה של מגדל רב קומות, שהולך להסתיר לכם את השמש. רגע אחרי שאתה דופק את הראש בקיר, או בעצם רגע לפני, כדאי שתדע שיש יש כמה דרכים להילחם בבעיה מסוג זה, ולא, הקיר לא יעזור בשלב הזה....

האפשרות הראשונה היא פשוט למהר ולמכור את הדירה. במקרה כזה תצטרכו להביא שמאי מקרקעין לצורך הערכת שווי הדריה, ואז יכול מאוד להיות שהדירה כבר איבדה אחוזים רבים מערכה, כי כל מי שיבוא לראות אותה יזהה את הבנייה החדשה בסביבה.

האפשרות השנייה היא להגיש התנגדות לוועדה המקומית לתכנון ובנייה. גם במקרה כזה תצטרכו את עזרתו של שמאי מקרקעין שיצטרך לאשר כי בנייתו של המגדל הזה עלולה לפגוע באיכות חייכם ולהוריד את ערך הנכס שלכם. כמובן שזהו תהליך ארוך ומורכב, שלא אתם אמורים לפקח עליו. בדיוק בשביל זה קיים שמאי מקרקעין.

איך מגישים התנגדות לתכנית?

חוק התכנון והבניה מחייב יזמים וקבלנים לפרסם את תוכניות הבנייה שלהם בכלי התקשורת. כך תוכלו ללא בעיה לעיין בתוכנית הבנייה של "המפלצת" המתהווה לנגד חלונכם.... גם שמאי מקרקעין יוכל לראות את הפרסומים לצורך חוות הדעת שאותה יגיש עם ההתנגדות שלכם. לאחר הגשת ההתנגדות בצירוף כאמור חוות דעת של שמאי מקרקעין ועורך דין, תצטרכו לחכות 90 ימים לתשובה.

רק שתדעו

מצבים כמו זה המתואר במאמר שלנו הם מאוד שכיחים במדינת ישראל. זו הסיבה שלפני שאתם רוכשים נכס, התייעצו עם שמאי מקרקעין לגבי הבנייה האפשרית באזור מגוריכם. אם תקבלו דו"ח מסודר של שמאי מקרקעין לפני רכישת הנכס, תוכלו להימנע ממצבים כאלה. בכל מקרה, כדאי להתייעץ עם שמאי מקרקעין גם במצב של שיפוץ עתידי שאתם רוצים לעשות או הרחבת הנכס. כל שמאי מקרקעין יוכל לתת לכם הערכה האם השיפוץ הזה הוא כדאי.

בכל שינוי של מקום מגורים או שינוי הנכס פנו אל שמאי מקרקעין לבדיקה וייעוץ האם הפעולה כדאית. כל שמאי מקרקעין ישמח לסייע לכם בכך ואתם תוכלו להיות שקטים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אוהד


 


מאמרים נוספים מאת אוהד
 
רשלנות רפואית – הודעה שגויה
ההגדרה של רשלנות רפואית היא פעולה רפואית רשלנית הגורמת לחולה לנזק. בעצם רשלנות רפואית היא מצב בו רופא מטפל חרג מחובת הזהירות החלה עליו על פי חוק זכויות החולה, כאשר "רופא סביר" (כהגדרת החוק) לא היה נוהג כך.

הובלות קטנות הן גם הובלות
01/05/10 | מעבר דירה
חברות הובלות בתל אביב מתמחות בדרך כלל גם בתחום של הובלות קטנות. בדרך כלל מקובל לחשוב שאם דרושה לכם הובלה של פריט אחד, כמו ספה למשל, מיד אתם מחפשים אחר כלי רכב גדול, שאיתו אפשר להעביר את הספה, ולא נזקקים לשירותי חברת הובלות. אבל חברות הובלות בתל אביב החליטו לתת לכם פתרון גם בהעברת פריטים בודדים או מעט ציוד

שמאי מקרקעין וועדות ההתנגדות
קמתם בבוקר ובמקום לראות את הנוף המדהים שנשקף מחלונכם, אתם רואים התחלת בנייה של מגדל רב קומות, שהולך להסתיר לכם את השמש.

תדפקו על העץ- סוגי פרקטים
החלטתם לקנות פרקטים לבית? מעולה, הצטרפתם לרבים וטובים. אבל איך תבחרו את הסוג המתאים לכם ביותר? מסתבר שיש סוגים שונים של פרקטים שמסתובבים בשוק וחשוב מאד לדעת להבדיל ביניהם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI