דף הבית ספורט וכושר גופני אימונים משקולות - חלק בלתי נפרד מאימוני כושר
משקולות - חלק בלתי נפרד מאימוני כושר
מיכאל רומנסקי 14/01/14 |  צפיות: 3611

קשה למצוא כיום תוכניות אימונים שאינן כוללות בתוכן את המשקולות למיניהן. אימונים מסוג זה, אשר נועדו לפתח את השרירים בגוף בכלל, ובידיים בפרט, מביאים לתמורות חיוביות בהחלט על הגוף. זאת ועוד, אימוני המשקולות הם בהחלט נחלתם של כלל המתאמנים, ולא בהכרח אלה המקצועיים יותר. אז מה עוד נדרש לדעת עליהם?

קווים לדמותם של אימוני המשקולות

לא צריך להרחיב על התכלית העיקרית של הרמת משקולות: זוהי פעולה ספורטיבית המבוססת על הרמת משקלים שונים כלפי מעלה, כאשר המשקל הכולל של אלה יגדיר את אינטינסיביות האימון. האבחנה כיום היא בין מספר דרכים לבצע את ההרמה הזו, בין השאר בטכניקות דוגמת הנפה או דחיקה.

אימון משקולות נועד לחולל תמורות חיוביות בגוף האדם: ראשית, ויש שיאמרו שגם מעל הכול, ניתן להזכיר את חיזוק שרירי הידיים. בנוסף לכך, כוללים בתוכם אימונים אלה מטרות דוגמת שיפור התנועה,  הגדלת כמות הקלוריות הנשרפות על ידי הגוף במנוחה (RMR), שיפור סיבולת לב הריאה ועוד. האימונים מאפשרים לחטב את הגוף ואף לשמור על המשקל שלו יציב, וזאת עקב צריכה האנרגיה המוגברת שהם מביאים לה, במהלך האימונים או ביניהם.

נקודה חשובה נוספת נוגעת לסוגים השונים של המשקולות שניתן למצוא כיום: כך, למשל, ניתן למצוא משקולות יד, משקולות צלחת, משקולות קטלבקס, משקולות קרסול או רגל או אפילו משקולות מים. הציפוי של המשקולת צריך להיכנס אף הוא לתוך המשוואה, כשהבחירה אפשרית בין משקולת ללא ציפוי כלל, לכזו הכוללת כרום, גומי, ניאופרן, ויניל וכיוצא בזה.

אז איך מתחילים?

רכשתם משקולות? יפה מאד, אך בכל לא תמה העבודה שלכם. הגם שאימוני משקולות יכולים לחולל תמורות חיוביות לגוף בכל מקרה, מומלץ מאד לבצע אותם על פי תוכנית מסוימת. אפילו כשמתאמנים באופן עצמאי, בבית, ניתן להיעזר בבעלי מקצוע, דוגמת מאמני כושר, שיגדירו בדיוק את היקף האימונים, כמו גם מספר הסטים והחזרות שהם כוללים. הדגש צריך להיות מושם גם על טכניקת עבודה נכונה, וחלוקה מאוזנת של הכוח, מה שימנע סיכונים בריאותיים מסוגים שונים.

עקב העובדה שאימוני המשקולות הופכים ליעילים פי כמה כשהם משולבים עם תזונה נכונה ובריאה, ראוי לתת את הדעת גם להיבט הזה. המלצות של לא מעט מומחים הן על שילוב דיאטה מרובת חלבונים, מה שיחזק את שרירי הגוף מחד, ויחטב את הגוף מאידך. יש לצרוך ארוחה קלה טרם האימון, לשתות במהלכו מים ולצרוך חלבונים לאחריו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מיכאל רומנסקי


 


מאמרים נוספים מאת מיכאל רומנסקי
 
קווים לדמותו של מיצובישי אאוטלנדר phev
30/06/14 | רכב
כשמדברים על רכב חשמלי היברידי, מתכוונים לכזה המבוסס על שילוב מנועים. דגם האאוטלנדר phev מציע זאת בדיוק: פועלים בו, זה לצד זה, שני מנועים חשמליים, כל אחד מהם בנפח 82 כוח סוס, והם אחראיים על הנעת הגלגלים. את המשוואה משלים מנוע בעירה חשמלית (מנוע בנזין) בנפח של 2.0 ליטר (121 כ''ס), אשר מקבל על עצמו, מעבר להנעת הגלגלים, גם תפקיד של מחולל חשמלי לטעינת הסוללה.

מיצובישי אאוטלנדר phev - ליהנות ממכונית נפלאה
29/06/14 | רכב
מיצובישי, הנחשבת לאחת מחברות הרכבים הבולטות כיום, מציעה לנו בכל תקופה רכבים חדשניים ואיכותיים מאד. הפעם היא מביאה לנו, בעזרת חברת כמוביל, את האאוטלנדר phev, שהיא ללא ספק אחת המכוניות פורצות הדרך שניתן למצוא כיום.

ביטוח רכב - למה לשים לב
29/06/14 | ביטוח רכב
כמו כל מוצר ביטוחי אחר, גם ביטוח רכב נחשב למומלץ מאד והוא מוצע על ידי חברות הביטוח השונות בארץ. ביטוח רכב מציע למבוטחים כיסויים ביטוחיים חשובים ביותר, בין אם עבור הרכב עצמו ובין אם עבור הנהג שבו או נוסעיו. אם אתם מעוניינים לרכוש ביטוח חובה, ביטוח מקיף לרכב או ביטוח צד ג', כדאי לכם לקרוא את המאמר הבא.

בנק ירושלים משיק שירות קבלת הלוואות און ליין, ללקוחות כל הבנקים
29/06/14 | הלוואות
בשנים האחרונות, עלו הוצאות המחיה של הישראלי הממוצע באופן משמעותי. הדבר לא רק מקשה על ההתנהלות, אלא גם מצריך מחשבה מחוץ לקופסה ופניה לאי אילו פתרונות מימון ואשראי.

יונדאי i10 מול יונדאי i20
29/06/14 | רכב
לא פשוט למצוא את המכונית המתאימה. השפע הכל כך רב של דגמי המכוניות המוצעים לנו כיום, הפיתוחים הרבים בתחום וגם הצרכים שמשתנים עם הזמן, הופכים את משימת מציאת המכונית המושלמת ללא פשוטה.

יונדאי i10 מול יונדאי i20 - ההשוואה המלאה
27/06/14 | רכב
יונדאי, ענקית הרכב הדרום קוריאנית, אחראית לכמה מהדגמים הפופולאריים ביותר בישראל. מקום מרכזי, מהבחינה הזו, תופסים שני דגמים עיקריים: הראשון הוא דגם המיני i10, והשני דגם הסופר מיני i20. אז מה עומד בבסיס הדגמים המובילים האלה? ומה היתרונות של כל אחד מהם?

ביטוח דירה - כיצד ליהנות מהמענה הטוב ביותר
לא משנה כמה עלתה לכם הדירה, שבה אתם מתגוררים היום, או כמה רכוש יש לכם, סביר שהם חשובים לכם לא מעט וגם עולים לא מעט כסף. במיוחד בשביל זה מוצע לכם ביטוח דירה, המציע כיסוי במקרים שבהם נגרם נזק הן לתכולה שבבית והן למבנה עצמו.

פתרונות אשראי חוץ בנקאי של Cal: כל האפשרויות
27/06/14 | הלוואות
המציאות הכלכלית של שנת 2014 מאלצת רבים מאיתנו לשנות את חוקי המשחק. כאשר הוצאות המחיה עולות, וכאשר המצב בחשבון הבנק הופך לנזיל יותר ויותר, עולה לא פעם הצורך להתבסס על פתרונות אשראי. בהקשר הזה, על רקע הקשיים שמערימים הבנקים, נראה כי האשראי החוץ בנקאי מקבל עדיפות בעיני לא מעט אנשים, ומסיבות ברורות.

כל מה שחשוב וכדאי לדעת על ביטוח תאונות אישיות
רוצים לרכוש ביטוח תאונות אישיות ומתלבטים? סוכן הביטוח שלכם הציע לכם לרכוש את הביטוח הזה, אולם אתם לא בטוחים שהבנתם בדיוק מה הוא מציע, ובכלל - עד כמה הוא כדאי? אם כן, ובעיקר כדי לעשות לכם קצת סדר בבלאגן, ריכזנו עבורכם את כל המידע שחשוב וכדאי לדעת רגע לפני שרוכשים את הביטוח הזה. אז, קדימה, קחו נייר ועט ורשמו את ההערות הבאות.

רכישת רכב יד שניה מיבואן מורשה - על היתרונות שברכישה כזו
27/06/14 | רכב
לא בכדי בוחרים רבים באפשרות של רכישת רכב יד שניה מיבואן מורשה. אמנם אפשר גם לבחור ברכישה דרך אדם פרטי או מגרש למכירת רכבים מכל הסוגים ומכל המינים, ובכל זאת, רכישה כזו מציעה לנו לא מעט יתרונות, שלא תמיד מוצאים ברכישות אחרות. מדוע כדאי לרכוש רכב באופן זה ומהם יתרונותיה של רכישה שכזו? התשובה, לפניכם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI