דף הבית חוק ומשפט חוק ומשפט - אחר היערכות לפגישה עם נוטריון בתל אביב
היערכות לפגישה עם נוטריון בתל אביב
אלעד שניר 14/05/14 |  צפיות: 2980

תיאום פגישה עם נוטריון בתל אביב מחייבת היערכות מוקדמת. היערכות כזו יכולה להבטיח קיצור תהליכים וניהול של הליך משפטי בצורה נוחה ויעילה עבור כל הצדדים המעורבים. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא רק אנשים מן הישוב שאינם מכירים את התחום המשפטי זקוקים להיכרות מן הסוג הזה. מטרת ההיערכות היא להקצות נוטריון בתל אביב לכל פעולה וסמכות הקבועה בחוק הנוטריונים ובחוקים אחרים.

בשלב הראשון של היערכות לפגישה עם נוטריון בתל אביב כדאי לאסוף מידע על ההבדלים בינו לבין עורך דין רגיל. נוטריון הוא למעשה עורך דין המוסמך על פי חוק לבצע שורה ארוכה של פעולות משפטיות. נוטריון יכול בין היתר לאמת, לאשר, לערוך ולהעיד על מסמכים משפטיים. החתימה של הנוטריון נחשבת בעיני המשפט במקרים רבים בתור אישור למקוריותו של מסמך מסוים. עוד מהווה חתימת נוטריון אינדיקציה חיובית לזהותו של החותם ולכך שהסמך נחתם מרצונם החופשי של כל המעורבים בדבר. מהבחינה הזו משמשים מסמכי נוטריון לשמש כראיה בבתי משפט או בפני רשויות אחרות. לבסוף, במסגרת השלב הראשון של היערכות לקראת פגישה עם נוטריון בתל אביב כדאי לקרוא על הסדרת עיסוקו של הנוטריון בחוק הנוטריונים.

מהו חוק הנוטריונים וכיצד הוא תורם לפגישה?

חוק הנוטריונים נחקק בשנת 1976 במטרה לבטל את הכפילות ואת ההבחנה בין משרת הנוטריון הציבורי לבין משרת נוטריון למסמכים יוצאי חוץ. על פי סעיף 7 לחוק הנוטריונים מוסמך נוטריון שעומד בכללי משרד המשפטים ולשכת עורכי הדין לאמת חתימה על מסמך, לאשר נכונות העתק ונכונות תרגום, לאשר שפלוני חי, לערוך העדה של מסמך סחיר ועוד. אלו רק מקצת דוגמאות החושפות את מורכבות תפקיד הנוטריון ואת ההבדלים המשמעותיים בינו לבין נותני שירותים אחרים בתחום המשפט.

מבחינת התרומה של חוק הנוטריונים להיערכות לקראת פגישה עם נוטריון בתל אביב, השאיפה היא לאסוף כמה שיותר מידע מקדים. המידע יכול לעזור בגיוס נוטריון לצורך ביצוע פעולות משפטיות חיוניות ויעיל גם בשעת חירום. ההיצע הגדול של נוטריונים בתל אביב ובגוש דן לא אמור למנוע מאזרחים לממש את הזכויות שלהם. זו הסיבה שכדאי להשקיע באיסוף מידע על חוק הנוטריונים ועל המשמעויות שלו עבור פעולות שגרתיות וסטנדרטיות בתחום המשפט.

שיקולים עבור בחירת נוטריון בתל אביב

השלב השני והמעשי של היערכות לקראת פגישה עם נוטריון בתל אביב כולל בחירה בין נותני שירות על בסיס קריטריונים כמו תחום התמחות, זמינות ועוד. לקוח הזקוק לשירותי נוטריון בתל אביב יכול להשתמש בהתמחות בשפות בתור כלי סינון. רצוי לבדוק את ההתמחות של הנוטריון בשפה מסוימת ולוודא שהיא עולה בקנה אחד עם צרכי השירות. מי שנאלץ לבצע תרגום נוטריוני עבור הצגת מסמכים באירופה לא יכול להסתפק בנוטריון המתמחה באנגלית בלבד, ועליו לוודא התמחות בשפה הרלוונטית עבורו.

לאחר שאוספים את המידע המקדים ובוחרים נוטריון בתל אביב אפשר לבצע את ההיערכות הקונקרטית. יש לרכז את כל המסמכים התורמים לביצוע הפעולה הנוטריונית, להוסיף אישורים מטעם משרדי ממשלה מתאימים ולהגיע עם כל האסמכתאות שיכולות לקצר את התהליך המשפטי. פגישה עם נוטריון בתל אביב יכולה להסתיים תוך דקות ספורות כל עוד מגיעים עם הנתונים הנכונים. מנגד, הפגישה צפויה להתארך בשל חוסר מוכנות של הלקוח. ההמלצה העקרונית היא להשקיע בהיערכות לקראת פגישה עם נוטריון ולא להקל ראש בזמן הפנוי המוקצה עבורה. פגישה כזו יכולה לעשות את ההבדל בין הגשת מסמכים ראויים לבין עיכוב הליכים משפטיים באופן משמעותי.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אלעד שניר

כותב מאמרים משפטיים



 


מאמרים נוספים מאת אלעד שניר
 
מהי רשלנות רפואית בלידה?
רשלנות רפואית בלידה מתייחסת לכל מה שסובב את הלידה כולל ההיריון ואף טיפול בילוד לאחר הלידה. מהן התכונות של רשלנות רפואית בלידה?

הקשיים העומדים מול נוטריון במהלך ההכשרה
תהליך ההכשרה והשגת הרישיון עבור עורך דין המעוניין להיות נוטריון כולל קשיים רבים ונחשב לתהליך מסובך. מהם הקשיים העומדים מול נוטריון במהלך ההכשרה?

ההיבט הרגשי של רשלנות רפואית בלידה
ההיבט הרגשי של תהליך תביעת רשלנות רפואית בלידה חשוב לא פחות מההיבט המשפטי. כיצד על ההורים לנהוג כדי להצליח לעבור את החודשים הקשים של ניהול התביעה?

בקשה לביטול רישיון נוטריון
למרות שמשרד המשפטים מאפשר לעורכי דין בעלי רישיון נוטריון להגיש בקשה לביטול הרישיון, הליך זה כרוך בשורה ארוכה של השלכות. כיצד מגישים את הבקשה?

סוגיות במתן שירותים נוטריוניים
סעיף 7 לחוק הנוטריונים מונה את תפקידיו של הנוטריון אך לא כולל הבהרה לגבי סוגיות חשובות בנוגע לתפקידיו. במאמר זה נעמוד על הסוגיות הללו.

ליטל יעקובוביץ על הסדרי ראייה ומשמורת
02/02/15 | משפחה
אחד הנושאים החשובים עליהם חובה להגיע להסכמה הוא משמורת על הילדים. בד"כ המשמורת תינתן לאם, אך כיצד מתקבלת ההחלטה לגבי ההורה המשמורן?

מה הורים מיועדים צריכים לדעת על פונדקאות?
במאמר זה נמנה מספר דברים שעל הורים מיועדים לדעת בכל הקשור בתהליך פונדקאות ומה משמעותו בטווח הקצר והארוך.

מה עושים אחרי רשלנות רפואית בלידה?
חשוב כי כל אזרח ידע כי הוא זכאי למימוש זכויות לאחר רשלנות רפואית בלידה ואל לו לוותר על התמודדות משפטית. מה כדאי לעשות אחרי רשלנות רפואית בלידה?

האם על פי דיני צבא חייל יכול לדרוש ייצוג של עורך דין אזרחי?
נאשמים בבית דין צבאי יכולים לבחור בייצוג עורך דין אזרחי. מדוע כדאי לבחור ייצוג של עורך דין אזרחי וכיצד הוא יכול לעזור בהליכי משפט צבאי?

רשלנות רפואית בהריון חוץ רחמי
הריון חוץ רחמי מעמיד את האישה ההרה ואת העובר בסכנה והוא מחייב אבחון מוקדם ומקצועי. מהן התלונות העיקריות במהלך הריון חוץ רחמי?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI