דף הבית חוק ומשפט נדל"ן ומקרקעין הכול על פינוי שוכר בעייתי מדירת מגורים
הכול על פינוי שוכר בעייתי מדירת מגורים
אלעד שניר 27/10/11 |  צפיות: 3621

הכלי המשפטי המרכזי העומד לרשותו של המשכיר, בהליך פינוי שוכר הוא הגשת תביעת פינוי. המשכיר רשאי להגיש גם תביעה נפרדת לפיצויים, בגין הנזקים שגרם השוכר, אך לשם פינויו של הדייר מן הנכס, יש להגיש תביעת פינוי מדירה.

במקרים בהם קיבל המשכיר צו פינוי אך השוכר ממשיך בסירובו לפנות את הדירה, יפנה המשכיר להוצאה לפועל ויפתח תיק נגד השוכר.

האם ניתן לפנות שוכר ללא הגשת תביעה? כאשר מדובר על דייר מפר חוק, סביר להניח כי לא יהיה מנוס מהגשת תביעה. אולם, המשכיר יכול לנסות לדבר עם השוכר ולהסביר לו כי יינקטו נגדו הליכים משפטיים, אם לא יפנה את הדירה.

ישנם מקרים בהם, קבלת מכתב התראה מעורך דין, מרתיעה את השוכר והוא עוזב את הנכס. לכן, אפשר בהחלט לנסות פעולות אלו, לפני הגשת התביעה ואם אינן מועילות, להגיש תביעת פינוי דייר לבית המשפט.

על תביעת פינוי דייר

המחוקק ייחד את הנושא של פינוי דייר על ידי הליך מיוחד הנקרא "תביעת פינוי מושכר". ייחודו של ההליך בא לידי ביטוי בשלושה אופנים:

1. סעד של פינוי בלבד : תביעת פינוי מדירה, עניינה בסעד אחד בלבד והוא סעד הפינוי. המשכיר יכול להגיש תביעה כספית נגד השוכר, בגין הנזקים שגרם, אך זו תהיה תביעה נפרדת.

2. כתב התביעה : בשל העובדה כי התביעה נסובה רק על נושא הפינוי, כתב התביעה של פינוי מדירה, הוא תמציתי. יש להסביר בקצרה מדוע השוכר שוהה בנכס שלא כדין ואין צורך בפירוט רחב.

3. צירוף כל המסמכים : יש לצרף לכתב התביעה את כל המסמכים והראיות, לרבות חוזה השכירות ותצהירי עדות ראשית.

4. דיון תוך זמן קצר : בשונה מתביעות אזרחיות אחרות, בהן התובע ממתין תקופה ארוכה למועד דיון, הרי שבית המשפט דן בתביעת פינוי מדירה, תוך 30 יום מן המועד האחרון להגשת כתב הגנה בתביעה.

פתיחת תיק הוצאה לפועל

אם קיבל בית המשפט את תביעתו של המשכיר, יורה על פינויו של השוכר מן הנכס. במקרים לא מעטים, ממשיך השוכר בסירובו לפנות ובמצב זה, על המשכיר לפתוח תיק בהוצאה לפועל.

עלות הפינוי תהיה על המשכיר אך רשאי הוא להגיש תביעה כספית נגד השוכר, בה יכלול את כל הנזקים שגרם השוכר, לרבות הוצאות הפינוי.

פתיחת תיק הוצאה לפועל היא פעולה פשוטה מאוד. כל שנדרש הוא מילוי טופס מתאים, שניתן לקבלו בלשכת ההוצאה לפועל, אליו יצרף המשכיר, עותק מפסק הדין.

תביעת פיצויים נפרדת

פינוי דייר נעשה באמצעות תביעת פינוי ולאחר קבלת פסק דין לטובת המשכיר, יפנה להוצאה לפועל, לשם פינויו של השוכר.

מה בדבר הנזקים הכספיים שגרם השוכר למשכיר? יש להגיש תביעה כספית לפיצויים וזו נפרדת לחלוטין מתביעת הפינוי.

המשכיר רשאי לתבוע פיצוי בגין כל נזק שגרם השוכר, לרבות, הפסד דמי שכירות, הוצאות פינוי, תיקון הנכס בשל שימוש בלתי סביר של השוכר וכיו"ב. 

יש לך שוכר סרבן המסרב לעזוב את הדירה? הגש תביעת פינוי שוכר ותוכל לדאוג לפינויו מן הנכס. קיבלת פסק דין אך השוכר ממשיך בסירובו? הוצאה לפועל תדאג לביצוע הפינוי. השוכר גרם לנזקים? הנך רשאי להגיש נגדו תביעת פיצויים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אלעד שניר


 


מאמרים נוספים מאת אלעד שניר
 
האם להתגרש בלי ללכת לייעוץ זוגי מתוך רצון לשקם
01/01/17 | משפחה
אחוזי הגירושין נמצאים בעלייה מתמדת, ובני זוג רבים בוחרים לפרק את החבילה ולהתגרש. אם בעבר גירושין היו בגדר אות קלון על המתגרשים, כיום גירושין הם... קרא עוד

על הוראות חוק הוצאה לפועל
בכל הנוגע להוצאה לפועל חשוב להכיר שני מושגים ראשיים: זוכים וחייבים. זוכה הוא אדם שבידו פסק דין כספי... קרא עוד

מתי תוכל לתבוע בגין הלנת שכר?
אחד הסעדים החשובים ביותר העומדים לרשותם של העובדים בישראל הוא קבלת מלוא שכרם בזמן. על פי החוק להגנת השכר, פגיעה בזכות זו של העובד עשויה להביא לתביעות חמורות... קרא עוד

האם רשלנות רפואית מובילה לרפואה מתגוננת?
התביעות הרבות בגין רשלנות רפואית מביאות את הרופאים למצב בו הם שולחים פציינטים לאינספור בדיקות לא רלוונטיות שלא משיגות שום תועלת, כשכל מטרתם היא להגן על עצמם מפני... קרא עוד

למה הפייסבוק לא מוזכר בחוק איסור לשון הרע, ואיך בכל זאת יש תביעות על פרסומים בו
13/03/16 | כללי
חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965 מגן על זכות יסוד כבוד האדם. תפקידו של החוק להגדיר מהי לשון הרע ולאסור על השימוש בה כלפי אזרחים, עובדי ציבור ואחרים.

למה הפייסבוק לא מוזכר בחוק איסור לשון הרע, ואיך בכל זאת יש תביעות על פרסומים בו
13/03/16 | כללי
חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965 מגן על זכות יסוד כבוד האדם. תפקידו של החוק להגדיר מהי לשון הרע ולאסור על השימוש בה כלפי אזרחים, עובדי ציבור ואחרים.

הליכי גירושין בשיתוף פעולה – מציאות אפשרית?
10/03/16 | משפחה
לא אחת אנו שומעים על סכסוכי גירושין קשים. בני זוג שאהבו זה את זה מאד הופכים בגירושין לאויבים מרים. האם ניתן לעשות את זה אחרת? האם אפשר לפרק את החבילה בשיתוף פעולה ומתוך כבוד הדדי? על כך במאמר שלפניכם.

האם אפשר להכריח גבר או אישה להתגרש?
21/02/16 | משפחה
האם ניתן לכפות גירושין? מה קורה כשהצד השני מסרב להתגרש, מה הסנקציות אם בכלל? זוגיות במבחן. קרא עוד

מה השכר העדכני עבור שירותים נוטריוניים
07/10/15 | כללי
שכרו של הנוטריון הינו אחיד ונקבע על פי החוק. במאמר הנוכחי נסקור את התעריף העדכני לשנת 2015 עבור השירותים הנוטריוניים השונים.

רשלנות רפואית עקב היעדר הסכמה מדעת
הסכמה מדעת מייצגת את זכותו של המטופל לקבל החלטות באשר לטיפול רפואי שיקבל והיא מעוגנת בחוק זכויות החולה. כיצד מתאפיינת רשלנות רפואית עקב העדר הסכמה מדעת?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI