דף הבית חוק ומשפט חוק ומשפט - אחר נוטריון תל אביב לשירותך
נוטריון תל אביב לשירותך
אלעד שניר 02/03/14 |  צפיות: 3346

תפקידו של הנוטריון הוא לתת שירות לציבור ואין זה בכדי כי עלותם של השירותים הנוטריונים היא אחידה בכל הארץ. רק כך ניתן לוודא כי כל אדם יכול לקבל שירות נוטריוני, ללא קשר למצבו הסוציו – אקונומי. נוטריון תל אביב יגבה את אותו השכר בדיוק, כמו נוטריון רמת גן או חיפה, כאשר לנוטריון אין סמכות לגבות שכר טרחה נמוך או גבוה יותר מהקבוע ברשימת התעריפים.

מתן שירותים נוטריונים, היא סמכות ייחודית של בעלי רישיון נוטריון, אותו מקבלים עורכי דין העומדים בתנאי הזכאות שבחוק. קבלת הרישיון, הלכה למעשה, דורשת הגשת בקשה בכתב, לאחר מכן, מפורסמים שמות המועמדים, עורכי הדין משתתפים בהשתלמות מקצועית ולאחר מכן, מקבלים את הרישיון. אלו שירותים נוטריונים נותן נוטריון תל אביב? למשל, אימות  חתימה, יפוי כח ואימות צוואה.

נוטריון תל אביב- הליך ההסמכה

בישראל, נוטריונים מוסמכים על ידי ועדת הרישיונות היושבת משרד המשפטים. לשם קבלת הרישיון, יש להגיש בקשה בכתב, אשר תתקבל, אך ורק אם עורך הדין המבקש, עמד בכל תנאי הזכאות. ועדת הרישיונות מפרסמת את שמות עורכי הדין, אשר עמדו בתנאי הכשירות, בכדי לאפשר למי שמעוניין בכך, להתנגד למתן הרישיון. בהעדר התנגדות או אם הוגשה התנגדות ונדחתה על ידי ועדת הרישיונות, יקבלו המבקשים, רישיון נוטריון אקספרס. יש לציין כי לפני קבלת הרישיון, חייבים עורכי הדין להשתתף בהשתלמות אקדמית קצרה. השתלמות זו היא למעשה ההכשרה המרכזית של עורכי הדין לתפקיד נוטריון תל אביב ועל כן, ישנה חובת השתתפות.

אימות חתימה ותרגום נוטריוני

חוק הנוטריונים מונה שורה של שירותי נוטריון וביניהם למשל, אימות חתימה. ישנם מסמכים משפטיים מסוימים, אשר תוקפם המשפטי, תלוי בחתימה על המסמך, בפני נוטריון. בין השאר מדובר על יפוי כוח בלתי חוזר לקבלת משכנתא. כאשר החתימה מאומתת על ידי נוטריון תל אביב, זהו למעשה אישור על זהות החותם. כיצד יזהה הנוטריון את החותם? על סמך היכרות אישית עמו או על פי אמצעי זיהוי כמו תעודת זהות או דרכון.

דוגמא נוספת לשירות נוטריוני שניתן לקבל אצל נוטריון תל אביב הוא תרגום נוטריוני.  כאשר אנו עוברים למדינה אחרת לתקופה ארוכה, עלינו לתרגם מסמכים משפטיים שונים, על מנת שנוכל לעשות בהם שימוש במדינה הזרה. לשם כך דרוש לנו תרגום נוטריוני אקספרס של המסמכים. הנוטריון המתרגם חייב להיות בקיא בשתי השפות, כאשר הוא יכול לתרגם בעצמו את המסמכים או לחתום על נכונות התרגום, אשר בוצע על ידי אדם אחר.

דגשים בעבודה הנוטריונית

לשם שמירה על מקצועיותם של הנוטריונים, ישנם מפקחים העורכים ביקורות תקופתיות. כאשר ממצאי הביקורות, מעלים בעיות שונות, יוצא חוזר אל הנוטריונים ובו הבהרות ודגשים, אשר נועדו לשפר את השירות הנוטריוני ולוודא כי הוא נעשה על פי החוק. למשל:

1. זיהוי הפונה: על הנוטריון לזהות את הפונה ולרשום את אמצעי הזיהוי. היה והנוטריון אינו מכיר את המבקש באופן אישי, עליו לראות תעודת זהות או דרכון, על מנת לוודא כי האדם העומד מולו, הוא אכן מי שהוא טוען שהוא. דגש לעניין זה נוגע לשמירת צילום של התעודה על פיה זוהה הפונה. הנוטריונים מתבקשים להקפיד לשמור צילום זה.

2. ראייה בכתב לזכות חתימה: בכל מקרה של חתימה בשם אחר, למשל, חתימה כנאמן, חתימה בשם של יחיד או תאגיד וכיו"ב, על הנוטריון לבקש שתוגש לו ראיה בכתב להנחת דעתו בדבר זכותו של הפונה אליו, לחתום כאמור. הנוטריון אינו רשאי לבצע את הפעולה שנדרשה ממנו, ללא שקיבל אישור זה. כמו כן, על נוטריון תל אביב, להקפיד לצרף לעותק האישור הנוטריוני אותו הוא שומר במשרדו, גם את אותה ראיה בכתב, המעידה על זכות החתימה.

3. גביית שכר: המבקרים נוכחו לגלות כי חלק מהנוטריונים, אינם מקפידים על רישום השכר שגבו עבור השירות. נבהיר כי הנוטריון חייב לגבות את השכר האחיד ולא לסטות ממנו, וכל אישור נוטריוני, עליו לציין מהו השכר שגבה. אם לא גבה, יציין באישור מדוע. יודגש כי אי גביית שכר, מותרת רק במקרים מסוימים, כפי שאישרה ועדת הנוטריונים של לשכת עורכי הדין.

הנוטריון מעניק שירותי נוטריון שונים. בעבודתו, עליו להקפיד למלא אחר הוראות החוק ולהיות קשוב לדגשים ולהנחיות, היוצאים מדי פעם לאור, בעקבות ביקורות המפקחים. מתן שירותי נוטריון מחייבת קבלת רישיון נוטריון, אותו יכולים לקבל עורכי דין העומדים בתנאי הכשירות שבחוק הנוטריונים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אלעד שניר


 


מאמרים נוספים מאת אלעד שניר
 
האם להתגרש בלי ללכת לייעוץ זוגי מתוך רצון לשקם
01/01/17 | משפחה
אחוזי הגירושין נמצאים בעלייה מתמדת, ובני זוג רבים בוחרים לפרק את החבילה ולהתגרש. אם בעבר גירושין היו בגדר אות קלון על המתגרשים, כיום גירושין הם... קרא עוד

על הוראות חוק הוצאה לפועל
בכל הנוגע להוצאה לפועל חשוב להכיר שני מושגים ראשיים: זוכים וחייבים. זוכה הוא אדם שבידו פסק דין כספי... קרא עוד

מתי תוכל לתבוע בגין הלנת שכר?
אחד הסעדים החשובים ביותר העומדים לרשותם של העובדים בישראל הוא קבלת מלוא שכרם בזמן. על פי החוק להגנת השכר, פגיעה בזכות זו של העובד עשויה להביא לתביעות חמורות... קרא עוד

האם רשלנות רפואית מובילה לרפואה מתגוננת?
התביעות הרבות בגין רשלנות רפואית מביאות את הרופאים למצב בו הם שולחים פציינטים לאינספור בדיקות לא רלוונטיות שלא משיגות שום תועלת, כשכל מטרתם היא להגן על עצמם מפני... קרא עוד

למה הפייסבוק לא מוזכר בחוק איסור לשון הרע, ואיך בכל זאת יש תביעות על פרסומים בו
13/03/16 | כללי
חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965 מגן על זכות יסוד כבוד האדם. תפקידו של החוק להגדיר מהי לשון הרע ולאסור על השימוש בה כלפי אזרחים, עובדי ציבור ואחרים.

למה הפייסבוק לא מוזכר בחוק איסור לשון הרע, ואיך בכל זאת יש תביעות על פרסומים בו
13/03/16 | כללי
חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965 מגן על זכות יסוד כבוד האדם. תפקידו של החוק להגדיר מהי לשון הרע ולאסור על השימוש בה כלפי אזרחים, עובדי ציבור ואחרים.

הליכי גירושין בשיתוף פעולה – מציאות אפשרית?
10/03/16 | משפחה
לא אחת אנו שומעים על סכסוכי גירושין קשים. בני זוג שאהבו זה את זה מאד הופכים בגירושין לאויבים מרים. האם ניתן לעשות את זה אחרת? האם אפשר לפרק את החבילה בשיתוף פעולה ומתוך כבוד הדדי? על כך במאמר שלפניכם.

האם אפשר להכריח גבר או אישה להתגרש?
21/02/16 | משפחה
האם ניתן לכפות גירושין? מה קורה כשהצד השני מסרב להתגרש, מה הסנקציות אם בכלל? זוגיות במבחן. קרא עוד

מה השכר העדכני עבור שירותים נוטריוניים
07/10/15 | כללי
שכרו של הנוטריון הינו אחיד ונקבע על פי החוק. במאמר הנוכחי נסקור את התעריף העדכני לשנת 2015 עבור השירותים הנוטריוניים השונים.

רשלנות רפואית עקב היעדר הסכמה מדעת
הסכמה מדעת מייצגת את זכותו של המטופל לקבל החלטות באשר לטיפול רפואי שיקבל והיא מעוגנת בחוק זכויות החולה. כיצד מתאפיינת רשלנות רפואית עקב העדר הסכמה מדעת?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI