דף הבית חוק ומשפט רשלנות רפואית רשלנות רפואית בלידה קיסרית
רשלנות רפואית בלידה קיסרית
אלעד שניר 04/11/13 |  צפיות: 3567

פסק דין בתיק 8005/06 מתייחס אל שאלת הפיצויים בגין מוות בגיל שנה של תינוקת וזאת לאחר רשלנות לכאורה של צוות רפואי בלידה קיסרית. יחד עם זאת, עובדות המקרה פחות חד משמעיות ומעלות תהיות משפטיות מרתקות. התובעת הייתה בהיריון ממנו נולדה המנוחה בשנת 2003 ונפטרה בשנת 2004. מדובר היה בהיריון השני של התובעת, כאשר היריון קודם הסתיים בניתוח קיסרי בשבוע ה-40. בהיריון המופיע בפסק הדין הוחלט על ביצוע ניתוח קיסרי בשעת הצהריים, אך על פי התביעה הרופאים היו צריכים להחליט על כך מוקדם יותר.

בית המשפט קיבל את התביעה ופסק פיצויים גבוהים מאוד. יש להבין כי במקרים של רשלנות רפואית בלידה התובע צריך להוכיח את הפרת חובת הזהירות, את הקשר הסיבתי בין הפרת חובת הזהירות לבין הנזק ואת הנזק עצמו. על מנת להראות הוכחות מן הסוג הזה ולהפוך אותן לקבילות בפני בית המשפט נדרשת חוות דעת רפואית מקיפה.

פיצויים גבוהים בשל חומרת הרשלנות

הפיצויים בגין רשלנות רפואית בלידה גבוהים מפיצויים במקרי רשלנות אחרים, בעיקר כאשר ההתרשלות של הרופאים מביאה למות העובר (http://www.rashlanut.co.il/). בפסק הדין הנ"ל קבע בית המשפט כי סכום הנזק שבו ישאו הנתבעים יעמוד על לא פחות מ-1,140,900 ש"ח.

פיצויים על סך 600,000 ש"ח נקבעו בגין נזק לא ממוני, בעוד אובדן השתכרות בשנים האבודות פיצה את התובעים בסכום של 463,376 ש"ח. הפסדי ההשתכרות עבור התובעת עמדו על פי פסק הדין על 10,514 ש"ח ובית המשפט קבע גם 60,000 ש"ח עבור עזרה בסיעוד והוצאות. על הוצאות קבורה ומצבה פיצה בית המשפט את התובעים בסכום של 7,000 ש"ח. הנתבעים נדרשו לשלם לתובעים את כל הוצאות בית המשפט, כולל שכר טרחה של עורך דין בשיעור של חמישית מסכום הפיצוי הכולל. מבחינת אגרה, פסק הדין הטיל את אגרת בית המשפט בבית משפט השלום על הנתבעים ואת האגרה החלה בבית המשפט המחוזי על התובעים. פסק דין וסכומי פיצוי גבוהים מן הסוג הזה נחשבים נדירים, בעיקר בשל פרטי המקרה וחומרת עוולת הרשלנות הרפואית.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אלעד שניר

כותב מאמרים משפטיים



 


מאמרים נוספים מאת אלעד שניר
 
מהי רשלנות רפואית בלידה?
רשלנות רפואית בלידה מתייחסת לכל מה שסובב את הלידה כולל ההיריון ואף טיפול בילוד לאחר הלידה. מהן התכונות של רשלנות רפואית בלידה?

הקשיים העומדים מול נוטריון במהלך ההכשרה
תהליך ההכשרה והשגת הרישיון עבור עורך דין המעוניין להיות נוטריון כולל קשיים רבים ונחשב לתהליך מסובך. מהם הקשיים העומדים מול נוטריון במהלך ההכשרה?

ההיבט הרגשי של רשלנות רפואית בלידה
ההיבט הרגשי של תהליך תביעת רשלנות רפואית בלידה חשוב לא פחות מההיבט המשפטי. כיצד על ההורים לנהוג כדי להצליח לעבור את החודשים הקשים של ניהול התביעה?

בקשה לביטול רישיון נוטריון
למרות שמשרד המשפטים מאפשר לעורכי דין בעלי רישיון נוטריון להגיש בקשה לביטול הרישיון, הליך זה כרוך בשורה ארוכה של השלכות. כיצד מגישים את הבקשה?

סוגיות במתן שירותים נוטריוניים
סעיף 7 לחוק הנוטריונים מונה את תפקידיו של הנוטריון אך לא כולל הבהרה לגבי סוגיות חשובות בנוגע לתפקידיו. במאמר זה נעמוד על הסוגיות הללו.

ליטל יעקובוביץ על הסדרי ראייה ומשמורת
02/02/15 | משפחה
אחד הנושאים החשובים עליהם חובה להגיע להסכמה הוא משמורת על הילדים. בד"כ המשמורת תינתן לאם, אך כיצד מתקבלת ההחלטה לגבי ההורה המשמורן?

מה הורים מיועדים צריכים לדעת על פונדקאות?
במאמר זה נמנה מספר דברים שעל הורים מיועדים לדעת בכל הקשור בתהליך פונדקאות ומה משמעותו בטווח הקצר והארוך.

מה עושים אחרי רשלנות רפואית בלידה?
חשוב כי כל אזרח ידע כי הוא זכאי למימוש זכויות לאחר רשלנות רפואית בלידה ואל לו לוותר על התמודדות משפטית. מה כדאי לעשות אחרי רשלנות רפואית בלידה?

האם על פי דיני צבא חייל יכול לדרוש ייצוג של עורך דין אזרחי?
נאשמים בבית דין צבאי יכולים לבחור בייצוג עורך דין אזרחי. מדוע כדאי לבחור ייצוג של עורך דין אזרחי וכיצד הוא יכול לעזור בהליכי משפט צבאי?

רשלנות רפואית בהריון חוץ רחמי
הריון חוץ רחמי מעמיד את האישה ההרה ואת העובר בסכנה והוא מחייב אבחון מוקדם ומקצועי. מהן התלונות העיקריות במהלך הריון חוץ רחמי?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI