דף הבית חוק ומשפט משפחה האם צריך עורך דין לצורך פתיחת תיק גירושין
האם צריך עורך דין לצורך פתיחת תיק גירושין
אלעד שניר 01/06/14 |  צפיות: 4007

על פי החוק בישראל יכול רק בית הדין הרבני להתיר קשר נישואים בין בני זוג יהודים. עם זאת, את תיק הגירושין ניתן לפתוח בשתי ערכאות השיפוט ולבחור בין בית הדין הרבני לבין בית המשפט לענייני משפחה. רק הטקס המחייב לצורך התרת הנישואים ומסירת הגט הוא זה שעובר תחילה בבית הדין הרבני. מבחינת האזרחים, העובדה שקיימות שתי ערכאות משפטיות מקבילות יוצרת לא מעט בלבול ומחייבת התייעצות עם עורך דין המתמחה בדיני משפחה.

כתב תביעה המוגש לצורך גירושין ברבנות כולל את פרטיו המלאים של מגיש התביעה ואת פרטי בן זוגו אשר מתגרשים. עוד יש לכלול בתוך כתב התביעה את פרטי עורך הדין או את שמם של הטוענים הרבניים המעורבים בתהליך. המטרה של כתב התביעה היא לאפשר לתובע לפרט את נסיבות הדרישה לגירושין, לספר על ילדים משותפים ולחשוף הליכי גישור או צעדים שנעשו בעבר למען השגת שלום בית. כמו כן, כתב התביעה דורש פירוט מלא על העילות לגירושין ואת ציון הסעד אותו התובע מבקש מבית הדין. לאחר מילוי הטופס ניתן להגיש אותו במזכירות בית הדין ותיק הגירושין ברבנות נפתח מיד לאחר תשלום אגרת בית הדין.

היתרונות של מעורבות עורך דין

התפקיד החשוב ביותר של עורך דין בעת פתיחת תיק גירושין הוא להמליץ ללקוח על הערכאה המשפטית המתאימה עבורו. מי שמעדיף את בית הדין הרבני יכול להתייעץ עם עורך דין כדי להבין מהן העילות המוצדקות לגירושין על פי ההלכה היהודית, בעוד מי שבוחר בבית המשפט לענייני משפחה יצטרך להביא בחשבון בין היתר את זכויות האישה. עורך דין מומחה בדיני משפחה וגירושין מנחה את המבקש לתבוע ועומד לצידו בניסוח כתב תביעה הולם וראוי.

יתרון נוסף של מעורבות עורך דין במהלך פתיחת תיק גירושין הוא מירוץ הסמכויות. את הדיון בחלוקת הרכוש המשותף ניתן לעשות או בבית הדין הרבני או בבית המשפט לענייני משפחה, אך הכל מתבצע בכפוף להחלטתו של בן הזוג הראשון המבקש זאת ואף מגיש את תביעת הגירושין בזמן.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אלעד שניר

כותב מאמרים משפטיים



 


מאמרים נוספים מאת אלעד שניר
 
מהי רשלנות רפואית בלידה?
רשלנות רפואית בלידה מתייחסת לכל מה שסובב את הלידה כולל ההיריון ואף טיפול בילוד לאחר הלידה. מהן התכונות של רשלנות רפואית בלידה?

הקשיים העומדים מול נוטריון במהלך ההכשרה
תהליך ההכשרה והשגת הרישיון עבור עורך דין המעוניין להיות נוטריון כולל קשיים רבים ונחשב לתהליך מסובך. מהם הקשיים העומדים מול נוטריון במהלך ההכשרה?

ההיבט הרגשי של רשלנות רפואית בלידה
ההיבט הרגשי של תהליך תביעת רשלנות רפואית בלידה חשוב לא פחות מההיבט המשפטי. כיצד על ההורים לנהוג כדי להצליח לעבור את החודשים הקשים של ניהול התביעה?

בקשה לביטול רישיון נוטריון
למרות שמשרד המשפטים מאפשר לעורכי דין בעלי רישיון נוטריון להגיש בקשה לביטול הרישיון, הליך זה כרוך בשורה ארוכה של השלכות. כיצד מגישים את הבקשה?

סוגיות במתן שירותים נוטריוניים
סעיף 7 לחוק הנוטריונים מונה את תפקידיו של הנוטריון אך לא כולל הבהרה לגבי סוגיות חשובות בנוגע לתפקידיו. במאמר זה נעמוד על הסוגיות הללו.

ליטל יעקובוביץ על הסדרי ראייה ומשמורת
02/02/15 | משפחה
אחד הנושאים החשובים עליהם חובה להגיע להסכמה הוא משמורת על הילדים. בד"כ המשמורת תינתן לאם, אך כיצד מתקבלת ההחלטה לגבי ההורה המשמורן?

מה הורים מיועדים צריכים לדעת על פונדקאות?
במאמר זה נמנה מספר דברים שעל הורים מיועדים לדעת בכל הקשור בתהליך פונדקאות ומה משמעותו בטווח הקצר והארוך.

מה עושים אחרי רשלנות רפואית בלידה?
חשוב כי כל אזרח ידע כי הוא זכאי למימוש זכויות לאחר רשלנות רפואית בלידה ואל לו לוותר על התמודדות משפטית. מה כדאי לעשות אחרי רשלנות רפואית בלידה?

האם על פי דיני צבא חייל יכול לדרוש ייצוג של עורך דין אזרחי?
נאשמים בבית דין צבאי יכולים לבחור בייצוג עורך דין אזרחי. מדוע כדאי לבחור ייצוג של עורך דין אזרחי וכיצד הוא יכול לעזור בהליכי משפט צבאי?

רשלנות רפואית בהריון חוץ רחמי
הריון חוץ רחמי מעמיד את האישה ההרה ואת העובר בסכנה והוא מחייב אבחון מוקדם ומקצועי. מהן התלונות העיקריות במהלך הריון חוץ רחמי?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI